223 Difp.V.Partit.VI.deMotu¡ninftanti. 224 dicenda forent in præfenti partitione,petere po. teris ex didis in fuperiori. Partitio VI. •״virtute D tuina fieri pofiit motut in inftanti? HOc examinant quidam Theologi, vt Ari- a\\1\eni\s1n2.d1fl1nft.6.e]uafl.3.art.2. & 10. annes Maiorz»4-<ù/?9׳?£״a‘£./? Ex Philofophis Ruuius 6 Phjflc. cap-3 cjuaft. unica. eftque valde vicina hæc difficultas illi Theologie»,quâ quæri folet,an Angelus moueri poffit localiter in in-ftanti,etiam tranfeundo per medium? Arimi-nenfis exiftimat quod fic,etiam naturaliter: Ru-uius duo afferit, Primo fucceffionem non perti-nere ad augmentationis, & alterationis eflen. tiatn, fed effe accidens quoddam, vel proprietà, tem naturalem confequentem effentiam earum naturaliter; ideóque per potentiam Dei ablolu. tam poffe illos motus tranfire in mutationes in. ftantaneas, permanendo in proprijs fpeciebus. Secundo afferit fucceffionem effe intrinfecam motui locali;¡ta vt repugnet vnum corpus tranfi ire in inftanti ab vno loco in alium, tranfeundo per medium, bene tamen non tranfeundo pef medium. Decisio. 14 «»א. TR Pfllutio prima i Poteft vna qualitas, & vna י־*־" quantitas diuinitùs acquiri in inftanti ;item & vnum corpus non tranfeundo per medium in inftanti poni in alio loco. Probatur primo: Vir. ,׳• tusinfinitapoteftmouereinnontempore,mo-dò aliunde non obftet : fed Deus habet virtutem ,»/.״ infinitam, ergo poteft mouere in non tempore; at ®0nete in non tem pore,eft mouere in inflan. fumidum. ti,ergo Deus.aut creatura virtutediuiná poteft, & vn-m qualitatem, & vnam quantitatem pro-ducere in inflanti, & mouere vnum corpus 10. caliter in inftanti;id eft ab vno loco transferre in alium in inftanti, quia vt fic nihil aliud obflat: non enim obftat tranfitus per medium, cùm ex fuppofitione illud corpus non tranfeatper me. dium. Secundo tantùm retardari poteft adio agentis, vel propter refiftentiam paffi; vel pro. pter debilitatem adiuam ; vel ob indifpofitio-nem medi¡ : fed ifta à Deo tolli poffunt, videli. cet refiftentia paffi ; Deus enim facere poteft, vt du» contrari» qualitates fint in eodem fubie. do, vt alias diximus, impediendo, ne feexpel-lantinuicem, impediendo etiam readiones ea-rum; ita & in præfenti impedire poterit readio-nem paffi,ita etiá poteft augere adiuam virtutem agentis,remouere quoque indifpofitionem me. dij, aut potiùs facere, vt non tranfeat per me. dium illa produdio. Qu» omnia confirman-tur argumento Theologico de refurredione ge. nerali, in qua carnes, olla, anima, &c. in inflan-ti concurrent ad idem numero compofitutn conficiendum, in momento, in idu oduli, id eft in inftanti. ¡¡¡¡"m'tu Re flutto fecunda : Ille motus inflantaneus effet fpeciei diuerfæ a motu Phyfico, & fuccef-flu0 : efl contra Ruuium tenentem fucceflìo-mtiâ'phjß. nem effe tantùm proprietatem naturalem mo-riu trimi, tÛ* i“cce®ui,non vet° quid effentiale ipfi} pro. indéque ait, quòd motus Phyiìcus remanens ta. lis in fuá fpecie poffit fieri in inftaníhfed hoc iam reiecimus in prima partitione exhumantes fue. ceffionem elle de eflentia motus Phyfici, & prò-prie didi, proindéque motum Phyficum non poife fieri in inftanti. Probauimus autem hoc ex eo, quòd debeat effentialiter diftingui mo-tus Phyficus à motu Metaphyfico , vt puta à creatione ; fed non poteft diftingui per aliud magis intrinfècum,quàm quòd motus Phyficus fit fucceffiuus.& Metaphyficus inftantaneus,er. go fucceflìo eft de eflentia motùs PhyGci. i««״״¿♦ Secundo : Quod dicitur tale veluti per an. tonomafiam , diftinguitur effentialiter ab eo, quod dicitur tantum tale fecundùm quid , ór cum addito j led motus dicitur fimpliciter per antonomafiam de motu Phyfico , & fucceflì-uo ; at motus inflantaneus non dicitur motus, nifi cum addito, id eil inflantaneus ; effet enim impropria locutio Philofophica, fi quis dice-tei ■,creatio eft motta, debet enim addi, inflan-tnneia-, ergo quia diftinguuntur inter fe eflen-tialiter,nec poteft excogitari, per quiddiflin-guantur, nifi per fucceffionem, fequitur fuccef-lìonem effe de eflentia motùs Phyfici , & per confequens repugnare etiam diuinitùs , quòd qualitas, & quantitas acquirantur per motum verum Phyficum in inftanti, remanentem ta. men in fua propria fpecie. r״•״■;. Tertio : Quæ funt veræfpecies alicuius ge-neris, illa differunt effentialiter , nec poteft vna tranfirein naturam alterius; fed motus inflan, taneus, & motus fucceffiuus funt fpecies mu. tationis; fe enim habent ad illam , vt ad pro. prium fuum genus, ergo vna non poteft tranfi. re in aliam ; ficut homo non poteft ne quidem diuinitùs tranfire in brutum: quia vero motu» fucceffiuus eft magis propriedidus motus,ideò habet denominationem diuerfam à fuo gene, re; at motus inflantaneus, vt minùs perfectus in ratione motùs, retinet nomen g nericum; hoc enim commune eft apud Philofophos,quòd quando funt plures fpecies fub aliquo genere, nec funt propria nomina pro qualibet fignifi. canda, tunc minùs perfeda retinet nomen ge-nericum : & hinc fit, vt motus inflantaneus ordinarie vocetur mutatio potiùs, quàm mo-tus : fic bruta, quia fûnt imperfediores fpecies animalis, fimpliciter dicendo animal, non in-telligimus hominem, fed bruta ; cùm vero no-minamus hominem animal, hoc fit cum addito, fcilicet animal rationale. Suani. Quarto : Quæ funt eadem effentialiter, ii-Ia habent eandem definitionem: fed veriùs eft definitionem motùs, nempe quòd ñt aftas entis in potentia, prout in potentia,non ita proprie con-uenire motui inftantaneo,ergo non conueniunt fpecie illi duo motus. Ex quibus concluditur contra Ruuium, quod fucceflìo fit de eflentia motùs Phyfici, & per confequens non poffit tranfire in mutatio, nem inftantaneam , remanendo in fua fpecie: non negamus tamen ob id, quin res, quæ per m0®m fucceffiuum producitur,naturaliter, & ordinari¿, poffit quoque produci per motum in. Irantaneum diuinitus.vt patet ex fuperiori refò-lutione ; fed tantùm dico tunc fore diuerfam fpeciem