e De B. Virginis ficatam per propriam difpofitionem. Ra-״o efi,quia fi B. Virgo in illo initanti ha-. buie ufum rationis , habuit ctiam cogni-tionem Dei, hanc vero non habuit otio-fain , & mortuam , & perconfequens, ha-huir afìum liberi arbitrii erga Deum_,, quem fuper omnia diligebat,& erga Chri-fium per aflum perfedum fidei, Ulterius; quia sanillficari per proprium aflum, cd perfeilior modus, quo quis sanflificari poteft, ut ex S. Thoma dicit §uarez: Hoc modo igitur fuit santificata Santilfima_» Virgo. Denique omnis, qui santifica-tur , per proprium lifiefum eonfenfum_» saiitificatur , praeter ipfos ,qui sanflifi-cantur veluti per accidens, quia non ha-bent ufum rationis; fed in B. Virgine jam . probavimus, fuiffe rationis ufum: ergo &C. Arguunt contra politas Condufiones . L Quaecunque fuerit gratia data Virgini ip primo fuae santificarionis indanti ,fern-per fuit gratia Viatoris: ergo nunquam potuit effe major gratia Angelorum.F$o-batur confequentia. Angeli funt compre-h en fores; fed gratia viatoris nunquam po-jed æquari 111 intentione gratiæ compre״ henforis: ergo fi gratia fi. Virgin¡ data., fuit gratia viatoris, non potuit effe major gratia Angelorum. II. Debet effe diffe-renna inter similitatem Chridi,& sanili-ratem matris fuæ ; fed hæe differentia_, non effet, fi in B. Virgipe peccati fomes non admittitur .־ergoin ea peccati fomes eli admittendus . Probatur minor . Dea, Cintilo dicitur, quod propter eximiam fuam sanfìicatem , peccati fomitem noti.• habuit ; ergo fi in B. Virgine, ad elevan-dam ejus sanflitatem , peccati fomes nop ponitur,nulla effet differentia inter Chri-ili, &Marix sanílitatem. III. Peccati fa״ mes non lædit libertatem, & quanvis ma-yeat ad peccatum , aliquando tamen ed , potius occafio ad virtutum aflús eîicien-dos : ergo nop ed contra perfeilionctp fanflitat1s,quin potiusad ejus augmentum plurimum conferre pqted : ergo non ed fufficiens ratio Mariæ sanfìwas, ut in ca dicamus peccati fomitem fuiffe extinflum. IV. Plures Patres docent, peccati fom*’ ìem fuiffe extinflum in Virgine, quando concepit Chr1dum,non vero quando ipfa colacepta fuir : ergo in fua prima sanflifi-catione peccati fomes non fuit extinflus, Probatur antecedens, Cyprianus lib. de cardinalibus Chridi operibus cap. de na-tivù. Chridi, dicit: In Cbrifti Conceptione, Spiritu Sanfto obumbrante originale inc en•: Gratia, &c. 47 dium cxtinQum fitiffc . Et Cyrillus Jerofo-lyraitanuscathec; 17. Spiritum Santium in Pirginem vpniendo, & eam obumbrando , Janßificaffe eam , quo poffet eum , pr quem funt omnia,fufcjpere. Et Naziauzenus orar. 38. 42. docens, Spiritum Sanflum pur-galle Virginem in anima , & cor pore, ut fCfrrirtum conciperet ; & Arnobius iiu pfalm, 14. in principio; )efus immaculatus Ib r giocata aulam ingreffus , ipfum taberna, culum a maculis carnalibus liberavit, & de. dit santiifiçationcm potius , quant accepie . V. Non decebat carnem aliquam omnino liberari a lege foniitis & peccati , •donec filius Dei adimeret carnem sanflam,& a fòmite liberamtergocaro B. Virginis non fuit in prima fui fimflificatione a fomite libera , fed potius ,liberata eil , ,quando Çhridum concepit־ Probatur antecedens. Non decebat corpus aliquod humanum habere gloriam, & immortalitatem priuf-quam'Chrfiius habuiffit : ergo non de- * cebar, carnem aliquam ompino liberari a lege fomit s, & peccati, donec Filius Dei aflumpfiifet carnem sanciam ,& a fomite liberam, yi. Juilitja originalis importat integritatem naturæ 5 fed in B. Virginej pon fuit integritas naturæ : ergo non fuit juIlitiaoriginalis, Probatur minor. Inte-gritas naturse omne excludit debitum , etiam remotum contrahendi peccatum : fed in B. Virgine fuit debitum remqtpm contrahendi peccatum originale : ergo in B. Virgine non fuie integritas nyuræ , VII. Patres citati propacioni? pfu, quem habuit Joannes Baptifta ip fua fanftifica-rione, illum explicant per propheticam revelationem, quæ non datur pcrpianep-fer,& per modum habitus,fed per modum ?élus, feu aditialis ropfionis : ergo male px exemplq Joannis Baptillæ infertur an-ticipatus ufus rationis in B. Virginej, VIII. B. Virgo in illo indant 1 non potç-rat recipere fanÇlifieationem per pro-priam difpofitionem ; quia difpofiçio ad infufipnem grqtiæ, & donorum non po-red procedere ab habitibus, qui præfijp-ponuntur ad aéhis, & carnet! in fi• Vir-gine non poterant præfup^Rn in ilio in-danti , quod erat primum , IX. Angelus falutans B. Virginem, diiiit iilam^rptia piena}? : ergo B. Virgo non fuit gratis plciSr, quando concepta eil, fed quando . ipfa concepit filium fuum'. X• S. Berna!;-dus ferm. j. in fedo purificat, docet , fi. Virginem , puriffiinam fuiffe fa fla!?, !pfo partu immaculato, ita ut poli partum ipl^ jam pon effet opus purificatione : ergo ex -'V•