Home. Caput Secundwn. in quinto Metamorphofeos. Sed prius id dixit Homerus , qui animam Parrocli ad inferos iuiffe affeuerat : cuius fencen-tiam ali) poeto? fediti campos Elifìos ex-cogitavunt. Academici philofophi,& multo certius & fìrmius Stoici, vt ex eo-rum munimentis coliigimus, aliam effe vitam aiebanr, alias fedes , alias manfio-nes, alia domicilia,vbi vnufquifque iux-ta opera , ac merita lua , aut premio, aut poena afficiebatur. Si in hac vita le-gibus, & premia propofita funtvirtuti-bus, & fupplicia vitiis à viris, qui rem • publicam gabernandam fufcipiunt,quà-to magis in altera vica à Deo iuftiffimo , cuius numine,xquitate, & prouidentia mùndus gubernatur ? Ac cùm hic multi viri fapientia, & virtute preftantes op-primantur, & in gemitibus, angoribus, iniuriis, &variis calamitatibus verfen-tur,centra vero multi flagitiis irretiti, omniumque fcxlerum maculis imbuti affluant diuinis, honoribus, & diguita-tibus, rebusque vtantur fecundis, & ad voluntatem nuentibustnon effe dubium, ■ajebantilli, quin effet mundus alter, vbi viri pietate precellentes ^ternis proe-miis afficerentur, & admirabili Iplen-doreimmortalitatis pleniffimo decorati , coeletti gloria, bonorumq; omnium abundantiacumularentur : & vbi improbi vitiis maculati fuorum flagitiorum poenas luerent, qui hic virtutum orna-mentis nudati in lca?leribus volutantur. Cùm philofophi intelligerent Deum effe iuftifiìmum iudicem, rerum omnium moderatorem, cuius ditione, ac numine omnia gerantur, eumque qualifquif-que ile y-quid agat, & cogitet intueri,pio-rumque & impiorum habere rationem, abfque vlla controuerfia afferebant, eum vnicuique tributurum effe,quod meretur. Cùm autem id fieri in hac vita minime aliquando viderent, alteram effe dicebant, in qua id fierettex quo animorum immortalitatem reóìè qui-dem , & preclare colligebant. Hac corum ratione duftus Mahometus homo alioquin feduótor,& peftilens fuis feóìatoribus premia lempiterna prò- pofuit, animariimque immortalitatis fe prebuit affertorem . Id aie aperte Pius Secundus Pontifex Maximus, Aeneas Syluius antea vocatus m epiftola, quam ad Principem Turcorum mifit pieta-tis, ac eruditionis pleniffimam. Em-pedocles authore Ariftotele in libro de vegetabilibus feliciffimum dixit appe-titum «terna? foelicitaris : cuius amore fein pyram proiecit, vt dum corpus flammis expofitum redigeretur in ci-neres, anima volaret in coelum , vbi immortalitate potiretur. Non me fù-git dixiffe nonnullos , illum eam ob caufamin ardentis Aetna? fpecum notte intempefta fe iniecifle, .vtin coelum abiiffe crederent, qui illuni amplius non afpicerent. Socrates authore Ci- Socrat. cerone in prima quacttione Tufculana Cicero admirabilem fe oftendit immortalitatis animorum vindicem, &■ defenforem : duplices enim vias eorum è corpore migrantium afferuit effe. Nani qui fe vitiis polluerunt, & iura diuina, atque humana violarunt,iis deuium quoddam iter effe à concilio beatorum. Qui autem fe integros cattosq; feruarunt, funtque in hoc feculovitam coelitum imitati,his ad fedes beatiffimas,ad domicilia ^terna reditum patere affirmabat. Is ve Plato Plato, teftatum reliquie, cùm fe morte mulóìa-tum afpiceret, Magna me, inquit, fpes tenet ò iudices, bene mihi euenire, quòd mittar ad mortem. Et rogatus ab amico Critonequemadmodum fepeliri velieri Multam, inquit, operam ò amici cófum pfi, quoniam Critoni non perfuafi, me bine auolaturum . Etpriufquam vene<-num fumeret, has voces emifit. Quanti atftimatis colloqui in altera vita cum Or phxo , Mufaeo, Homero, Hefiodo viris omni fapientia, & nobilitate preftanti-bus:Equidem fa?pe excedereè vita, fi fie ri poffetjvellem, vtquxdico, poffem in-uenire. Quàta voluptateperfundar, cùm Palamedem,cùm Aiacem,cum aliosiu-dicio iniquorum damnatosconueniam? Quimultas eiusde contemptione mor-tis, & de animi immortalitate fenten-tias feire voluerit, legar eius apologia™, &dia- Aeneas: Sylua. Emped. Arittor.