Comment. In Damelem 1.1'101.6 li capire 6.in priore ad Timotheum: Lu-cem inhabitat inacceffibilem. Ideo eam inacceffibilem appellat, quia Deum ne-mo poteil comprehédere. Lux accipitur lob. 17. aliquando proloetitia, vt capite 17. lób. Poi! tenebras fpero lucem. Hoc eft, poft luttum expetto gaudiom . Aliquadopro fplendore & esemplo, rette fatto rum, • vt Mat. 5. caP’te quinto Euagelij aurhore Matth^o; Sic hiceatluxveftracoram hominibus, vt vidèànc-opera veftrabona,& glorifìcét pitrem veftrum,qt;i in coelis eft.Aliquan Tfa. 116 Qo Pro aurora,vt P&l.i 26. Varrum eft vo bis antelucana ftirgere. Hoceft, Admo-neo vos.qui vtttum fummacum folicitu dine comparacijfruftrafurgere diluculo adlaboresobeundos,nifi vobis Deus tu-leritopem, nifivosdominus adiuuerit. Aliquàdo accipitur prò Chrifto: vt apud Ioan 8 Ioannem 8. Ego fum lux mundi. De quo Hebr. i. a*c capite primo ad Hebraros diuus Pau-lus. Qui cùm fit fplendor glorioe,& figura fubftantioeeius. Hoceft , qui cùm fit fplendor patris,& eiufdemcumeonatu-roe,eiq; xqualis. Voluit Apoftólus figni-careelìeChriftum lucem fempiternam •à patre procedentem ,vtPhotius inquit. Photius Vt enim fplendor procedità Sole s'ita filiusa patre. Et vtnunquam fuitSolfine luce, ita nunquam pater fine filio. Vnde Cyrill. Cyrillus C09 ernitàtem cum patre hoc lo co per fp'endorem fignificari ait. Et quia fplendor iuxta humanam rationem non dicit lubftantiam, ne illum paterna? na tu raexpertemputares/adiecit: Et figura fubftantia’eius :vbi figura vt Gregorius Nyffen. a’t Nyffenus, fignificac.^qualitatem fub-ftantrx,quam fubftan iam idem Apofto-lus formati) Dei capite 2. ad Philippéfes •bil. 2. yocauit. Eft igicur Chriftus iplendor paterna? g’orir.St lux vera, qua? vt Ioannes Ioana, capire 1.ait, illuminaromnem hominem vementem in hunc mundum. Aliquando accipitur pro iuftis, vt apud Matthseum Watt. 5. quinto. Voseftis lux mundi. Aliquando pro vera dottrina ,vtapud Ecclefiafticu 24. Qui mittitd fciplinam ficut lucem . Ioan. 12 Ali(luandc prò vita,vt apud Ioanem 12. Ambulare,dum lucem habetisfHoc eft, dateoperam vir-tuti,dumvmitis. Meta- phora eft a viatoribus fumpta, quìbus opus eft ambulare ,dum dies eft > priul-quam veniat nottis caligo. Aliquando pro prò {peritate }vt Prouerbiorum 12. Pro. ij, Lux iuftorum laetificat a lucerna rmpiqru extmguetur. Ac fi dicati Profperitas viro rum virtute pr^ditorum fecum affert ob-leótetionem, profperitas aurem letterato™ m moerorem. Velaccipitur loco ilio lux pro fapientia,exrmttio auté lucer-nceproftulùtia. Vbi Salomon fapientes appellat iuftos,ftultos autem impios: ora nes enim viri virtutibusfepti funt fapien tes,omnes vero maleficiis polluti ignora tes; Aliquando accipitur lux prò beatitudine, vt apudEfaiam 60. Erit tibidomi- Efa.6a. nus in lucem fempiternam. Aliquando pro clamate & manifeftatione, vt apud lob 3. Abfcondita produxit in lucem. Et Iob’3. apudloannemtertio: Omnis qui male Ioan.3. agiboditlucem-Etinhanc vltimam figni ficationem accipitur boc Danielisloco, vt fit fenfus: In Deo , qui omnia feit, e£Jr lux, & arcanorum apertio & releratio . Seddices : Si Deus eft lux, fi lux eft cum ilio, fi inhabitat lucem, quare eum diui-nus,ac regius vates defcribit caligine cir ■cunfufum? Ita enim ait Pfalmo 17. Po- pfa].i7, fuit tenebras latibulum fuum, in circuitu eius tabernaculum eius : teriebrofa aqua in nubibusanris. At.fi diligenter perfpe-xeris, nullam in bis locis inuenies difere pantiam. Per tabernaculum Dei hoc loco intelligitur lux, in qua Deus habitat, itaTheodoretus&Theodorus Antioche iheod nusillud interpretantur. Sedhuic taber- Theod. naculo, huic luci ideo Deus dicitur tene bras circumfundere,quia vubfignificare •nullam mentis aciem effe tam perfpica-■cem,tanto acumino perpolitam,quoe pof fit ipfum Deum penitus intueri, & com-prehendere. Hinc effettuili eft, vt cùm gx0 fermones conferret cum Mofelegem la-turus populo fuo,totus mons Órebus ef fèt nube denfilfima obduttus. Et cum Salomon templum fuum celebraret, fuitillud nebula impletum, vt Iiterae diui noe libro tertio Regum memori» prodi- 3. Re.8. derunt. Ipfe tamen Deus lux eft : imovt puledre obferuauit Bafilius, prima vox Bafilius. Dei