563 Dií.XV־Part.IIIanaíarat:f1tfpíntal1s&c.564־ entis, non verá in genere potentiae, quate licet intelledus exuperet in infinitum potentias fert-fitiuas in genere potenti« , non tamen in ge-nere entis, non ergo fequitur, quòd fit fpirita. lis. ^¿piKtafn. Refpondeo adJesema» voluntatem quidem appetere fui conferuationem, at aliud eft appe-tere efficaciter, & aliud appetere inefficaciter: quod appetit immortalitatem efficaciter, eft im-mortale , concedo , v g. qui appetit centum nummos efficaciter, dicitur poffe habere il-los centum nummos : st certe appetimus ea, quæ nec habere poffumus, imò ipfa bruta appe. tunt femper fui conferuationem , & tamen ne-mo dicet ea effe immortalia. •aMfipiim¿. feptimam, dum dicitur : Intelligibile eft neceffarium, neceffitate , & incorruptibilitate Logica, concedo ל Phyficâ vero nego ל fufficit autem , vt didum eft fæpiùs, quòd intelledus habeat fympathiam ad omne intelligibile,ratio» necuius lÿmpathiædebite proportionetur : Ad. de quòd ex illo argumento fequeretur tantum, quòdlìcut obiedutn intefledusell incorrupti-bile Logice, ita intelledus effet incorruptibilis Logicé , & dum additur : Receptum per modum recipientis recipitur, intellige fecundum capaci-tatem recipientis, vnde intelledus cuis de fe fit ordinatus ad omnefeibile , !cibile autem fit in-corruptibile Logice dicitur vt fic intellectus incorruptibilis, non tatnéti Phyficè, id eft in-telledus eft potens facere demonftrationes, fic-que acquirere fcientiatn , quæ demonftrationes formahterfumptaefunt quid Logicum, imò po. teff negariconfequentia, nam ftellæ funt incor. ruptibiles, attamen percipiuntur à noftra po» tentia vifiua. ■an eßanä, ockiuam refpondeo : Ad primum qui- dem in ea politum nego minorem ל non erum fe mouet , nifi quatenus informat corpus, at tandem definit informare , ergo & definit fe mouere Ad fecundum nego fequelan^ nam etiam multi fubeunt mortem ob vanam gloria. Ad tertium dices virtutem habere de fe futim praemium in hac vita ; nam virtute praeditus fen. tit in feipfo quamdam remunerationem , feu praemium virtutis. Ad quartum negant Athei reditum animarum , dicúntque, quòd anima noftra fit fpiricus vadens, fed Bon rediens, no-miae fpiritm intelligentes flatum quamdam,di-cúntque didas animas redteun tes effe quid Phan-ta ilicum in noftra imaginatione relidens,proin. déque negant hiftorias de huiufmodi appari, tionibus. $(*».11- SolnunttíT rattonet im? fugnanttt anima im• mortalitate, *id prima, Clypevs Qvartvs. Soluunctr rationes fecundi Clypei. 12 Efpondeo ad primam illud Ecclefialles dici A'־in pedona impij ; dicunt enim impij, eda-mu, bibamui ; cras enim moriemur, exiftima ntes vnà cum corpote animam interire : aut dic il. lud fie intellìgi, lumentum moritur, item & homo moritur, id eft anima tumenti feparatur à cor-pore fomenti, & anima hominis à corpore ho-minis,«um hac tamen, differentia, quòd cùm feparatur anima iumenti, ipfa intereat, non au־ rem anima heminis : Ad illud iobdic nos natu-raliternon pofleiefurgere, ideóque nobis na■• turaliter refurgendi omnem auferri fpem,non tamen auferri fpem refurgendi per virtutem di. «!nam: varias alias explicationes dióìorum Io» corum vide apud interpretes. Refpondeo ad fecundam negando mino. Mfiatn-rem, & concedendo, quòd anima rationalis fiat ex nihilo ־ nec hoc eft contra rationem natura-lem ל eft quidem contra rationem dicere,quod aliquid fiat ex nihilo naturaliter, non tamenfu-pernaturaliter, feu virtute diuinâ. Ad tertiam refponde elfe contra rationem, •Mtntiam. quòd forma materialis remaneat feparata à ma. teria, fecùs eft de forma lpiritali, qualis eft ani-ma rationalis. Ad confirmationem dic , quod anima in quantum pars hominis fit quid imperfeilum, attamen in quantum eft quadam natura fpirita-lis fit perféâa, & vt fic definiólo corpore. Ad quartam nega maiorem,aut ad mino. M quarti rem dic,quòd naturaliter quidem cognofcamus animam habere ordinem ad materiam, proind• tamen noncognoicamusipfam elfe materialems aliud enim eftcognofcere aliquid habere ordì, nem ad materiam, & aliud elle matetiale: pri-mumcognofcimus de anima rationali, non ta» men hoc fecundum. Ad quintam nota aliud effe dependere ob. ua jw׳»r£ iecliu¿, & aliod dependere elieitiuè : dum di,ci. tur in maiori: quod dependet in fuo operari ab obietto corporeo, illud eft corporeum,hoc ne. gandum eft, aut diftinguendum : quod depen. det elieitiuè, concedo: quod dependet tantum obieèliuè, nego ל nam materialità!, ajit lpiritali-tas alicuius potentia; non dependet ab eius ob. ieilo ; nam & Angeli licet fint Ipiritales , ta» men eognofcunt res corporeas, in quarum co. gnitione dicuntur dependere ab obieèlo cor-poreo. Ex quo ad fixtam refpondetur dicendo im. ״ri fetum. mortale perfici obieèliuè à re corruptibili, licer non formaliter. Ad fiptimam refpondeo concedendo ma-iorem de forma immateriali, non continente virtualité!, & eminenter formas corporeas 5 at nego de continente eminenter, qualis eft anima rationalis. dic,quòd eflèaduro corporis ^HeâanS, fit definitio animæ,fed intellige de inteliedu pri. mo ל anima autem feparata eft adus corporis, licet in adu primo. Ad nonam dum dicitur : Simile non appe- M tit nifi libi limile, hoc non debet crude intelli. gi, fed ifte eft fenfus : limile appetit libi conue-niens ; anima autem rationalis, quamuis im-mortalis eft valde conueniens ipfi corpori, imà magis conueniens, quàm effet forma materialis! Addequod anima rationalis poteft dici aliqua, liter fimilìs materiae, in quantum fient materia eft pars compotiti, ita dt animafit pars cofnpo. fit¡¡ at pars appetit fuam com partem, làlua» bitur ergo illud didum : Simile non appetit, nifißbi ßmi- le■ Âa3 De-