י ■■׳ ,^ú.1íJl;1^L9,v¿:nu0íJ'JÍ1útí1í־'iL ; - גוי ,ן ־ , s \ in Problemata” habuerit explicemus j he quis ili ea parte long'iùs à veritate aberret¿ Et quidem fi locum hunc Ma->. îachiæ, quem Apoftolus ad Rom. 9. repetit, in-telligere velimus dé prædeftinatiohe, & reproba-■ rione : ita pöteriihus Dei odium exponere, ve Deus Efau ob præuifa eius demerita damnationi adiudicare decreueri t, atque feprobaritjvbi dupli-;־ cèin reprobationem Theologi diftìnguere folentj vnainpermiffiuam, feunegatiuam, aliam poh ti-uam : per illam Deus reprobos peccare, & in pec-Cato mori permittit, hec impedir ; qùam prædefti-nationi contradiâoriè, non contrarie opponi di-cunt: per hanc Deum exiftimant mortuum ih pec-cato reprobare, atque damnare :'primam abre, fe-eundam poft demerita fieri cenfentjprædeftma-tioncm vero obpræuifa meritas iuxta quam expo• fitionem Deus poft Efau peccata præuifa eum ré-probaiTe dicendus effet. At Iacobum vel ante, Vel poftpræhifa inerita diìexilTepro diuerfisTheoìo-gorurn lententijs afferete poffeinus : Veruhtamen noneftopiiSjVthunc prædeftinationis,& repro-bationis labirynthum ingrediamur, quahdoqui-dem löcus hicMalachiæ aliam expofitionein com-modèpatithr. Tametfi enim illam explicationem non reijciafn, illa mihi arridet, quæ id de porteria Corum intelligit,deque bonis temporalibus, à qui-bus D. Paulus allegorie¿ ad prædeftihâtiônem af-furgit, vt Chriftianöruin præ Iudæis eleítiohem fighificet : vndè fenfiis !iterali¿ effe videtur , quod tametfi Deus Iudæos, &־ Îdumæos Chaldæis va-ftandostradidiffet, ita tamen Iudæos præ cæteris dilexit, vt*ex captiuitate Babylonica eos reduxeritj ¿citAjártiarh reftituCrit, Idumæos autem in capti-lutate reliqtierir,eorúmque terram in folitúdinem redactaiu draconibus habitandam dederit, vt ex Malachia'conftat. Deinde Iácob vere dilexit, qua-tenus euin, eiáfqhe porteros in Ecelefiam, & po-pulumfutim elegit, eófque præcipüis bonis tem-poralibuS, imo & ipiritualibus afficere decre-hit, vt fatis portea mâniFeftauit , dúm Iaco-bæos lnultiplicauit, ex ÆgÿptO libetauit, man-ha fuftentauit, nubis, & ignis columna rexit,lege, inftruótione, facerdotio, reuelatiohibuS fulfit;׳de- ÀdRoia,?. lomas Sanctus non fine miraculo compofuit, iuxta id Efaiæ 9. Parmbu 71at1u cjl rnbii* &c. Allegorie¿ Vero Deiis véros Abrahæ, & Iacobfpiritüalés fi-líos, nempe Chriftianos amaiiit, Vt ex ijs conftat, quibus Ecelefiam dileiftiffimam iponfana exor-hauit. . •Vtâutém Èia dicitura Jacob odio habita Génfji quod præ Rachele eam negligerei, Si Luc. 14. iu-bemiir odiohabéré, ideft minus diligere patrem, & matrem, eófque Chrifti amori poftponere ; ita Deus Efau odio habuit, feu minus dilexit, & quali contempfit, dum eifolitudinempro hære-ditate diuifit; qu'od iam Chnftus in filios repro-miffionis Chriftianos conuertit, îudæis ob perti-hàciam inexplicabilem ih incredulitate conclufisj quiture carnales dicuntur, quod Chrifti fidem, Si iuftitiam fpernentesde operibusfuis gloriantur: ergo horum Efau typus fu1t,vc iacob Chriftiano-rum. Alij denique hunc locum fie explicant, la- ; cob di/exhcpùâ gratiam prçdeftinàtionis ei contuli, talem nempe , Cui præuidebam eum cooperatu-rum, in eáque perfeueratürum,aC proinde faluan-dum: Efau veré odio habui, quia dedi ei gratiam, cum qua præuidebam eum non perfeueraturum * fedcafunim, dedamnandum, licet ei, ficut&Ta-־ cob, cooperaripOtuiffet,fi volüiflèt, coque fine gratiam hanc obtiiliffem ; præfciébàm tamen eum pro mera libertate, quá pollebat,id faéturum n,on èffe : quapropter eum odio habui, & reprobaui ,• fic enim multi Theologi per præfciehtiam futu-ræ, vel non futuræ cooperationis ,gràtiam præ-deftinatiohis eleótorum, à communi, quæ tani éleìftis, quàm reprobis conceditur, red è diftingui fexiftimant. Sed qüicquid/ampleótamur id nulláre-nus Vcneti nugis faue t, qui dicebat Iacob immuri-ditiem in Efau diffudlffe. •QU2.11 itiCliCIOC juiia 7 •׳־ ׳ ÿ A •r • j 1 - *,•׳ äuippè An igitur iahacob perfcâus, cum vtraqbe parte mifcen debuit, & Z^., imque vitam ducere, contemplatiuam videjicet, & adiuam ; & ex vtraque reportate ¿»/à. fitum • nec tantum eX dominabuS, fed etiam ex ancillis j vt frudus contemplationis effet vitorem fcilicet Deum•, & per ancillam fcilicet creaturam ; & fruftu in colligeret operis, i^ntùmeX oblatis Deo j,fed etiam proximo;vffflitft di&umeft? An,vtexquattuormu-ibus׳produceretfamiliam completam, in 4• mundi partes dmidendam i Vnaquxque n earum exfua parte, febregioneprocefferat. PROBLEMA CLXXIV. Abrahani, qui in generatione îzahac feriem, 8¿ quali ad generan-item fefe iudicabat, triginta, & feptem annis interpofitis^ poft mor-huram duxit in vxorem, & ex eafexfiüoshabuit’Anforte Abraham