Comment. in Danielem flato. & dialogos Platon is,& librum Xetiophó-Xenop. tis de dittis & fattis Socratis.Cùm Thera Thera. mentesvir egregia laude cumulatuscon-iettusin carcererò iuffu tyrannorum venenum vtfitiens obduxiffet,reliqùum ita èfcypho proiecit,vt fonum redderetiqUo effetto arridens‘.Propino,inquit,hoc Cri-tix.Eratenim Critiàsille , qui eum incredibili odio profecutus, coedem illi foerat niachinatus.Solitienim erant G ratei inter epulaseum nominare» cuierant poCu-lum porretturi. Nonluderet virilluftriS ampliflìmis conftantite ornamentis decò ratus, cùm ad exitum vita: vocaretur, cu ìam prxcordiis conceptam mortem cotk tìneret,nifi effe animam immortalem inflato. telligeret. Quid dicam de Platone ilio no folum intelligendi,fed etiam dicendi au-thore grauiffimo,cuius opera funt & fen tentiarum amplitudine, &maieftatever-borum plenifnma? Is indialogis fuisprae fertim in eo, qui infcribitur Phaedo, fiue de animi immortaliate,mukis eam ratio nibus comprobauit.Tantus fui t huius ini mortalitatis amor, quo multi flagrarunt, tanto Audio eius affequendae exarferunt» vt irruerent in interitum voluntarium . Tanquam enim effent in c^lum ftatim migraturi, feipfos occidebant : vt Clean-tes,Chrvfippus,Zeno,& ex Romanis Ca-toVticenfis Socratica: traditionisimita-flutarc. tor. Aitenim Plutarchus in eius vita, illu priufquàm fibi manusintuliffet,perlegif-fePlatonis librum de immortaliate anime,& ad'c^dem fui ipfius philofophi au-thoritateimpulfum effe. Id feciffequo-lattan. queAmbraciotemaitLattantius Firmia-nus magni nominis fcriptor in tertio diui narum inftitutionum : qui eodem libro perfetto prtecipitein fe dedit, vt animte acternitateffueretur. Incidebant illi in er rorem intolerabilem,& inexpiabilem cui pam,quoniam vetat dominans ille in no-bis Deus iniuffu hinc nos fuo demigrare. Graue fcelus eft occidere fe hominem, led mortem tequo animo tolerare laudabile eft, &appetendum. Debemus animu in cuftodia corporis retinere, nec iniuffu eius à quo eft creatus, eft nobis ex homi-aum vita m;grandum,ne munus affigna* tum à Deo defoglile videamur. A t lì opus fuerit, debemus prò fide, & religione,& honore Chrifti fanguinem fondere, ac magisgloriam eius,quàmvitam noftram sfornare. Sed etfi illi in errore verfaban-tur,quod irruerent in csedem voluntaria, restamen de animi immortalitateeos no fallebat. Xenophon in Paedia inducit Cy- Xenop. rum morti proximum ita filiis fuis Ioque temiNolite exiftimare filii, quos admira-bili profequor amore,me, cùm ab hac vi ta migrauero, hufquam aut nullum fore. Nam nec dum vobifcum communicaba, ànimum meum intuebamini, fed corpus hoc effe eius domisilium intelligebatis. Eundem eum effe ereditate, etiamfi mo- „ dòfepàreturècorpore. Marcus ille Tul- M.ThL liuSjLatinorum decus, qui eloquenza & philofophia non folùm homines fui tem poris , fed etiam Romanorum omnium memoriam foperauit, in fexto libro de re publica Scipionem Africanum maioré, quiiàm ekcefferat è vita,infoine modum loquentem Facìt.1 Sichabeto , omnibus qui patriam conferuauerint, adiuuerint, àuxerinr,cettum effe in coelo ac definitù locum , vbi beati atuo fempiternofruan-tur.Et intèrrogàtus viuéret ne ipfe,& alii, qtìi putàbantur extintti:Imò verò,inquitj hi viuUnt, qui eie corporum vinculis tanquam è Carcere euolauerunt, Veftra vero qux diciturvita,mòrs eft.Idem in oratio-ne prò Seftio:Corpus,inquit,hoc eft mor tale,animi vero motus fempiterni.Et in li bro de Vniuerfitate : Qui rette & honeftè curriculum viuendi a natura datum con-fecerit,ad aftra facile reuertetur ì non qui aut ini moderate, autintemperanter vixe-rit. Et in libro delegibus fecundotOmniu animi funt immortales,led bonorum for tiumque diuini. In hac foerunt fentèntia omnes magni philofophi : qui autem ab ea difcreparunt,femper apud viros fapien tes in filentio iacuerunt.Credebant viri il li virtutem effe immortalem: curii autem Virtusfit habitus in anima, aiebant fieri non poffe, quin anima dietim mortalis. Deinde, Omnequodeftincorruptibile, vteorumvtar ratiocinationibus, eft immortale : atqui anima eft incorruptibilis»