Comment.ln Danielem Tullius. buebant. Eos fecutus Marcus Tullius in fexto libro de republica: Hominibus, in-quit,animus datus eft exillis fempiternis ignibus > qux fydera, & Itelias vocatis, qua: globofat & rotudaf diuinis animata: mentibus circulos fuos orbesque confi-ciuntceleritate mirabili. Platonicus Phi Philo. lo Iudatus in libro de fomniis, & in libro de opificio fex dierum, ftellas ait effe ra-tionis pareicipes & diuinas. Non folùm Platonici, fedetiam Peripatetici ad ip-Ariftot. fum fatentur. Nam eorum princeps Ari floteles libro fecundo de coelo loquens de aftris: Oportet,inquit,ipfa viuen-tia effe exiftimare, atque aétionem habe-re. Idem edam ait feptimo&oftauona Theop. turalium . In eadem fententia eft Theo-Ptolem. phraftusinlibrodecoelo,& Ptolem^us, qui apertè afferit coeleftia corpora viue-Alexan. re, & animata effe : & Alexander Aphro-difeus in Commentariis in duodecimum librum prima: philofophix. Eandé fen-Auicen. tentiam lecuti funt Auicena, Algazeles, Algazel. Zaeles, Album afar,H ali, Aratus,Mani-Zaeles. lius . Qui omnesirridenteos,quicoele Album, ftibus globis denegant vitam. Athenien-Hali. fes authore beato Auguftino libro oóta-Aratus. uo de Ciuitate Dei damnarunt Anaxago Mani!, ram philofophum infignem, quòd fole Auguft. negareteffe Deum,autaliquid animarci. Piaculum magnum effe putabant, & in-expiabile fcaelus, non afferere effe folem animar intelleftualis participem. Sed quid mirum , cùm nonnulli ex Chriftia-nis magni nominis authores dicant corpora coeleftia effe animata, inter quos Origen. eftOrigenes,cuiusopinionem videtur fe Hieron. Qui diuus Hieronymus explanans iilud Ecclefiaftis : Luftrans vniuerfa percir-Auguft. cuitum pergit fpiritus. Diuus Augufti-nus in fecundo inGenefim adliteram,& in Enchiridion qu^ftionem hanc fub dubitatone relinquit, neutram partem afte uerans: diftrahebatur enim in deliberando animus afferens ancipitem curam co-Bafilius. gitandi. At magnus Bufili us homiìia terna de opificio lexdierum affeueranter af firmat coeleftia corpora non effe animata. Id quod cum eo conftanter afferit do-Damaf. ctus Damafcenus libro z. de fide ortho- doxa. Eos fequitur diuus Thomas prima parte, quaeftione 7o.articulo 3. Nicolaus Thom. de Lyra in caput 10. Ieremiae: Augufti- Lyra. nus Éugubinus inPfalmum decimum- Eugub. odauum.Sixtus Senenfis libro oótauo Bi bliothecx fanéìx cum infinitis aliis ex- Sixtus. cellentibus fcriptoribus, qui coelos non effe animatos omni affeueratione teftan-tur. Nec credendum eft diuum Hierony mum aliterfentire : nam fi verba eius in Ecclefiaftem attente, ac diligenter per-fpexeris, videbis eum non dicere effe c$ los anima pr^ditosiimmo fecus credere, & quippiam longè diuerfum voluiffe lignificare. Nam in epiftola ad Auitu inter Hieron. errores quos in Iibris Periarchon Orige-nis caueri admonet, affertioné de ftellis anima rationis compote praeditis enume rat.Btc.4y.in Efaiam eos irridet,qui animarci tribuut fvderibus.Et diuus Auguft. Auguft. piane affeueratnó poffe effe animarci vi-uam in corpore fenfus experte, vt videre licet in libro queftionum in Exodù,cuius verba funt in facros canones relata. 3 z.q. 2. Quod vero non formatu.Atqui apertu perfpicuumq; eft coelos fenfum non ha-bere. Quare ex ipfius Auguftini fententia concludimus,non effe illos anima prardi tos rationis participe . Ac tametfi diuus Thomasin 2.contragentiles cap-7- velie Thom. c^lum ex Ariftotelis opinione effe anima tum, non tamen in illa fuit fententia, vt conftat exiis, qua: prima fummae theolo giae pane afferuitquaefti0.70.Sed contra gentiles attulit Ariftotelis opinionem,in partibus veròfuam propriam. Mouétur quidem c^li ab intelligentiis,quas quida mentes coeleftes, quidam formas, quida angelos,quidam fpiritus vocant. Hi fpiri tus coniunguntur cum coelis,quibus af- t fiftunt,fed non tanquam forma: informa tes,vt ita dicam,fed vt mouentia mobili-bus. Qnare non eft dicendum globos cg leftes effe animatos, fed anima: expertes. Piatto aùt qua afferunt nonnulii ad proba dum c^los effe animatos,quonià hoc Da nielis loco ad Dei laudes inuitantur, ridi cula efttquia in eodem cantico ad id et in uitantur imber,ros,ignis,aeftus,gelu, fri-gusJmótesJcolIesJ& aliahuiufmodi fine eoa-