I» $6$Difp.X V.Par.IÎLan aia rat :*fit ípiritaíi s ôcc.566 Decisio. Num. 11. D Efilutio. De fide tenendum eft, & etiam fe. E‘1 fiorì*tundùm rationes Philofophicas, quòd ani. ma rationalis fit immortalis ex natura fua: diâæ mam ratio- tamen rationes Philofophicæ demonftratiuæ "mmritâ. non funt, fed tantum topicae, quae tamen debent fufficere ad patefaciendam veritatem in re tam difficili, ita vtD. Auguftinus /5de Trinitate c 8. afferat difficile elle aftruere viribus naturalibus animæ immortalitatem, paucique ex Philofo-phis illud affecuti fint. Adde quòdad principa-liora argumenta,quæ pro animae immortalitate naturaliter colligenda afferri folent, refponfum eft, pleraque folùm intendunt probare eius fpi-ritalitatem; fed vt vifum eft,exfpiritalitate non neceflariò colligitur immortalitas. Quòd fidicas: Spiritale non habet contra-tìum, ergo neque deftruftiuum fui, & per con-fequens fpiritale eft ex natura fua immortale. Refpondeo negando confequentiam ; nam lumen non habet contrarium, item nec fonus, ergo neque deftfuftiuum fui, quod tamen eft falfum, . * Itaque concludamus, quòd licet rationes maxime apparentes afferantur pro animæ ratio-nalis immortalitate, attamen non fintrigorofæ, vt italoquar,demonftrationes, &vtverumfa-tear,tota difficultas circa animæ rationalis im-mortalitatem, &fpiritalitatem in hoc præfer-tim polita eft, quomodo anima rationalis fpiri-talis exiftens , & per confequens indiuifibilis poffit informare corpus diuifibile ? non enim aliam difficultatem animaduerto in admittenda animæ rationalis fpiritalitate,& per confequens immortalitate nifi in explicando,quomodo for-ma indiuifibilis poffit informare diuifibiliter ? hoc enim nulla ratione naturali poteft oftendi, quare fummoperè debent ftudere Philofophi in foluendis argumentis contrarijs: poffet quidem dici, quòd anima rationalis,quamuis materialis, effet immortalis: ficut coeli licet materiales, fune tamen immortales,quare hæc duo nonfe infalli-biliter confequuntur : £fi materiale.ergoeflincor. ruptibile ; attamen communiter Philofophi hoc inferunt : Anima rationalis e slfiir italis, ergo im. mortalis, quæ regula fi effet vera, ifta quoque ef-fet vera, ejuod eil materiale! eil mortale ¡ fi enim fecundum eos, quod eft fpiritale,fit immortale, ergo quod eft materiale, eft mortale, & hoc fe-eundum regulas Logicas ¡ex oppofitoenim an-tecedentis fequitur oppofitum confequentis. Verùm quia diximus principalem nodum siìnàìì iri difficultatis confifterein ibluendis difficultati, bus, feuobieftionibus, quibus impugnari foiet modus, quo informat anima rationalis ipfutn /”/bX»™ corpus, ideò nunc adducendæfunt,&diluendæ, fi tamen priùs indieauerimus, quomodo podi-bile fit rem indiuifibilem informare materiam diuifibilem ’ & hoc non poffunt probare Philo-fophi, fed tantummodo exemplificare exemplo defumpto ex modo, quo Deus, & Angelus fune alicubi ¡nam Deus ita eft in hoc cubiculo, vrfit totus in toto, & totus in qualibet parte eius; item Angelus, fimilìter & anima rationalis to. tum informat corpus,& eft totain qualibet cor. poris parte : Ratio huìus rei eft, quia cùm fpiri. malia fint indiuifibilia, non poteft pars effe in parte ; quia fpiritale non haber partes,ergo cùm anima rationalis fit fpiritalis, erit tota in toro, & tota in qualibet parte corporis¡ fed quia non aduertit didam ratiocinationë eile ab ignoto ad ignotius¡ tam enim faltem difficile eft compre, hendere, quomodo Deus, & Angelus fint in lo-co, atque ipfa anima rationalis, nifi velis dicere, quòd adhuc facilius fit intelligere , quomodo Deus, & Angelus fintin loco, quàm anima ra. tionalis; nam Deus,& Angelus non funt in locò informatine¡ at anima rationalis eft in Corpore informatiuè; difficillimum autem eft compre, hendere, quomodo forma diuerfi ordinis infor-met materiam alterius ordinisi fufficiet itaque foluere rationes in contrarium, vt faltem often. damus non repugnare, quòd forma fpiritalis in-formet materiam diuifibilem. Obijci ergo foietprimo : Si anima effet in diuifibilis, &tota in toto, &tota in qualibet parte, ficut compofitum ex materia, & anima rationali eft homo, ita caput effet homo -, quia caput eft quædam materia ; anima autem ratio, nalis effet tota in eo¡ nam fic fieret argumen-tum : Vbi eft tota anima rationalis , ibi eft ho-mo: fed per teincapiteeft tota anima rationa-lis, ergo caput eft homo. Refpondeo compofitum exanima rationa- *,JP■ li, & materia eile hominem, non tamen ex qua-libet materia , fed ex materia proportionata, conuenienti, & integrali ; folum autem caput non eft materia proporcionara, conueniens, & integralis pro anima rationali, fed illa tota ma-teria organica conftans ex corde, capite, iecore, & alijs partibus integrantibus. Obijcies fecundo : ‘Abfcindatur brachium homini, vel deperdetur pars anima: informans brachium, vel non : fi deperdatur, ergo eft ditti-fibilis¡ pars enim, quæpoteftfepararià toto,di-cit diuifibilitatem : item fi homini nato abfque brachio per miraculum reftituatur brachium, anima debebit extendi ad informationem illorú brachiorum ; at quod dicit extenfionem , dicit diuifibilitatem, ergo anima rationalis erit diui. fibilis. Refpondeo in illo cafu ad abfeiffionem bra. chij, non abfeindi partem anima: : quòd fi dicas : ergo retrahitur anima: Refpondeo neque de-perdi, neque retrahi ¡ fed dicitur anima de no-uo informare illam partem additam, & in ab-feiffione brachi) definit anima informare par-tem abfeiflam, eo modo, quo dicunt Theologi, quòd corpus Chrifti incipiat effe fub fpeciebus panis immediate poft verborum (aeramenta-lium prolationem, defínátque effe fub fpecie-bus panis ftatim, atque corrumpuntur fpecies, feuaccidentia panis ¡non enim dicitur Chriftus aduenire de nouo, aut extendi : Item neque ad corruptionem fpecierum dicitur Chriftus de-perdi, fed tantum definere effe. ,, Obi jcitur remò ; Extra illud, in quo eft to- 01'jc’ufl‘ * tum, nihil aliud fupereft ¡ fed per te tota anima rationalis eft in capite, ergo nihil animas eft ex-tra corpus. Refpondeo : Vbi eft totum exclufiuè, con. cedo, quòd nihil fit extra illud: in capitequidem eft tota anima rationalis, fed non exclufiuè, eft enim