464 DiíTertatio tecedens patet, quia quodcunque Chri-flus habebat in anima, & in corpore,non habebat a loco . 111■ Pro falute humana melius fuiffet, quod Chriflus femper cum hominibus in terris converfaretur ; fed Chriflus faftus efl homo propter falutem humanam : ergo melius fuilfet, ut rema, neret in terris , quam ut afeenderet in coelum. IV.In Cœlum debebat afeende-re ,quod de Cœlo defeenderat; fed divi-nitasChrifti de caelo defeenderat,& non humanitas : ergo divinitas Chrifti de-bebat in Cœlum afeendere , & non_> humanitas. Major probatur ex illo Joan-nis J. Nemo afeendit in Cœlum, nifi, qui de Calo defeendit ׳, &t ex illo ad Ephefios 4. ¿’Eli defeendit, ipfe efl & qui afeendit . V. Chriflus afeendit ad Patrem ; fed ad Pa-trem non afeendit ut homo: ergo afeen^■ dit ut Deus. Minor eft certa , quia ut homo pervenire non poterat ad Patris aequalitatem ; dicebat enim ipfe Joannis 14. Pater major me efi . VI. Pfalm.46. di-citur : Afeendit Deus in jubilatione : ergo Chriflus afeendit ut Deus , & non ut homo . Refpondemus ad I. quod ex Apoftolo ad Ephefios i. docemur, Chriflum in loco fublimiori , velut in folio cœleftis Prin-etpis , propter dignitatem unionis hy-poftaticæ , fuiffe conftitutum , fupra om• nem principatum , & poteftatem , dr fupra omne nomen, quod nominatur,five in hoc fe-culo , five m futuro ; & hoc nobis fufficit pro fubftantia Aftenfionis, & locationis Chrifti m cœlo : Pro modo autem illius, ufurpamus verba Auguffini epift. 78. di-centis : Magis eligo dottami ignorantiam^ confiteri , quam falfam fidentiam profiteri. Cæterum S.Thomas j.p.^. 57. art.4. ad i. his verbis exponit, fecundum Arido-telis doftrinam , modum, quo Corpus Chrifti gioriofum eft in Cœlo , ac fuper omnes Cœlos;fc111cet,quod Corpus Chri-ili ideo eli fupra omnes Cœlos , quanvis fit itî Cœlo, quia ita eft in Cœlo, ut non egeat in Cœlo contineri ; Locus habet ra-tionem continentis , und״ primum continens habet rationem primi locantis , quod efi pri-tnum Catum . In tantum igitur corpora indi, gerit effe in loco per se, in quantum indigent contineri a corpore calefit . Corpora autem^ gloriofa, & maxime corpus Cbrifli non indi, get tali continentia , quia nihil recipit a cor-foribus cœleflibus, fed a Deo , mediante ani-ma . Vnde nihil prohibet,Corpus Cbrifli effe extra totam continentiam corporum coele, ftium, & non effe in loco continente . Nec ta-men oportet, quod extra Calutn fit vacuum, CÇXLVllt quia ne» efl ibi locus , ntc efl ibi aliqua po. tenda fufceptiva alicnjns corporis . Sed po. tentiu illuc perveniendi efl in Cbrifio. Quoi autem A,iftoteles probat hb. de 1œlo , quoi extra Catum non efl corpus,mttlligndum efl de corporibus,ni folis naturalibus conftitutis, ut per probationes apparet. Ad II. Diftinguitur antecedens; nihil ac-creviflêt , quantum ad ea , quæ funt dej edentia gloris , five fecundum corpus, five fecundum animam , conceditur ; ni. hil accrevifTer quantum ad loci decen-tiam , quod efl ad bene elfe gioriæ , ne. gatur . Corpus enim ejus non acquifivit aliquid perfeftioms ex loco cœleffi , fed folutn acquifivit quandam decentiam.,, quæ aliquo modo pertinebat etiam ad ejus gloriam . Ad lli.Quanvis per Afcenfionem fubtrahe-retur hominibus præfentia ccnpuralis Chrifti; præfentia tamen divinitatis ip-ñus femper adeft fidelibus ; ut ait S.Tho• mas citato loco art. 1. ad ubi adducit illud Matthaei ultimo : Ecce, egovobi-fcum fum omnibus diebus ufque ad confimi, mattonerei fecnli ; & illud Leonis Magni : Jhui enim afeendit in Calos, non deferì[ ado• ptatos. Potimodum utilitates enumerat, quas nobis attulit afcenfio ejus in cnelum, & quas non attuliffet præfentia ejus cor-poralis in terra ; dicens : Primo quidem , propter fidei augmentum, qua eft de non vi• fis ; Vnde ipfe Dominus dicit difcipulis jais Joannis 16. , quod Spiritus Santtus adve-niens arguet mundum de jufiitia, fcilicet, eo-rum, qui credunt : ut Augiiflinus dicit ftiper Joannem : Ipfa quippt fidelium comparatio, infidelium efi vituperatio. Vnde fubdit: ¡hiit ad׳Patrem vado, & jam non videbitis me_>: beati enim qui non vident, & credunt . Erit igitur vefira jufiitia , de qua ryundus argue-tur , quoniam in me , quem non videbitis , creditis . Secundo, ad fpei fublevationem.,', Vnde ipfe dicit Joannis 14. Si abjtro , & pr¶vero vobis locum , iterum veniam.,, & accipiam vos ad me ipfuni , »t ubi ego fum ,& vos ficis. Per hoc enim, quod Chri-flus humanam naturam affumptam , in Cula collocavit, dedit nobis fpem illuc perveniet!• di : quia ubi fuerit coipus ,illuc , congrega-buntur & aquihe , ut dicitur Matthœi 24. Vnde ¿r Mich. z. dicitur : Afeendit pandens iterante eos . Tertio, ad erigendum charita-tis affettano in cœlcfiia ; unde dicit Apoflolus ad Coloffenf. furfum funt qtixritij , ubi Chriflus efi in dextera De! fedens : q׳׳X furfum funt fapite, non qux fuper terram', ut enim dicitur Matti)¿¡ 6, Vbi efi thefaurus tuus , ibi efi & cor tuum . Et quia Spirititi San.