555D1iXV.Part.II.an aia rat : fi t foa informans. potentiae effe in nobis, feilieet animam raciona, lem. Stinti. Quiñi»: Impoffibile eft idem fimul,&fe- mel effe feiens, & ignorans : fed intelledus in vno homine eft feiens,& in alio eft ignorans,er-go impoffìbile eft eundem numero intelledum effe in illis duobus hominibus. Refpondetur illam diuerfítatem continge-re propter diuerfam copulationem intelledûs cum Phantafmatibus, fid ¡■fto : diuerl'a copula-rio non potei! facere contraria in eodem fobie-do, præfirtim quia Phantafmata non le habent, nifi effediuè ad illa, qua reperiuntnr in irrtelle-du;prædida autem contraria font in intelledu fobiediuè. imi. Sexto : Eâdem facilitate ,quá Auerroé's po. nit pro hominibus illum intelledum quoad in-telledionem , poterit quoque poni pro brutis quoad eorum motum localem; tanta enim ap-paret neceffitas pro hoc, quàm pro illo. itfiimi. Septinio: Si homo intelligeret per illum in- telledum Auerroïflicum , iam homo non dice-reñir intelligere ; fife enim haberet fecundum Auerroëm ille intelledus, ficut nauta in naui, fed dum nauta intelligit, aurfpeculacur, non ob id debet dicinauis intelligere, aut fpeculari, er. go pariter homo nön dicetur intelligere,aut fpe• culari, quod eft abfurdum. «¡¡¿ni. Ockiuo : Denique probatur ex varijs abfur- dis, quæ indefiqùerentur, vt pote quòd inteli¡-genti» dependeret quoad iuum incelligere à cor. pöreo -,quia ex Auerroè' non poffet elicere inte'l. ledionem , nifi contunda cogitatiuæ, & Phan-tafmatibusin ea contentis. Secundo: Sicut per meum videre, tuum audire non poteft effe vi-dens, fie per intelligere talis fobftantiæfeparatæ meum Phantafiari nunquam erit intelligere. Tertio : Sicut illa fobftantia fi applicando meae Phantafiæ faciet me intelligere, ita feapplican-do Phantafiæ bruti faciet brutum intelligere, quod eft abfurdum; nam tam bene habet bru-tum Phantafiam, & æftimatiuam,ac homo, imo forte melius, & quod vocamus in nobis cogita-tiuam, in brutis vocamus æftimatiuam, quæ in aliquibus brutis videtureffe certior,quàm cogi, tatiua in homine; nam agnus vnius diei melius cognofiit perfuäm æftimatiuam lupum, vt fibi inimicum, quàm quiuis homo per fuam cogita-tiuam quodlibet fibi nociuum, & inimicum. NKra.7. Nunc principaliores Auerroïs rationes ad. ducendae font, dcfoluendae, quaeque edam fa- XXX¿- ciunt contra primam rcfolutionem. fiiuuntuT. Obijcitur itaque primo : Quod non habet vijtfnmi. mlterjam י non poteft multiplicari numericè; quia ex Ariftotele, & D.Thomâ principium in-diuiduationis, & multiplicationis numericæ eft ipfa materia, intelledus autem, còm fit fpirita. lis, non habet materiam, & proinde non pote-rit multiplicari numericè,ergo erit tantúm vnus numero intelledus. r;£, Refpondeo, quòd licet materia effet pria- cipium indiuiduationis, attamen intelledus i», diuiduaretur in ordine ad materiam, & ficut di-cimus, quòd anima rationalis indiuidueturab ordine , quem habet ad vnam numero mace-riam, ita intelledus indiuiduaretur: imo in opi. nione D,Thom