429 DifpXI. Partili, de diuifibilit: Animæ. 430 SvBDivisio Partitionis w-i» anima brutoru ßnt t'T f' [¡¿fi-ßcntet! ÇEcunda partitionis difficultas eft, an omnes animæ fint per fe fubfiftentes ? de anima sa-rionali certum eft,quòd fie, de alijs tantum pro-cedit difficultas, qua maiori ex parte refoiuta manet ex didis in Phyfica,vbi oftenfum eft con. tra(communem Philofophorum opinionem, formas fubftantiales æquè bene habere fuam fubfiftentiam propriam, ficut habet materia pri- ’ma, ex quo infertur, quòd cùm animæ bruto, rum fint forma fubftantiales, debeant gaudere priuiiegio aliarum formarum fubftantialium , proindéque habere propriam fubfiftentiam : vt tamen hac de re plenior habeatur notitia, adhuc eadem difficultas hic in peculiari de animabus examinandaeft Quid vero fit fubfiftentia fuse ànobisin Metaphyiíca explicatur. Circa animas brutorum tenetur commu-nìter , quòd non habeant propriam fubfiften. tiara : è contra de ànima rationali tenetur com-muniter, quòd habeat propriam fubfiftentiam tù m vnita, tùm feparata. Decisio. "D Sfohttio prima. Anima rationalis habet pro. priam fubfiftentiam tùm coniunda,tùm fe־ !rationalis parata : probatur hac validiffimâ ratione ל Quod habet operationes peculiares, & ab alio inde- ** pendentes, illud per fefubfiftit¡ at anima fepa. rata hoc habet, ergo per fe fubfiftit : Quod non feparata, patet : nam in illo ftatu intelligit,atque exiftlt Itemincorporeelicitintellediones,quae funt *diones inorganici, id eft eliciuntur inde-pendenter à corpore organico. Obijcies: Quod habet propriam fubfiften-riam, eft incommunicabile,fed anima rationalis non eft incommunicabilis, ergo non habet pro-priam fubfiftentiam, maior probatur ל quia fub. fiftentia de fe dicit incommunicabilitatem ל mi. nor vero patet; nam anima communicatur cor-pori. Refpondeo maiorem effe veram de haben, te fubfiftentiam totalem, non vero de habente fubfiftentiam incompletam ; anima vero ratio-nalis habet tantùm fubfiftentiam incompletam: Adde quod multi negant fuppofitum, feu fubfi-ftentiam dicere incommunicabilitatem,fed tan. tùm importare effe perfe. Refilutio fecunda. Animæbrutorum habent auihor ׳, proprias fubfiftentias. Probatur primo : Omnis «־»״ forma fubftantiaiis Phyfica habet propriam fub. ^®ent*a1n>an’mæbrutorum funt veræfor. frumfi¿/¡. mæPhyficæ, ergo habent propriam fubfiften. /«׳»״» tiam: maior ex alias didis patet : minor vero eft fmi.pmni. r communiter recepta. SttHntí. Secundo : Quod habet peculiares operatio-nes, fubfiftit perfe, fed animæ brutorum habent peculiares operationes, ergo & peculiares fubfi. ftentias ; maior recipitur ab aduerlàrijs, qui eò, quòd valint animas brutorum non habere pecu-liares operationes,ex hòc inferunt non habere peculiarem fubfiftentiam, & ex eo, quòd anima rationalis habeat peculiares operationes, coili. Sbm- io. quod anima Ktjfi n, Concludit brutorum faltem dant vicana; hoc enim pecu, liare habent fupra formas inanimatorum, ergo præftant aliquam operationem. Confirmatur ; Forme brutorum magis funt c«ÿr», aéliuæ, quàm materia prima : fed conceditur maceria primae peculiaris fubfiftentia , ergo à fortioridebet concedi formis brutorum : minor habetur ex didis de materia prima: maior pro-batur; quia quod eft adus, eft magis adiuum, quàm quod eft potentia ל fed animæ brutorum funt adus, & materia prima eft potentia, ergo potius animæ brutorum habebunt peculiarem fubfiftentiam, quàm materia prima, ex illofun-damenco ; Quod habet peculiares operationes, habet propriam fubfiftentiam ; operationes enim funt fuppofitorum, feu rerum fubfiften. cium. Obijcies primo : Ergo plures erunt fubfi. ftentiæ in vno cdmpofito, & per confequens plura fuppofita, proindéque plura indiuidua. Refpondeo: Erunt piuresfubfiftentiæ par. 1t,$. tiales, ex quibus vna totalis exurget,fcilicet fub-fi ftentia totius compofiti,negandum vero quod forent plura fuppofita ל nam fuppofitum non eft, nifi naturarum integrarum. Obijcies ficundo : Si animæ brutorum ha-berent peculiares fubftftentias, poffent operati a«, independenter à corpore, fed hoc non, ergo ne. que prius : minor vera eft, maior probatur ; quia aiioquin conuenirenr cum anima rationali, cu-iusfpiritualitas colligitur ex eo, quòd operetur independenter à corpore. Refpondeo concedendo minorem , & ne-gando maiorem ל nam licet materia prima ha. beat peculiarem .fubfiftentiam, non poteft ta-men operari independenter à forma ; ita licet animé brutorum habeant peculiarem fubfiftetí. tiam, tamen propter earum nimiam materiali, tatem, & praefertim ex eo,quòd edudæ fint ex potentia materia:, ab eáque dependeant in con-femori, inde fit, vt non poffint operari, nifi de, pendenter à materia ; at quia anima rationalis eft independens à corpore, quoad inteJledic, nes, & volitiones eliciendas, ideò poteft elicere eas fine corpore; at licet fitperfefubfiftens,non poteft tamen producere vegetatiuas ,& fenfiti-uas operationes fine corpore, Inftabis : Ideò materia prima habet pecu-liarem fubfiftentiam; quia eft primum fubiedú, format autem non funt prima fubieda, ergo non habent peculiarem fubfiftentiam, Refpondeo, quòd efto materia prima fit ׳מ#, primum fubiedum, non poffit tamen fubfiftere feparata à forma naturaliter, ergo ex eo, quòd fit primum fubiedum, non debetur illi necelTa. rió fubfiftentia peculiaris : dicam enim ipfam fubfiftere fubfiftentiâ compofiti ל quandoqui. dem nunquam reperitur extra compofitum. Partitio IV• t//» m quolibet njiuente prteter ani-mam dentur plures formte fidftan■* tiales partiales ? gunt habere peculiarem fubfiftentiam: minor  Ntequatn ad principalem propofitam diffi- r*rU cp>- -n,..,,2:״ ±Fpredum er, ״ ׳»״> quandam probatur : Dare vitam eft aliqua adio.fed animæ Acultatem defcendamui, operæ pretium erit ־,f“