/ 54$ Difp. XV♦ de anima Rationali. 546 bedinem, illa tamen fpecies, quæ ei! in fenfu communi, &quaeeft expreffa pro vifioneaibe-dinis,eft diuerfæ rationis ; cùm fit principium diuerfæ operationis -, dum autem fenfus com. munis v.g. cognofcit & albedinem, & fenfatio-nem vifus circa albedinem cognofcit vtrum-que per eandem entitatiuè fpeciem modificati-uè tamen diuerfam, ficut didum eft defpecie, quâ fenfibile commune. & proprium percipi, untur. Specierum vero infenfatarum hæc eil pro-Judio V. g. pro æilimatiua.illæ, inquam,fpecies producuntur à fpeciebus expreffis fenfatis : fic ouis, poftquam vidit & colorem & figuram 111-pi, beneficio fpecierum expreifarum vifionis, & figuræ lupi,producitur in æilimatiua fpecies ini. micitiæ; inimicitia enim eft quid infenfatutn ; quia inimicitia non poteft percipi aliquo fenili externo -, quodautem non potei! percipi aliquo fenfuexterno, illud dicitur infenfatum, eiufque fpecies dicuntur infenfatæ : idem dic deeiufmo-di rebus infenfatis,& ratio horum omnium non alia melior afferri potei! , nifi quia non datur alius melior modus explicandi produdionem fpecierum huiufmodi pro fenfibus internis tam profenfatis, quàm pro infenfatis,& de his fu. fiùs authores admittentes fpecies, prædida ta-menpræcipua funt, ijftjue intellectis alia quæ-cumquVad hanc materiam fpedantia facillime colligi poifunt, in rei tamen veritate tam diffici-le ei! explicare modum productionis, faltera fpecierum infenfatarum , quàm eas de medio tollere, vt reite omnia attendenti pro vtraque parte fiet euidentiilimum. DISPUTATIO DECIMA ^TTNTA. D E ANIMA RATIONALI TVM SECVNDVM STA- TVM VN1ON1S, TVM SEPARATIONIS. tMpentur Difytttationù ßcttus. Ars hæc ficut vltimum tra-dationis locum, ita primum nobilitatis libi vendicar; di-uideturautem in duas difpu-tationes. Prima erit de fpe-dantibus ad natura, & quid-ditatem ipfius animæ ratio- nalis ; alia circa examen potentiarum animæ ra. tionalis tota verfabitur. Ad naturam animæ rationalis hæc fpedant. SPrimum Áe ew origine. Secundum, an fit vera forma corporis ? Tertium an fit fpiritalisûm. mortalis, & indiuifibilis? hæc enim omnia ad vnum reducuntur. Quarto quomodo anima ra. tionalis includat vegetatiuum & fenfitiuum ? Quinto an omnes animæ rationales fint æqua-les Ì Sexto de ijs, quæ funt fpecialia animæ ratio-nali in flatu feparationis, quæ fex totidem parti, tionibus explanabuntur, 'S VM M A Dicendorum in hac difputatio-ne decima quinta. Vmero primo : Anima rationalis non fit ex traduce. Num. 2. Anima rationalis non creatur ante corpora. Num.¡. Angelus (fi anima rat tona, lis differunt ftecie■ Num. 4■ Sola a- nimanon eft homo. Num.¡. Anima rationalis eft vera forma informans, probatur fuse. Numero 6, Oftendit aucior fi effe contra fidem (fi contra Phi-lofòphiam admittere intelleftum Auerroifticum. Num. 7. Rationes pro Auerroe adducuntur, fifol-tiuntur ■ Num. g. Oblo rationes probantes anima immortalitatem. Numero 9, Rationes contra ani. ma immortalitatem. Numero 10. Reffondetur ra. tionibus primi Clypei. Num. 11. Soluuntur ratio-nes impugnantes anima immortalitatem Num. ¡2. Etfides fi Philofiphia docent animam rationalem effe immortalem Num. !¡. Anima rationalis eft indiuifibilis, rationefijue m contrarium fioluuntur. Num. ¡4. Anima rationalis contiftet gradum vege-tandi, fi fient tendi eminenter formaliter : explica-tur, fi probatur Num. Obietliones adducun-tur contra refilut-ioncm, (fifioluuntur. Numero !6. Anima rationales fiunt :nacjualisperfePlionis. Nu-mero /7 Obiebhones contra refilutioneni proponun-tur, fifioluuntur. Num tS ‘Probatur, ejuodftalits anima [epuratafit ipfi naturalis. Num ¡9. Anima rationalis habet vim matricem ftiritalem. Num. 20. Oftenditur quomodo deferatur anima[epurata ad fiuum locum proprium. Partitio I. De origineammn rationalis, NJEque in hac, neque in fequentibus parti. י tionibus ordinarie citabo audores ; fup-ponimus enim de his materijs agi in tertie de ani-ma, tum etiam ab aliquibus in initio primi tum à Theologis prima parte, vbi agunt de creatione primi hominis. Porrò circa originem, & naturam animae rationalis infinita penè extitêre tum Pagano-rum, tum Haereticorum placita, quae tamen hic adducere longum nimis, & inutile foret, eas cu-riofus ledor videat in thefauro Coccij, vbi de anima rationali tradat : fufficiat nobis elfe de fide animam rationalem efTe quamdam fubflan. tiam fpiritalem creatam à Deo eodem inflanti, & non ante, quo producitur corpus: cuiuis ipfa eft forma informans, datúrque vna pro quoi¡- bet