437 Dif.XLPart.IV• an detur fonpartial :&c. 438 maior patet ex terminis; nam formalità« pro-uenitàfotma, ergo fpecialis formalitas à fpe-ciali forma ; minor probatur ; nam fub alia for-malitate caro eft caro , & olla funt offa ; item homo eft homo fub vna formalitate, & fub alia, eft animai. Clypevs Tertivs• fefyondetur probationibus primi Clypei. Ab primam dices maiorem effe veram,quan-do illæ formæ partiales non dicunt ordi-nem ad vnam aliam formam, cui fubordinen-tur: at illæ partiales formæ in viuente fubordi-nantur animæ, abeáque vnitatem fubftantialem veré fortiuntur. Ad fecundam concede maiorem, & nega minorem ; nam licet anima fit fufficiens ad dan-dum effe viuens, non eft tamen fufficiens ad dandum effe tali, & tali parti; feu dat quidem anima effe viuentis, at non dat formam carnis, neque offis,neque aliarum partium corporis or-S3™'־ , • IL . M ttrtii. Ad tertiam nega maiorem ; nam albedo non dat gradus diuerfæ rationis, neque album • gradus diuerfæ rationis, at viuens habet gradus diuerfæ rationis ; item de Angelo eft diuerfitas ; nam Angelus eft quid fpiritale, natura autem fpiritalis vna manens continet plura eminenter, quæ non poffunt reperir¡ in natura corporea,ni-fivt plura M quarti. Ad quartam concede maiorem,quando ali. qua funt plura realiter diftinguibilia, at quando funt tantum formaliter, nega : gradus autem Metaphyficales in quolibet compofito ad fum-mum funt tantùtn diftinguibiles formaliter,for. ma vero offis eft diftinguibilis realiter à forma carnis, proindéquepoffunt feparari ab inuicem realiter; fed in illo cafunon remaneret corpus organicum. '^Ucunßrm. Ad confirmationem dices formas fubftan. tiales totales fpecificas dare effe fimpliciter,at nego de formis fubftantialibus particularibus, aut partialibus, quales funt forma offis, forma carnis,&c. iftæ enim dicuntur fubftantiales par-tiales ; quia dant effe formale partiale parti ali. cuius viuentis, dantur ergo plures formæ fub. ftantiales in compofito partiales, & vna tantum totalis fuperueniens partialibus, ipfàfque deter-minans ad tale effe viuentis. i« quinti. Ad quintam concedes illas produci ante formam totalem, nec eft inconueniens, quòd forma totalis fuperueniens reperiat materiam iam illis affedam,nec ex hoc fequitur fieri vraint per accidens, eò quòd illæ partiales fint fubor. dinars totali. ietajixtam. fextam dices carnem mortuam non cor. ruptam fe habere vniuocè cum carne viua in ra-tione carnis, at in rationepartis viuentis nonfe habere vniuocè, quia tunc non habet amplius formam viuentis. ^ififtimS. Ad feptimam dic formas fubftantiales par- tiales fehabere per modum materix ad formam totalem fubftantialem vltimatam. *ti'iiuuS. Ad ockuam nega minorem , & maiorem Kum.17• RcJpondctuY rationibus probantibttf no dar 1 pili-7 es formas fubftantiales p ars i al cs. *Ad prima. *Ad fecttn• dam. probationi« diftæ minoris; nara cor ,caro, âc huiufmodi funt iam cor, & caro in embrione, antequam adueniat anima , non funt quidem partes viuentes, fed funt partes corporis orga-nici, quod tantummodo potentia eft viuens, non veròaftu. Clypevs Qvartvs. ,Reftondetur rationibus /¿cundí Clypei. A 'Z)fz־z'»íá»jrefpondent carnem, offa, & hu- N,׳ "״s-־ ■*־*■iulmodi,tantummodo diftingui inter feac-cidentaliter, nimirum in diuerfo temperamen. to, fitu, figura,& huiufmodi,quæ tantummodo important diftindionem accidentalem. ?.־>•• Ex quo ad fecundam colligitur refponfio, nempe quòd conftituuntur in elle talium par tium effentialiter fumptarù per ipfam animam, ‘‘"”’י at in elfe accidentali per figuram, fitum, & hu. iufmodi. Ad tertiam concede maiorem , quòd fedi, cet diuerfitas operationum denotet diuerfita■■ tem formarum, aut eminenter,autaduaiiter: in viuente ergo,licet fit diuerfitas operationum, fufficiet tamen, quòd fit vna forma eminentia, liter continens plures, fic torma equi continet eminenter formam vegetatiuam non adualiter; diuerfitas vero eft de rifibili, & hinnibili ; non enim polfunt ab eadem forma profluere ■ quia cùm fint proprietates quarto modo, diuerfa po-ftulant fuppofita; proindéque diuerfas aduali-ter formas. Ad confirmationem concede illud effatum -׳»״!M• de eo,quod eli idem praecise,at nega de eo,quod eft idem eminentialiter, forma autem fubftan-tialis dat & effe fubftantiale, & tale effe fubftan-tiale,eftque eadem quidem entitatiuè, eminen. tialiter tamen continens diuerfas, vtputa gra. dumfubftantiae, gradum viuentis,&c. Ad confirmationem fecundam concedes eandem formam non dare prius, & pofterius tempore, bene tamen prius,¿ pofterius natura ;, nam Petrus prius natura eft fubftantia,quàm ta. iis fubftantia. concede maiorem de principijs ¡¡»‘«i. immediatis,id eft,illæ tormæ funt diuerfæ fpecie, quæ funt principia immediata diuerforumeffe-duum; nega vero maiorem de principijs media, tis: & ad minorem dicito,quòd forma carnis.& forma offis non fit principium immediatum.fed fint ipfa accidentia carnis,& offis,quæ funt prin-cipia immediata effeduum carnis,&offis. Adde quòd ex diuerfitate effeduum, aut accidentium formarum fubftantialium non fecurèpoffumus dfeuenire ad notitiam identitatis, aut diuerfitatis formarum fubftantialium,quandoquidem vida, mus fæpe duas eiufdem fpeciei fubftantias habe, re accidentia diuerfa fpecie, v.g. hominem al-bum,& hominem nigrum : itero aliquando duas fubftantias diuerfæ fpeciei habere accidentia eiufdem fpeciei, vt eft Petrus albus, & paries al. bus : non ergo ex identitate, aut diuerfitate fpe-cificâ accidentium deuenimus certo ad identità, tem.aut diuerfitatem fpecificam formarum fub. ftantialiunj,