nationes & lationes aperte Scripturafacraperfonet, hinc fit, vtcen-feam cuilibet Chriftiano ignis corporei, quo pec-catoresafficiantur, veritatem retinendam elfe: At de hoc Apoftoli loco paucula hæc dclibafle fuf-ficiat. Si tamen ex ignoratione verum fit admiratio-. nem oriri , celebrem illum Apoftatam Petrum PetrusMa/- martyrem non immeritò poterimus non tantùm tyr. malitiæ,fed&ignorantiæ arguere, quiclaifetsr- ria locorum fuorum çommunium c. 9. non poteft faris admirari eos, qui hanc Apoftoli feilfentiam de purgatorio intelligunt, quia comprehendere Dubitatio nequit,quomodo indulgenti! Pontificia:, eæ præ-de indili- fertim, quas ita concedit S. Pontifex, vtabfolui gentijs. quispoflît, cùm moritur, ab omñi pœna, itavtin cœlum è veftigio eius ánima cuolet,cú purgatorio Sentítiam conßfterc poflint :'præterea Scoto infultat,quòd heodhvèr a<־^um charitatis tato fcruore elici porte dixerit, vt milius. omnes eluatpœnas ;quomodo enim omnibus có-munis efle poterit ille purgatorius ignis,fi quidam tam facile ab omnibus poenis liberetur,nifi fortaf-fis,inquit,igné in aere collocent, fingátque omnes fandos, cùm ad ccelum euolant, per ignem illum tranfire.Vtinamfaperes Vermili,nec te tanta ma-liria obcœcafletlclarè fiquidem perciperes D.Pau-Ium nec indulgentias, nec adum contritionis,aut charitatis excludere, fed exhortari fingidos , vt caueant, ne ftipulam, fœnum, &c.quæ peccatare- Vis indui- præfentant, fuperædificent : quia vnumquémquc gen tiat ple- ptobabit ignis, qui nempe purgatione indiguerit: nam qui fine vilo peccato decedunt , quique per-fedèpcenis omnibus debitis ob federa perpetrata Çitisfccêre, nihil habent quodvlla purgatione in-digeat; quales flint,quipoftquam leges'mdulgen-tiæ,vt par erat,ad earum frudum referendum,ob-feruarunt, ftatim diem extrehiurt'obeunt : cùm enim indulgentia plenaria pœnas omnes peccatis antea perDei mifericordiam deleris debitas tollat, quid amplius fupereft, quàm vt anima in ccelum euolet ? Hic autem plura difeutere nolim de in-dulg'étijs, nec de adu charitatis pœnas omnes tol-lehre ;ea enim locum alium portulano In problemate 13S. Venetus numeris multum tribuere videtur,nec enimDeus numeris ardatur, aut dçuincitur ; nec vllus fcit, an Deus non fuilfst exauditurus Abrahamum, fi numerum minorem propofuiflet, verbi gratia nouem, 7. aut 6. fiqui-dem numerus feptenarius, nó minori làude, quàm denarius celebratur;nec ideo pepercit Deus, quod duo in denario pro qualibet ciuitate cqntineren-tur ; quándoquidem mihi dubium non eft Deum veniam daturum fuifle, tametfi vndecim,12.autq. Sandus Patriarcha Deo propofuilTet. Vt autem publicam decem ait apud Hebræos Rempublicam efFecilfe, efficiant, ita etiam in iure habemus populum,plebemve vi- Çd“inus ris decem confici,vt ad leg.iy.n.7. digeft.de verbo-rum fignific. apud Godefr. videre eft; quodtamen improbat Caluinus in Léxico iuris, maiorémque numerum cum Alciato requirit ; fed de vi nume-rorum alibi propri) s in quæftionibus edifleremus; Proliltmi 1$6. Rifiliti' tur. Quotilo- minesRem PROBLEMA CXXXVII. 1. D quem locum reuerfus eft Abraham colloquio completo cum Deo ha- f1j. bito; An ad domumfuamin Hebron ? nam in textu dicitur : Et reuerfus eft Abraham ad locum fuum: An ( vt allegoriam confcendamus, quo po- perfni-! tißimè tendittotadßcriptlohbri Genefeos־) exploraueratpater Abrahammul- ImvIwim ta loca efte in domo patris æterni? hincnuncad vnum, nunc ad alium 10- ________׳ cum recurrebat: vt nomina quibus ipfevtebatiir, indicant apud fapientes. Et hoc, vt ab aliquo ipforumlocorUm veniam ( fi fieri poflet ) impetraret. Sicut è conuerfo Bilahamtentauit diuerfa loca,offerens in quolibet illorum facrificium,vt ab aliquo ipforum impetraret , vnde Ifiaël malediceret; non enim erat horum Sacramentorum ignarus. Videns igitur Abraham, quòd non inueniebat locum vnde veniam impetraret,reuerfus eft Gentil!• ad locum fuum meridionalem, videlicet vbi tentoria figere confueuerat. NO N iniuriâ Index expurgatorius deleri iu-betea quæ feqüunttir hæc verba (t׳f allego-riam confcenciamui, vfque ad, explorauerat pater) ex-clufiuè: Tantùm enim abeft, vtGenefis liber alie-goricè fit intelligendus, quin potius ad literarri præcisèfumi debet, quantum fieri poteft, alioqui de conditione mundi nihil certum erit, cùm ta-men eius hiftoriam præcipuè deferibédam Mofes aggreffus fuerit : neque profedò loca, ad quæ mi-grabat Abraham canfa fuére, cur aliquid impetra- Genefis li» ber fempet ad literam explicadas tft.cùmhi-ftorieus fit, îametfifen-fu litetali fuppofito allegoria fuS’ungi poilu. rer,aut repulfam à Deo pátereriir, fedpotiùs cha-ritatis ardor., quo fandus Patriarcha Deimiferi-cordiam implorabat, neque enim locis Deus fle-ditur, fed precibus, quæ eò citius exaudiuntur, quo feruentiores, & àperfona maiori fanditate prædita fuerint : non quod templorum noftroriun Deo dicatorum fanditati derogare velim, abfit il-lud blaiphemiæ genus à Catholico, fed quòdlocis nihil fanditatis habentibus,׳qualia erat ea, ad quæ pergebat Abraham, nulla virtus tribuenda fit. PROBLEMA CXXXVIII. Vare Lotcum filiabus petijt faluari in צער Zohar’pro quo communes editio Genef”■ habet Segor. An quia paruulaerat;paruùmque populum continens; Hinc a־ ciliùs veniam pro ifto populo impetrare fperabar. צער Zobar, enim tunc.ï° imß cabatur ciuitas illa, quod paruulam fignifiçat,quæ priùs vocabatur Bale,po fe 1« ־ Saliffa, vt Hieronymus perhibet. At quia Lot vir vnus cum dua uis J