ï75 Obfèruationes & Emendationes î/6 PROBLEMA CXXVIII. Vis vere tollit fordes, & maculas ab anima ?Nonne Chriftus , de quo præ- t curforait.EcceagnusDei,eccequitollitpeccata mundi?Na1THtefteIfaia)li-uorceiusiànatifumus.Hinclohannes inquit. Quilauitnos infanguinefuo. Et alibi,ipfe eft propitiatio pro peccatis noftrisjS¿ quia lauat,& potat,hinc vo- Ap°c' 'י catfeipfumaquam.Perquam aquam ficut omnia produda funt, itg quoque i.loan.14 omnia regenerantur, vt idem fit generationis, & regenerationisprincipium. Ipfe igitur Chriftus tollit fordes, virtute diuinitatis tanquam caufæ agentis, virtute aquea, 1011 * velutiproprietatequadamaccommodata,humana verònaturamediante, qua: oblata fuit inhoftiam, & facrificiumpropitiatorium inara crucis; per fanguinem ,tanquam per pre-tium tribunali iuftitiæ fatisfaciens :anima quoque vera ,quam pofuit pro ouibus, vt per ipfam expiaret fordes totius pofteritatis in generatione fpirituali acquilitæ. P R O B L EM A CXXIX. 1 I Chriftus fanat, cur Angelus quidam dicitur Raphaël,ideft medicina Dei ? Mathj. Nonne Chriftusfeipfum medicum efle innuitdicens : Non eft opus valentibus M״ct> ׳ medicus ,fed male habentibus ? Et Lucas de ipfo loquens,ait : Virtus de illo exi- Luc.j.6. ‘ bat, & fanabat omnes. Siigitur Raphaël¡ attribuitur virtus fanandi, id fit tan- RäPhaäl• qiiam miniftro , &: medio inter folemfupramundanum,& folem hunc nobis vifibilem,qui Æ(-cuI1. Phœbus dicitur: cuius filius Æfculapius medicina:inuentor fingitur. Nam folis virtus pius, eft a Raphaële, qui medicina Dei dicitur. Et hoc fecundum influxum loci, &meqfuræ, à Ib4׳1״• qua Chriftus venit, de quo feriptum eft : Mifit me Dominus fanare contritos corde. Et Aa0I I91 Petrus inquit: Pertranfijt benefaciendo , S¿ fanando omnes oppreflos à diabolo. CE R T V M eft Deum fæpè Angelorum vti mi-nilteriOjVt patet ex Scriptura facra ; at vnde Venetus habet fölis virtutem efle à Raphaële î an quia fol maximè1 confert ad morbos curandos ? S ed,cùm multa lint & alia, quæ non parum etiam conferant, vt patet in plantis, mineralibus, medi-Cementis & idgenus cæteris, ergo Raphaël vt illis omnibus virtutem contulerit, nccefleelt. Itaque cum Deus vnicufque rei à conditionis primordio proprias virtutes, quibus agerent deinceps indi-deri t,non eft quod à Raphaële folis virtutem deri-uemus -, Atque imprimis cauendum eft, ne ad in-ftar Çaballiftarum, aut magorum, vniufcuiúíque ftellæ, pianeta:, imo& lingularum creaturarum Spiritum præfidem elfe fingamus,quomodo Cor- Arguitur nelius gratis ait Spiritum Saturni nuncupari Saba- Agrippa, thielem; Tp Zedekielem, Martis, Madimielem-, & fie de cæteris quæ 1.3. Philof.occult.c.zS.refert. Minus etiam bene didtum elfe tidetur hoc fa-«itum iuxtainfluxum 10ci,& menfuræ, àquaChri-itus venit,nam cùm è linu patris venerit,quænam eftibi menfura ; & quis adegit Chriitum, vt Ra-phaëli tantam duntaxat virtutem conferret Î art ih la menfura ■fiâitia, à qua Chriitum venifle dicit î FacelEanthuiufcemodi nugæ. PR OB LEMA CXXX. ' V JE éftáqua munda , de qua in Ezechiele fit mentio ? Nonne (præterea Ezech.j(■ quæfupradiximus) eft vera aqua, proueniens ab illo fonte, de quo in Ieremia I״en" ' dicitur :Me dereliqueruntfontemaquæviuæ. Et Propheta: quoniam apud pfa1.jj. Sj׳ tceftfonsvitæ. Quod clarius referans Zacharias, ait: Erit fons patens domui Zacli,!' Dauid,& habitantibus lerufalem in ablutionem peccatoris,&menftruatæ: Ioan¡. ,Qua quidem aqua iubet Cbriflus bemines ncnjoàtrn lauari ¡fedrenafei} dicens ׳. N ßquis renatus * fuerit ex aqua & Spiritufanffo, nbn intrabit in regnum Dei ;nec enim aquaelementaris cum Spiritu Ibid. ♦-fancto ejl principium regenerationis ; fed aqtia illa, de qua dicitur: Si 'quis biberit ex aqua, quam ? ego da.bojfietfin eo fons a quæ falientis invitam æterriam, ideft fentiet in fe Spiritumfanâum vtEuángeli fta ,exponit. INqvi sit ores deleri volunt ea, quæpoft has voces ( peccatoris & merrftruata') fequuntur vfque ad, (fedac¡ua Hia , de qua dicitur:, &C. exclu-lïuè. Hîc autem operæpretium erit quædam de aquæ cum Chrifto«nalogiareferre , cùm eam to- Grida foci **es Venetus hucúfque tetigerit. Et quidem nihil côpsratur. in Scriptura frequentius videtur, quàm , vt aqua gratiæ diuinæ ,ipfiqueDeo eomparetur;nampræ-teriaca in problema¿ citata D. Joannes in Apoc. ApocaJ.7׳ 7. aiTerit agnum deduâurum beatos advitæ fontes aquarum , & c. 2.1. Sedens in throno pollicetur le daturum finenti de fonteaquævira gratis; nun- quid fons lignatus,puteufque aquarum viuentiu® celebratur Cantic. 4■ qui funt illi fontes