־ Difì'èrtatio CCV. / debcb3t corpus Chrifti j kd corpus Chri-fti fuit omnino perfedum : ergo fic pa-ritereffe debebat Manæ corpus. Pruka-tur confequentia. Ad divinam providen-tiam fpedabat accomodare medium fini, & preparare materiam aptam effettui ; &hoc vel maxime , quia divina virtus, quæ ut ait Suarez in hoc opere lingulari modo operabatur, poterat hoc facillime perficere : ergo fi Mariae corpus erat me-diutn’, & Chrifti Corpus erat finis, & Mariae corpus erat materia praeparanda, & Chrifti corpus erat effetius producen-dus ; omnino oportebat , ut pendio Corporis Chrifti præfupponeret perfe-itionem Corporis Marix. II. Probatur . Conveniens fuit, pt effet fi-roilitudo inter Jefum, & M3r'a1n > non-’ folum in iis, quæ mores refpic1ebant,fed etiam in affeflibus , & in corporis perfe-itione: ergo fi perfedum fuit Chrifti cor-pus in fua fpccic , & in fuo fexu maxime perfettum, ita etiam fuit corpus B. Vir-ginis. Probatur antecedens, Similitudo haec confert maxime, & ad conciliandum amorem , & ad majorem perfectionem ; çtgo admittenda eli inter lefum , & Ma-riam non folum in moribus,verum quoque in affedibus, & in corporis perfectione. * III. Probatur ab Henno, & quidem ratione temperamenci optimi ; quia ex una parte ad hoc pertinent, tumhorum proportio, partionum corcordia , indolis bonitas, ac corporis armonia , & ex altera conferunt etiam ad virtutem ; quia ergo B. Virgo jn fummo gradu virtutem habuit, perfe-dirtimura quoque habuit tcroperamen-tum. Ratione etiam fanitatis integre , quia propter optimam corporis compiei-fionem , cum magna moderatione animi conjundam , ait Suarez , nunquam itu verum, ac proprium morbum incidit. Quod etiam inquit teftari a Sophronio in Eputola Synod1ca,quæ habetur in Vl.Sy״ nodo ad, 1 r., ubi dicitur Corpus Virgi-nis fuiffe ab onjni contagione liberunv., & ejus carnem fuiffe immaculatam , «S<• puriffimam ; quod pariter dpcent Caje-tanus, Calatinus, aliique contra Abulen-fern. Pro pufchricudinc demum dicitur , * Ricchardo a S. Vidore cap.26. in Can-uz¿,. vultu angelico tam corpore , quanta mente ; ei accommodans yerba illa : Tota pu cbrrts, amica mea,. Acccdir authori-tas Crcgorii Nazianzeni in Chrtfto pa-denteante medium dicentis: 0 Virgo, for-masque nitore cateras prosis ; Andrem Hic-rofolymitanj ferm. de Affumpt. fertben- tis: fcximia pulcbritudd-, a Dea fcttlpt¿-, flatua , re il e defcripta ; Atnbrofii lib. de., inrtitur. Virginis cap. 7. ira loquentis : “Tanta erat ejus gratia , ut non folum in ft •virginitatem fervaret , fed etiam , fi qws invifcrtt , integritatis infigne conferret . IV. Probatur de dotibus animæ. Rationes ! quæ evincunt in B. Virgine corporis per. fedionem, a fortiori probant in ea perfe-dionem animæ ; quia , ut docet Suarez , perfedio anirrçæ magis eil ncceffariaj» quam corpus ; fimilitudo in perfedionej anitnæ nobilior eil, quam corporis; Ani-ma accommodari debet corpori,& c con-trariojdeniq.ue ut perfedidima gratia ha-bere! proportionatum naturæ fundamen-tum . Hæc Suarez . Objiciunt I. cum Serry. Maria Virgo habuit Sororem in livido fenfu Mariam Cleo-phæ : vel hanc ergo parentes ejus conce-perunt, antequam ipfam conciperent , & non erant heriles : vel portea, & non_» erant fenes . II. B. Edmerus, qui fuit S. Anfelmi difcipulus habuit apocrypha״, omnia miracula , quæ narrabantur m_j> Deiparæ ortu. Sic enim habet in libro de excellentia B. Virginis cap. 2. quia qui-bufdam tribqitur S. Anfelmo ; Illud confi-cio apud me , Nativitatem ejus magna qua-dam , atque miranda divinorum fignorunt indicia prxcttrriffe . dus: tamen illa fuerint , folus ipfe fine fcrupulo novit , qui eam ante-quam nafceretur , in matrem elegit . flood in ea re, ut aflimo , non incongrue alium credi potefi , quatenus eo major veneratio fidelium exifieret dica ortum ejus. Ili. Non ert credibile , quod majus miraculum fue-rit in Conceptione Virginis,quanftn Con-ceptione Chrifti ; fed rtc fuilíct, fi paren-tes rteriles Mariam Virginem concepif-fent : ergo Maria Virgo non fuit ex fieri-Iibus parentibus procreata . Probatur mi-nor. Majus miraculum ert concipere mu-lierem fcncqi, & Herilem , quam conci-pere mulierem juvenem , & fecundanu.: ergo majus miraculum fuiiïer in Conce-ptione Virginis, quam in Conceptione., Chrifti. Probatur antecedens. In conce״ ptione ex muliere fene , & fleri 1 i deert & materia efficiens, & materia fufficiens, & utraque a Deo fuppletur ; in conceptione vero ex muliere juvene , & fecunda fup-ponitur materia proporcionara ,&a Deo tantum fuppletur cauffa efficiens . IV. Apud antiquum Rabbinum , nomine.» Heccados, ut refert Calatinus, legitur hiftoria quædam de parentibus Virginis, ejufque natali,in qua continetur prophe- tu