547 Difp.X V. Parti. de orig: animæ rational 548 bet homine, quæ omnia funt de fide tenenda, & determinata in varijsConcilijs, vt videre eft apud Toletum ^«ay/.^.procemiali ; pleraque tamen ex didis, licet vera f1nt,&de fide, nihilominus ea Philofophicè examinari folent. Duæ igitur hìc difficultates à nobis propo-nentur : Prima erit, an anima rationalis creetur à Deo, an vero fiat ex traduce ? id eft per virtù, temfeminalem, ficut corpus dicitur fieri ex tra-duce, & ficutanimæ brutorum fiunt ex traduce : altera erit , an anim!? fuerint creatae in initio mundi, & ante corpora in ipfo ccelo Empyreo, vt voluere Plato, & Orígenes ? Decisio. L? pfolutio prima. Anima non fit ex traduce, 1ed immediate producitur,& creatura Deo: «• Probatur primo : Nulla virtus corporea poteft Prob ¡,nmt,. projucere virtutem fptritalem: fed virtus ho-minis generantis eft corporalis, ergo non poteft producere animam rationalem , quæ eft purè fpiritalis ; certum enim effe debet, ciìm corpo-rale fit inferioris ordinis ad fpiritale, ideò non polle affurgere ad produiìionem alicuius rei fpiritalis. iccundò. Secund'o : Propria adiones indicant natu-ram rei: fed adiones animæ rationalis illi pro-prias funt independentes à corpore, ergo & na. tura, à qua producuntur illæaitiones; cùm ergo natura talis, id eft anima rationalis fit indepen-dens à corpore quoad fuam naturam, erit quo. que independens quoad fui produdionem. & per confequens producetur ab aliqua caula fu-periori per creationem, cùm igitur folus Deus creet, anima rationalis dicetur produci à folo Deo. Tenii. Tertio communi argumento probatur : Adio generans non eft ad formam perle fub. fiftentem : fed anima rationalis eft perfe fub-fiftens, ergo non producitur à generante. Et hæ funt principales rationes, quibus po-teil probari naturaliter, quòd anima rationalis fit creata, fed certe illis nullo negotio poteft re-fponderi ; quare fola fide tenendum eft animam rationalem effe creatam à Deo. »icte rati: 'Prima quidem ratio petit principium,nam ”/«¿nV”' fuPPouitי Adòd anima rationalis fit fpiritalis, eius tamen fpiritalitas, vt multi docent,non po. teftdemonftrari naturaliter, fed fola fide tene, tur. Deinde ello effet nobis exploratum per ra-tiones naturales, quòd anima rationalis effet fpi. ritalis, refponderi tamen poffet, quòd corpora-le non producat fpiritale, bene tamen fpiritale producat aliud fpiritale, ideóque ia Adamo qui-dem Deuscreauitanimam , deinde anima Ada-tni produxit animas filiorum fuorum, & filia, rum fuarum, & fie vfque ad nos : ficut virtus fe-• minalis Adami produxit filios vfque ad nos: non valet ergo illa prima ratio,nifi dicamns, quod le habeat vt argumentum Topicuth, non vero vt demon ftratiuum. Refpondetur item ad fecundam rationem dicendo in ipfa etiam peti principium ; nam fup. ponit volitiones, & intellectiones effe ailiones fpiritsles, & independentes à corpore, quod ta. men naturaliter probari non poteft nifi argu. mentis Topicis. Item tertia ratio non valet¡ nam öftenfum eft inPhyficis, quòd format brutorum fini per fe fubftftentes fubfiftentiâ partiali » & tamen producantur ab agente corporeo ; quare fola fide cautum eft animam rationalem à Deo crea■: ri, & hoc dicere non eft contra fidem. Vbi notandum eft pro hac, & confimili-bus difficultatibus elfe contra fidem dicere ra-tiones,quæ à Philofophis contra animæ rationa. lis creationem, fpiritalitatem, &c proferuntur, effe infolubiles; non effe tamen contra fidem dicere nulla ratione demonftratiuâ probari poli fe animam rationalem Creatam à Deo, effe fpi-ritalem,&c. imo pleraque,qusfunt de fide, nui• là euidcnti ratione polí'unt probari. Obijcies przwà contra refolutionem: Om- oiic neagens per formam agit: fed homo eft agens, nempe generans hominem ,ergo per animam, qua eft eius forma, fed agens producit fibi fimi, le , ergo anima hominis generat fibi fimilem animam. Refpondeo concedendo, quòd agens agat R'$' per formam, fed nego, quòd forma debeat fibi producere fimilem formam principaliter , fed fufficit. quòd producat tantum difpofitiuè, ho-mo ergo operans per animam, id eft beneficio animæ producit corpus cum conuenientibus or* gams, vt ipfi poftea infundatur,vniatúrquea■¡-ma rationalis. lnftabis : Homo dicitur generans horni-nem, fed non generat materiam, nec vnionem materiæ cum forma ;quia nulla talis ex noftra opinione datur, ergo fupereft, vt dica tur gene-rare formam, qua; fórma eft anima rationalis in homine. Refpondeo ideò hominem dici generan- *־#׳ tem, non quòdgeneret materiam, aut formam, fed ex eo, quòd concurrat ad coniitndionem vtriufque,fcilicetmateriæ,&formae,tum etiam, quia producit organa in materia. Obijcies ficundo : Non debent duæ Caufæ totales concurrere ad produéHonem vnius com- ‘‘"י pofiti, loquendo de caufis particularibus: quod fi Deus animam crearet, duæ caufæ totales par, tieulares concurrerent ad conftitutionem vnius hominis, nempe Deus ad animam, & homo a d corpus. Refpondeo hoc non effe abfurdum ; quia illae duæ caufae totales particulares fibi fubordi-nantur; nam poftquam produdum eft corpus, eftque fufficienter organizatum ex parte natu-ræ, tenetur Deus infundere animam rationalem in corpore. Objciesr«׳rzi> : Traducilo accidente tfadu- 01i'■"׳״, citur & eius fubiedum: fed traducitur pacca tum originale, ergo & eius fubietftum ,quodeftani-ma rationalis, ergo anima fit ex traduce, ergo non per creationem. Refpondeo fubieilum traduilionis peccati originalis non effe animam, fed naturam huma, nam, quae dicitur fieri ex traduce ; vnde aliud eft fubieâum traduilionis, & aliud fubiedum inhaefionis, dicendum ergo animam non effe fübieótum traduíhonis peccati originalis , fed tantum fubieilum inhasfionis. Refluito ftcunda. Animae rationale« non creantur ante corpora : Probatur/raw; Crea rio Sun t. *Ùltima ra>-iionales non, creantur an. te corpora.