557DiipXV.Part.III.an aîarâf.lit fpiritalis &C.558 titatis fpiritalis, & ex natura fua feparatus eft à materia. «Mj. quini. Obijcitur denique : Omnis forma, quæ eft in materia ìnformatiuè,communicat materiae fuumeffedumformalem :iedcorpus hominis non dicitur intellediuum, nec intelligere, ergo fignum eft, quòd anima intellediua non infit ab intrinfeco ipfi homini : minor patet : maior pro. batut^nam ab anima vegotatiua corpus dicitur viuensjà fenfitiua fentiens, ergo pari modo di. cendum foret de forma intelleâiua, fi effet for. ma informans. Refpondeo negando maiorem , eiufque probationem -, nam forma non communicat materiae fuum effedum formalem,fed toti com. polito ; nam v.g. materia plantx non dicitur vi. uens, fed ipfa planta, caput equi non dicitur vi. uens, fed ipfe equus, ita corpus hominis non di-citur intellediuum, fed ipfe homo. Partido III» zAn anima, rationalitfitfyir itali¿, im-mat er ialiti & indtutfibilis? COnfultò hæc tria in vnum coniuagimus; quia indifpenfabiliter dependent ab inui. cem i animae enim rationalis ìmmaterialitas ex alio capite defumi non folet, faltem magis prin-cipaliter, nifi ex eius fpiritalitate, quare debet fieri haec illatio : fi anima rationalis eft fpiritalis, debet dici immaterialis : item fi eft fpiritalis, ne-celle eft,vt fit indiuifibilis •,quia res fpiritales de fe funt indiuifibiles, quòd fi anima rationalis fit materialis, confequens eft,quòd fit mortalis. & diui fi bilis, quare non ita aptè quidam autho-res fub tribus diuerfis titulis tria prædiâa exami. nare folent. tenu {rimi. Verùm antequam ad rationes defcenda- mus, operæ pretium erit nonnulla præmittere, & primo quidem, quòd immortale pluribus fu-matur modis : Primo pro eo , quod multum durat, & tamen habet principium, & finem fui effe : fie inter arbores quercus dicitur immorta-lis. Secundo pro eo, quod neque principium, neque finem habet, quo paifto folus Deus di-citur immortalis. Tertio pro eo, quod habet principium, non tamen finem : fíe Angeli ha-bent principium, non tamen finem : deinde im. mortale hoc tertio modo fumptum fumitur pro eo, quod tale eft ex natura fua, id eft ex fuis in. ternis principijs. Secundo pro eo, quod non eft tale de fe, fed ex beneplacito Dei,& ab extrinfe. co,ficut quidam dicuntfan