R O B CXXXVI M A V R Abraham deprecando pro Sodomæis incipit à quinquagenario numero & g defimcin denarium? An a quinquagenario incepit, tanquam inumerò remif- GeneflS• nonis, vt facilius veniam impetraret? An quia decem pro qualibet ciuitate præ- -------Éb» luppoiuit numerum quidem completum,& qui.façitRempub.apudHebræos Üír/c■«- quæ facilius exauditur,quàm numerus diminutus? Hinc Deus ftatimconfenfit’ ״ & loltea Abraham diminuitTemper numerum in proportiones duitatibus æquales vfque ad denarium, numerum quidem completum, in quo continebantur duopro qualibet ciuitate îuxta illud Saluatons : Si duo ex vobis confenfenntfuper terram,de omni re quamcunque Math lS. 5• petierint,fiet illis a patre meo. An quia non fuffidebat numerus minor denario,quia tempo-re diluuij 8. non faluarunt mundum ? An quia placandus erat ille denarius fupramunda-“ nus in eorum vindictam prouocatus ? In Plinio XNproblemateiy.opercpretiumfuiffetjVtquid quidem re- JL fitex cinere rhamnum conficiexplicaffet:quod Km^dris auteln *n ^ne dixit corpus humanum cremari arbuftis & igne,de quo Apoftolus loquitur, non caret diffi-plantispro- cuítate: nam 11 velit damnatorum corpus igne ge-licere, non hfenniE redigi in cinerem, aut etiam purgandoruln tamen pe- injlloloco, quod Catholici purgatoriumdicunt, de rháno ״on parum fallitur, cum illa damnatorum corpo-vide Pliniû ra י tametfi in æterhum torqueri debeant, rium-lib . 17. cap. quam in cinerem redigenda fint; nec enim id fine S.& 18. feparatione corporis ab anima fieri poffet fine in-figni miraculo, & tamen nunquam morientur; quandoquidem per ingens miraculum in noua fiipplicia gratiiora in dies referuabuntur,vtquan-tumcúnque flammis peflundetur,dirifq; crucien-turfupplicijs, numquam tamen abfumantur. Eo-rum vero qui purgatricibus flammis traditi funt, donecadvltimum vfque quadratemi fatisfecerint, corpora nihil patiuntur, nec enim animata funt, nec fentirepoflunt, nifi propria anima iterum in-formetur, quod folùtn poft vltimam, & vniuerfit-lem omriium refurreftionem futurum effe credi-mus. Quòd fi velit damnatorum corpora torque-ri quidem,& flammis fempiterriis depafci,& exu-ri, dummodo non pereant, ne pœnis fubftrahan-tur,non diffiteor. Locus autem Apoftoli nonnihil locus D. difficultatis faceffere poteft , obdiuerfas explica-ad CorX 1 !iones, quas patitur: Ènimuerò per ignem, de quo «plicatur loquitur Apoftolus, dum inhæc verba erumpit, Ipfe alitem faluus erit, fic tamen quali per ignem: i. Explica- Origen.hom.14. in Luc. Ambrof. inPfiflm. 36. & tio Orig. & alij verum ignem intelligunt, quem animæ quan-Ambrof, tumcúnque fanitæ , vt Petri, & Pauli in cadum Beda euntestranfiredebeant.VndeBedalib.j.hift. c.19. meminit S.Furfei, qui maximos ignes vidit, per 1 rhrvf a Quos neceflariò tranfeundum erat. Secunda ex-& At¿״ plicatio eft Chiqffoftomi, qui locum hunc dem-ferno intelligit,in quo peccator faluus,ideftviues, & incorruptus manebit, vj femper puniatur: ita etiam Athanaiîus quæft.1$X״ad Antiochum.Tcrná 3. Caldani explicatio tribuitur Caietáno, imo & D. Ambro . ' ignem hunc effe ftriítum, & acre examen ditum iudicij puniens