449 Dii XH- Par t. II. de di ft : potent: animae. 4 jo cceleftes fpiritus diuiduntur in effentiam, virtù, tem, & operationem ; ergo cùm diuifio fuppo-nat non identitatem,fed diftindionem,infertur, quòd virtus, & operatio etiam in Angelicis fpi-ritibus diftinguantur ab ipfa fubftantia Angeli. ca,ergo à fortiori in anima noftra potentix ani-mx diftinguentur ab ipfa anima. AwMu, Duodecimo : Illud eft potentia fenfitiua, in quo recipitur fenfatio: fed fenfatio non recipi-tur in ipfa anima,ergo ipfa anima non eft poten-tia fenfitiua : maior patet ex natura potentiarum adione manente agentium; adiones enim im-manentes recipiuntur in eadem potentia, à qua eliciuntur: minor quoque manifefta eft; nam V, g. vifio recipitur in oculo, hócque afferic Ari-AoiAahb de fomno,&,vigilid. dicens,quòd ièn-tire non eft folius animx, fed totius compofiti. Confirmatur : Quia alioquin fola anima fentiret, & fic etiam feparata fenciret : item or. ganum fensûs,feu fenforium non effet per fe ne-ceffariumad eliciendam fenfationem, cuius ta. men contrarium docet experientia. »«,4»׳ t«•. Decimo tertio : Si v. g. auditio in fola reci-peretur anima, & anima rationalis fix indiuifi-bilis, vt etiam fides docet, deberet dici,quòd vbi eft auditio, ibi fit vifio : ftcut quia fcientia reci-pitur in intelledu , qui eft indiuifi bilis, & eft vbicumque eft anima, ideò dicitur tota fcientia Ariftotelis xquè fuiffe in pede Ariftotelis, atque in capite Ariftotelis, ita diceretur in prxfenti de auditione, vifione, &c. quòd fcilicet effent in pede hominis xquè,atque in auribus,oculis,&c. Ctcimt Decimo quarto : Si potentix animx non diftinguetentur ab ipfa anima. nec inter fe, ve-tum effet dicere, quòd per voluntatem in tei ligi. mus,& per intelledum volumus : item quòd potentix animx non effent imago Trinitatis contra communem Theologiam, quâ dicitur, quòd memoria repræfentet Patrem, intelledus Filium, & voluntas Spiritum fandum ; quomo. / do autem reprxfentarent tres illas perfonas,qux funt realiter inter fe diftindx , nifi etiam illx potenti? forent inter fe realiter diftindx,& ideò realiter ab ipfa anima ? Dt'im» Decimo quim'o : Ita fe habet potentia animx ?»׳<׳׳* a j fubftantiam animx, ficut fe habet pofi'e3d ef. fe: fed poffe realiter diftinguitur ab effe, ergo 3c potentia animxab e flentia ipfius animx. Confirmatur : Anima fecundum fuum effe refpicit totum ipfum corpus; at fecundum fuas potentias refpicit tantùm partes corporis, vtpo-te aures, oculum, &c. ergo potentix animx non coincidunt cum ipfa anima. Confirmatur iterum : Habens oculum cx. cum habet ibi animam informantem; non ha. bet tamen potentiam vifiuam, alioquin videret, & fic cxcus videret, quod implicat: qux autem eadem funt realiter,vbi eft vnum,ibi eft & aliud, ergo fi potentia vifiua, & anima effent vnum quid realiter, cùm anima fit in organo cxci, po. tenda quoque vifiua ibi effet, & per confequens verum effet dicere, cxcus videt. Decimo fexto : ld,per quod anima detenni. '"*• natur ad operandum hoc potiùs quàm illud, eft vera animx potentia , fed per aliquid libi ad. ditum, anima determinatur ad videndum po. tiùs,quàm ad audiendum ; per aliud enim de. terminatur ad videndum,& per aliud ad audien. dum, ergo per aliquam potentiam : maior pro-batar, quia illud, per quod aliquid determina-tur ad determinate agendum id potiùs, quàm il-lud dicitur potentia : minor item probatur;nam per qualitates exiftentesin organo visus anima determinatura¿ videndum,& per qualitates exi. (tentes in organo auditûs anima determinatur ad audiendum, & fic de alijs fenfibus. Decimo feptimo : Principium alterationis ZMw non eftaliqua fubftantia, fed qualitas: atfenfa-tio eft aliqua alteratio, ergo non efficitur fenfo-tio à fubftantia animæ, igitur ab aliqua qualità-te animae fuperaddita. Decimo ottimo: Nulla res diredte.&imme- o־״'■■־־« diaté fe reducit ad aétura, ergo anima non eli-cit immediate fuas operationes,fedmediantibus potentijs. Confirmatur : Quia idem non poteft effe mouens non motum, & mouens motum : ani-ma eft mouens non motum, potentiae animae funtmouentia mota,ergo non funtidem. Decime nono : Si potentia animæ fit fub. •0«•«־״« ftantia animæ, ergo intelligere A ngeli erit fub-itantia Angeli, quia fi effentia,& intellectus An-gelicus fint idem realiter ; inteHigere vero fi t ali. quod medium, à fortiori intelligere Angeli erit fubftanti« Angeli: item intelligere animæ erit fubftantia animæ, & per confequens, quia ani-ma habet femperadu fuam fubftantiam, ita ha-beret femper adu fuum intelligere : at experi-murin nobis nos non femper effe inadualiin. (eiligere. Confirmatur hoc totum : Quia fi extrema identificentur, ergo à fortiori media : fèd per te anima intelligens feipfamefficit, vt intelligens, & intelledum fint idem ; intelligens autem, & intelledum funt extrema ; intelligere vero eft medium, ergo intelligere erit idem cum fub. ftantia Angeli, at foltim intelligere Dei eft ipfe Deus■ Vigefimo : Quæ funt eadem realiter, vntim vfr/im», veré prxdicatur de alio ; fed anima non vers pr?. dicatur de intelledu; non enim veré dicimus anima eft intelledus, ergo non funt eadem rea-liter, proindéque diftinguuntur realiter. Clypevs Secvndvs. Quodpotenti¿ anim¿ non difìinguan-tur ab !pfit anima realiter. A Rgutnenta tàm pro Nominalibas, quàm ״t?®■!־, ' pro Seotiftis hæc effe poffunt. Primum petitur à definitione animæ, quá /»w׳/״•■ anima &\c\wcpr1nc1p1u7n,quofentwn1!.mouem1״ ¡«ן potenti!, & illud principium eft ipfa anima,er- ”'“י*r־íí׳' go ipfa anima & ipfius potentix font idem . Prttntt. Secundo : Si anima non poffet operari fe fo- #«»«/<• la abfque additis accidentibus, vel hoc proueni. ret «X perfedione, vel ex imperfedione ipfius animæ: non ex eius perfedione, quia Deus eft fummè perfedus, & tamen operatur abfque fu. peruenientibus potentijs : non etiam ex eius fin. perfedione, quia materia prima eft maxime ìm per feda, & tamen materi! primx potentia eft indiftinda ab iplàmet materia prima. Tertiò :