43 $ Obièruationes & Emendationes 46ן Sexdecim molli con cionandi. I. QVA RATIONE CONCIONAT ORES SCRIPTVRÆ SACRÆ commentariis vtipoiTmt ¿e variis artificiis quibus fuas conciones parare valeant. V M aliquid nonnullis paginis de- enimuero difcretio non defuit, quia non ad ario-eiTet,quas tamen repleri typogra- A los,fed ad Chriftum accefiit , vt filia liberaretur à phus vehementer exoptarer ,in ' dæmone,vndeclamauit ,Filiflauid, &c. Deinde hoc naturam imitatus quæ va- cuum abhorret, libenter ea quæ fcquuntur.ad vacuum euitalidum typis excutienda præbui. I. Primus modus, quo magna cum facilitate,atque deleUatione concio parari poteft, à noftro Hum-bloto petédus eft, qui fæpiffime vel omnibus fcié-dis, vel diuinationibus , vel omnibus cadi moti-bus, & aftris, vel omnibus alicuius fcientiæ parti-bus vtcbatur, cum ad mores hominum emendan-dos, tumadfubuertendashærefes, & fidemCa-tbolicam aftruendam, vt ea ratione omnia Deo opt. Max. feruirent, & quicquid ineiseft in nu- iuftam erat, vt creatura Dei à dæmonis tyrannide liberaretur. Filia mea a dctmonio male torquetur■ Tertio modus feruatur in clamore,feruore, &de-uotione, dum humiliter adorat, & Apoftolorum interceffionem imploratdenique firma fuit in ea perfeuerantia. IIII. Modus tbeologarum virtutum ordinem ample£litur,vt aliquod myfterium explicet,atque diuidat, etenim agendum eft primo de fide, verbi caufa in incarnatione docendum eft¿ primo natu-ram diuinam humanæ naturæ in hypoftafi verbi vnitam effe 2.inde refultat fpes reconc11iationis,& glorificationis noftræ, quomodo enim cum Chri- minis diuini gloriam refunderetur. Nulla metho- ״ fto Deus nobis omnia non donabit $. prorumpe di iftius exempla fubiicio , quia id ex profeilo ad re debemus in extafim amoris. 20. verficulum capitis 4. Genefeos feci,& verficu-lo 20. capitis fecundi, Ebendarum & artium enu-merationem reperies, quæ ad huiufcemodi artifi-cia non parum valent. Vide etiam multa ex no-ftris argumentis,quæ in Athéos dirigimus,praefer-tim vero 11.& 22. ibi enim iterum fcientias, & ar-tes attulimus, caque omnia præfertim in concio-natorum gratiam congeffimus. II. Modus ita deduci poteft. Dum aliquod to-tum vel in Euangelio, vel alibi reperis, tunc illud fuas in partes diuidere poteris, fiue totum illud ef-fendale,fine integrale, fiue vniuerfale fuerit, nam fingulis eius fpeciebus, vel partibus fubieétis, aut integrantibus rite deduétis totum ipfum innote-feit,quod manifeftandum alfumpferas, cuius rei 'exemplumin Euangelio Dominicæn. poil Pen- C la commendatur;deind V. Poteris ordinem donorum SpirituiTaniti obferuare, fi quod myfterium, aut aliquam virtù-rem laudare, atque perfuadere volueris, idque ea ratione, quo nos inftruit Spirituflanâus per 7.do-na;Sapietia enim docet intelledum per altiffimas, & diuinas caufas; fcientia per res humanas; inrel-leétus rem penetrat,&cernit abfque difcurfu,An-gelorum inftariconfilium dirigit intelleétuin pra-éticum in ordine ad praximitimor retrahit volun-tatem à malo;pietas ad bonum extimulat; fortini,־ do confirmat in bono. Vnde fi virtutem, autmy-fterium commendas, primó intelleétus informan-dus erit.Secundo voluntas excitanda, vt fi de cha-ritate loqueris ,priùs rationes ditiinæ, & sterna: fapientiæ conformes adducentur, quibus virtus il- tecoft. habemus.In eo fiquidem duæ partes occur-runt,quibus hominis perfeétio condat : prior pars fpeétarad intelleétuin , qui audiendo , atque vi-dendo quæ funt fidei,& fapientiæ Chriftianæ per-ficitur,id autem in ea patte,docetur;Beati oculi, qui vidcnf&c. Secunda pars voluntatem refpicit, quæ diuini numinis amore perficitur,quod in alia parte eiufdem Euangelij continetur : zFlFagi fler quid fa-ciendo ,&c. Vbi aduerte methodum eandem eile ¿ompofitionis,quæ diuifionis. III. Artificium , Potes 4. virtutum cardinalium ordinem retinere,quoties aliquam virtutem cora-mendare volueris, etenim in omni virtute difere-donem facilè repedes , quæ prudentiam fpeétat, reétitudinem.quç eft iuftitiæ,modum,quLeft tem-perandæ,&firmitatem feu, conflandam ,quæ eil fortitudinis ; Ita in Euangelio Chananææ, in quo eius oratio prædiétis conditionibus ornabatur; s humana; ex Phi- Iofophia,autl1orirate Arili. Plut. &c. 3. perfimilf-tudines,& hypotipofes neceffitas, honeftas, atque dignitas virtutis quali oculis fubiicienda erit. 4. confilium ad eam exercendam ex vtili, &honefto elicietur .5. Volutas erit coercenda frœno timoris, ne vel ipernat illam virtutem, vel fe vitio conta-minet,vt quòd Deo nullum facnficium finechari-tatis ignefit acceptum ,velquiaè nuptiiseieitus eft,qui non habebat veftem nuptialem Pofteàvo-lunras ad eam virtutem allicienda erit,qua maxime Deus colitur, vt bonus pater, proximus vt imago Dei. Denique inpropofito voluntas confirmabi-turàneceftàrio.vtili, honefto, vtquod fine chari-tate nihil fumus, nihil nobis prodeft; quaedam methodo in inyfteriis vt¡ poteris. ' Sextum artificium. Totum Euangelium , aut quam volueris illius partemira traélare vales, vt primó literalem fenfum ab Ecclefiæ patribus re-ceptum V