Caput Tertìum. 72 eiis fida, fed ex animo, ideo adicdii eft, corde. Non enim humilis oflentatione exteriore rumufculos populi aucupante, fed corde & animo approbaturjdeo do-M minusnofterlefùs ChriftusiDifciteJn-a’wt*1 * quiCjà me,quia mitis fum,& humilis cor. de. Simulata enim Euro ilitas. eft duplex fuperbia, ideo non poteft effe diuturna. Qui fuco &fimulatione fido nonmodò fermone,fed etiam vultu firmam fe gloriati» confecuturos eftéexiftimant,longè profedò falluntur opinione.Debetquidé humilitas in exrerioribus. iplendere, fed. ex animaprodirejVtomnis gloria filise le: gis fit ab interiore, & foris etiam rnfim-Pfal.44. br’ìs aureis> vt verbis vtar Dauidis-, circa Cant. 4*. amida varietate. Vt Canticorum iilud in illa compleatur. Quàm puLchra.es amica mea,oculi cui c.olum.barum,abfque eo quod intrinfecus latet. Nequis putaret elegantia& ornarum. fponfae, per quam ecclefia& anima Deo grata incelligitur,: ex iisrebus.folùm.coniare ,.qux oculis; afpiciuntur,aitomnem eius venuftatem». & pulchritudinem efle. in. intima mente, collocatati», ex qua in externa.ornamen-Exo. xf- taprocedit. Arca teftamentinonfolùm foris,fed intus precipue eratinaurata,&. diuinam legem,virgam. Aaronis,& man- - , - na cibum c^leftem conrinebat;Taberna- Hebr.9. cajum. Mlofa in parte interiore erat ex: Exo. 26. cortiniSj& praftanribus aulxis mirabili-ter ornatum, ex parte vero exteriore erat fagis cilicinis minorispretij contedum,. N am vt apoftokis ait capite primo epifto? 3»Co.i. Jx pofterioris ad Corinthios : Gloria no-ftra hxc eft teftimonium confcientiat no?-ftrae. Qui virtutisfpeciem &oftentatio-nem magni faciunt,.ipfamautem virtus-tem concemnunt,.Deo non immolatur,, ' nifi prius pelle, hoc eft virtutis fimulatm nem proiiGiant. Animai. Deo immola-Ltnit.i. tum, vt ipfe Deus primo capite Leuiticii prxcipiebat, detrada pelle in frulla con-cidebatur.. Confiderà Dauidis humilita-te-m exintimo.animo depromptam, quii cum Deo qui omnes nolìras videe cogl-tationesjlòquens aiebat:Domine non eft: exaltarum cor meum,, nec elati fimtocu limei,.nec ambulauiiamagnis ,,nec. in» mirabilibus fuper me. Ideo te abiice,& > vilem reputa,& vt verbis vtar diuini vatis Nahum capite tertiotlntrain lutu,&.caL- Nahu. ) ca,fubigenstene,fiue cerelaterem. Hoc eft,intra in temetipfum,& fentiens teeffe abiedum lutum, conculca illud,& animi ampleótere humilitatem. Et vt ait capite tertiodecimo Ecclefiafticus .. Hu- Eccl.yj.. miliare Deo,&expedamanus eius. Et diuus Petrus capite quinto epiftolae fuse i.Pet. f,. prioris : Humiliamini fub potente marni Dei, vtvosexaltetin tempore vifira-tionis. Et diuus Tacobus capite quarto: Iac. 4.. Humiliamini in confpedu domini,& ex-altabicvos. Namvt ait Chriftus Deus Mat.i4., nofter:Qui fehumiliat, exaltabirur.Eam Lue. 17-obeaufam publicanus in Euangelio lau-datur,& pharil^us reprehenditur . Et Luca8., Chriftus ducer,. vt inuitari adnuptias,na mprimo , fed. in vhimo loco, difeumba-mus. Ipfeenim humilitatem dilexit, & Luc.17;. docuit. Quxfitus ad regnum fugit, & Ioan. 6. ad cruciatus,dedecus,.&contumelias fe obtulit. De ilio ait ita cap; z. ad Philip- Phil.x.. penfes.apoftolUs:Semetipfumexinaniuit tormam ferui accipiens., Et paulo poli: Humiliauitfemetipfum fadus obediens. vfque. ad mortem ,mortem. au tem crucis.. Propter quod.DeusexruIit illuni, & de-dit iÉinomen,.quod eft fuper omne no-men.Visad veram afcéderedignitatem ?» defeendeper animi abiedionem. In ex-celfis xdificiis.conftruendis. folent opifiL ceslapides elaboratos.furfum ferre funi-bus, volubili.artificio in fublimiconftitur tis., Et vrquanco plus fùnis ex.vna parte Similituu dEfcendit., atque vi & attradione fabrica do. torum deprimitur,. tanto altius ex altera parte extollitur cum lapide, fic quanto iè.quis abiedius &demiffius per animi humilitatem & contempcionem pro-fternit,.tanto>amplius &.fubhmius aicen? dit perdecus & ornamenrum. Confiftit enim verushonor in falli. honoris defpi-cientia. Et: foletDeuseos,quos mundus, abiic it,con téni t, &. obfc urat, fi 1 pfi hu mi-litatem & tolerantiam ampleduntur, ho> nore afficele ,.vt non.fokìm non delite-fcant, fed celebrem obtineant nominisi claritatem Siamplitudinem. Eo&qpi ob»-fctim