28$ DifVILPart.III.anmund9abætern:&c. 286 noneße, quàm eße: licet habuerit femper eße: imo vero eße, & noneße videntureße fimul : in inftanti enim, quo res creatur, fuumnonefl'e fiat cum fuo eße, quia illud non eße eft terminus à quo creationis: at in mutationibus inftanta-neis (qualis eft proditòrio mundi) fimul dura-tione eft terminus à quo, & terminus ad quem ; alioquin non eßet mutatio inftantanea ; ergo fi-militer res produéla ab sterno habuiflet fiuum non eße, & fuum eße in eadem duratione. Suini¡. Quinto Ideo plures poffibilitatem sterni- tatis mundi nolunt admittere,quia hoc non pofi funtmente capere, quomodo fcilicet mundus poßet ilare ab sterno ; fed hsc incapacitas con-cipiendi non impedit diélam poffibilitatem ¡ nam nunquid squè bene pofliim intelligere mundum ab sterno, ac Deum ab sterno? fed concipimus Deum ab sterno, ergo & id poße-mus facere de mundo : imo multò facilius, quia mundus eft quid corporeum ; Deus vero quid mere fpiritale ; at melius percipimus corporalia, quàm fpiritualia. Confirmatur ex illo S Auguft. !0. déduit. Dei dicentis, quod fi pes fuißet ex sternitate in puluere, veftigium foret ab sterno. Necvalet refponfio Toleti dicentis, veftigium non eße à pede, hoc enim falfum eft ; nam licer fit a figen te pedem, tanquam à caufa efficiente remota, eft tamenabipfo pede, tanquam à cauià proxi-ma determinante,ac formante ipfum veftigium. Si»!¡. Sexto Non minus eft potens diuina eßen- tia, ac perfona diuina¡ at perfona diurna ab s-terno producit aliam realiter diftinélam, ergo eßentia diuina poterit ab sterno producere ef. fentiam aliam realiter diftinélam, Stftimì. Septimo. Ratio illa fecundo Clypeo pofi. ta eft efficax, fcilicet : potuit Deus velle mun-dum ab sterno, ergo potuit facere mundum ab sterno : nam illa refponfio , fcilicet: eft repu-gnantia ex parte mundi, non valet ;quia non eft maior repugnantia paffiua ex parte mundi, qui produceretur in sternitate,quàm quod pro. duélus fit in tempore; fed nullam habuit repu-gnantiam pafliuam ad produci in tempore, ergo nec in sternitate : nam talis, vel talisduratio nullam ponit in re durante repugnantiam, aut non repugnantiam ; quia duratio non eft eßen-tia rei : quare quod non habet repugnantiam ad produciin tempore ,nec habebit repugnantiam ad produci in sternitate. 08