Comment. li Eodem modo accipiturcap.zy.vbilfaac dixit Efau: Afler,vt comedam, & benedì cat tibi anima mea.Etbenedixit Iacob,& pofiea Efau. Sed benediótio lacob Deo ita deponente incoepit àprofperitate eoe li & terra, benediótio autem Efau è contrario à profperitate terra & coeli. Elcóti enini praferuntc^lum terra, improbi ve rò terram coelo.Mulier illafan&a amióla Apo-11. Sole.quam vidit Ioannes capite i z.Apo-calypfisjin capite habebat ftellas,quibus cuffia intelliguntur, fub pedibus autem Lunam ob eius mutationes inconftanté, qua terrena fignificatur. Contra verò qui fefeaderibus contaminane ftellas fub pe dibus, Lunam fuper caputimponunt. At benediftiones illx fuerunt rerum fecun-Iof. it. darum precationes. Eodem modolofue Ro. li. zi.Benedixiteis lofue,&dimifit eos. Et Paulus Rom. 12. Benedicite, inquit,per-fequentibus vos. Si verò benedicere refe raturad homines ergaDeum, idem eft quod laudare, gratias agere, hymnis, & laudibus nomen eius celebrare: vthym-Dap.j. notriumpuerorumcap.j.Danielis man datotBenedicite omnia opera domini do mino,laudate,& fupercxaltate eum in fae Pfal.33, cula.EtPfal.33.Benedicamdominurnin omni tempore, femperlaus eiusin ore Pf. 102. meo.Et Piai.tO2.Benedicanimamea do mino,& noli obliaifei omnes retributio-nes eius. Schemate lingua? Hebreae retri-butiones appellabatDauid beneficia,qu? Deus in illum contulerat, prò quibus ei gratias agebat, celebras hoc hymno fua-uilfimo immenfam eius erga ipfum cle-mentia. In hunc modum accipitur hoc Danielis loco, vbi voluit diumus noffer vatesgratum animum erga Deum often dere,memoréq; le accepti benefici) pra- Exo.r. bere.Quondam Aegiptijfveratinlofeph Gen.41. ingrati,qui in eos immortalia contulerat Exo. 14. beneficia,voluit Deus, vt in mari Rubro perirét:& tumulus ille frigidus & inquie tus qui eorum corpora comegebat, eoru Similitu edam gloriam obrueret. Quemadmodu do. Luna accipit lumen àSole, & ipfaeum obfcuratJB< eclypfat : fic ingratus eum, à quobeneficiis cumulatus fuit,odioprofe quitur', eius nomini fplendorem eripiés, 1 T)ani eiem & tenebras obfundens. Peflilétes fine dii bitatione funt homines ingrati: qui in eos,quos deberent laudibus celebrare,& relatis gratiis ingenti obferuantia colere, ventos excitant,inuidiamque conflant, eos malediftis vulnerantes, & odio pro-fequentes. Et quamuis eis nulla inferant detrimenta,nonne fcxluseft nefarium effe beneficiorum acceptoru penitus im* t , memores? Vt fiumi cateruatim volantes Simili» tendunt in oliueta,vbi eorum fruÓtu alù do. tur: fed finitis&confumptis oleis ipfi fia-tim difcedunt,& oliuetarelinquunt,eo-rum obliti quorum pabulo fuerantfufté-tati :fic ingrati hemmes dum opefauo-reque aliquorum egent,eos vifunt,&ob feruant : & acceptis optatis muneribus , quorum memoria illis ftatim exciditex animo, recedunt,eosquequos perpetua obferuantia deberent venerari, contem-nunt, & afpernantur. Volens Apoftolus capite tertio pofterioris adTimotheum i.Tim.J offendere, fore, vt homines effent perdi-tiffimi,ait:Eruntingrati,fcxlefti,fine affé- . ftione. Malum medicum, quòdànon- Simili» nullisappellaturaurantia, àLufitanis la- do. iania,deferturhonorificèad méfam ma-goatis,vteiusfuccononnulli cibi con-dianturrat extra&o fucco proiicitur in fo lum: Similimè multi cùm fuccu habent, cùm profperè vitam degunt,magni xfti-mantur:at vbi carentiucco.poffquàmin calamitates incidut,etiam ab hisin quos beneficia contulerant,deiiciuntur,& prò nihiloputantur. Videingratorum homi-num impietaté. Si erga homines lumus gratum animum ofteniuri, quanto ma-giserga Deum ? Qui Dei beneficiorum obliuifcitur.non folùm ingratus,quod ip fum graue eff, fed etiam impius appella-tur. Idintuens animo Apcfiolus càpite quinto ad Ephefios: Gratias,inquit,agen Ephe. L tes femper prò omnibus. Et tertio ad Co Colo. 3« loffenies: Grati eftote. Et quinto prioris ad Theflalonicenfes: In omnibus gratias j.TheJ. agite. Id quod. Danielem fecjffe hoc eius locovidemus. 5 it nomen domini bene diti firn. Hoc eft honorificè pr^dicetur.Verba funt ex Piai Pf. 1 io. m.o iio.dciumpta.