peccata poft mortem per ignem, a qua non multum abeftBelIarm1nus,qui partimiu-dicii, partim etiam purgatori) ignem interpreta-tur, quia ignis inftar examen illud puriliimum, finperiffimum, celerrimum & efficacilfimum erit. 5 Expolitio Cornelius autem locum hunc de purgatorio in-Cornelius telligendum effe contendit ; an vero fiognw cor־ ״ poreusm eo , nondum definitum effe videtur; d״¿? ״־em ' tantum eriim patres Florentini Concili, purgato- rium effe definierunt ; vhde fuftinianus ait illos inferni cor-non effe audiendos , qui adeo putant certafide poreú efle. credendum effe ignem illum fore corporeum, vt laffiniamw. eum qui fecusfentiat,impietatis, ac perfidia rAim ■ •j effe non dubitent: vtenim metaphorice vermem mXp^ori-explicamus, de quo Scriptura loquitur,itapoterit cèfumpt’. ignis explicari, fic enim Auguft. capite 16. lib. de , fide, & oper.& lib.8.quæft.ad Dulcir. qu. !.ignem “* pro moleftiafumit ; fic ignis metaphorice fumitur Luc. ii.ignem veni mittere : & Math. 3. baptizabit x*; vosinSpiritufanftoj&igner&Deut.jj.ignealex. s Adde qubdfufficere videatur, vt quibufdamfup- Dc“t־r׳H• plicijs crucientur peccatores, qua per ignem eò meliùs fignificantur, quo acerbiorem cruciatum ignis corporibus noftris inferre cernitur. Eft ta- Ignis infer-meri probabilius ignem tam inferni, quàm purga- ni corpo-torij corporeum effe,fic enimScholaftici celebrio- I־us eft• resexiftimanr, quem Iplendore cariturum ait S. Bafil.inPfal.18.& Chryf hom. 1. in Epift. adHe- Baf(];us bræos. At huius loci diifufior explicatio apud chtyfoft. Controuerfiæ magiftros, & Apoftoli interpretes videripoteft. Vt autem breuiter, quod in nacre fentio,eloquar : Certum eft Deum igne corporeo Anima & vel noftro, vel quocumque voluerit, vtipoflèad dæmopes torquenda non folumcorpora,fed& animas dam- "Snc c®r־ natorum,& purgandorum, imo & Angelos defer-rores,feucacodamones debitis fupplicijsafficien- funt. dos:quid enim implicat¡ Numquid ignem dettare Quatuor poteft,vtfupra vires !!atúrales in Ipiriruin agat? vt iammulti Theologi de baptifrnatis vnda,necnon cæterorùm Sacramentorum partibus tamexpar- tuntur. te materia, quàm ex parte forma fefe tenentibus f arbitrantur, quibus, vt phyfícis caufis, non qui-dem præcipuis,fedinftrumentalibus gratia in ani-maproducatur. Deinde certumeflè exiftimo ad omnia Scriptu- z. ræ loca de pœnis inferni,purgatorii que defienden- Per ¡gnem da,fufficere,vtper ignem grauiflîmafupplicia,quç infernigra-ignis noftri cruciatibus longe maiora fint,intelli- uifliriialup-gatriusjcùm enim Deonulladefit poteftas,num- P11.“”“"1־ quid efficere poteft aliquid, quo grauiùs damnati, bS,Poi‘unt> quàm igne corporeo cruciétur?Tertio,nondúpro fidei doctrina credendúeffe cenfeo,illu inferni,aut purgatorii ignem effe corporeum, fiue eiufdé,fíue diffinite Ipeciei cum noftro conftituaturjmo nec S-Thomæ doûrina damnata fuit, quodfciam;qu1 tamen fentire videtur dæmones, & animas per lb-lam ignis alligationem, autapprehenfionem tör-queri. Denique cùm nullam omnino repugnan-tiam hactenus afferri viderim, cur ignis non polii t dæmones, & animas torquere , & tamen ¿1 tam H iiij