Commenta In Danielem ftolorum effe Spiritum Santtum,cùm ait de Chrifto loquens : Quem vnxitDeus Spiricu Santto.Quod addi tur : pri confor tibus tuis :expl icatu r à diuo Ioanne capite Ioan.3. 3.euangelii,vbiChriftus defcribitur acce piffe fpiritum non ad menfuram 3 quem credimusfuiffe ad menfuram datumvi-ris farttis’, qui hicconfortes eiusdicun-tur. Nec poffumus dicere non intelligi hunc locum de Chrifto,fiquidem de ilio Hebr.i. diuus Paulus capite 1. epiftolx ad He-br$os illud interpretatur. Hoc fpirituale & diuinum Chnfti regnum eluxit mirabi liter die pafchatis, quo ipfe ad vitam re-diit,fanttosque patres qui in Limbo deti-nebantur,ad vicam claritate micantes re-uocauit.Id intuésanimo Dauid,illumal* pfa.109 loquens concinebat: Tecumprincipium in die virtù tis tux in fplendoribus fantto-ru.Pro principio habcnt Septuaginta,ar-chi,quod& principium lignificati prin cipatum,fiue regnum.Vnde poteft ita ver ti locus ille: Tècum principatus in die re furrettionis tux inter fplendores lanfto-rumteorufcilicet qui cum Chrifto ad vita Pfal.^t. reuertcbantur . De die ilio recinit idem vates: Dominns regnauit,decorem indu-tus eft. Hiceftdies, de quodixic Chiftus Ioan.8. capite ottauo euangelii Ioannis: Abraha pater vefter exultauit, vt videret diern Io. 18. nieumtvidit,& gauil'useft.Praeterea in-terrogatus Chriftus à Pilato an rex effet, inteirogauiteum viciflim , vtrum illuda fe ipfo diceret,an alii dixiffent de ilio. Acfi qua:reret,dequo regno id intelligeret,de leculari & terreno,an de fpirituali & coe-lefti.Et vigente illum Pilato relpondit, fe effe regem,fed regnum fuum non effe de hoc modo,hoc eft non efle illius generis, cuius fune regna temporalia& caduca. Quid apercius dici poterai?Quid clarius? Ob eam caufam titubi s regni eius non ad ipfiuspedes, fedad caput fuit pofitus, quia regnum eius non temporale eft, nec abieétum,nec terrenum,fed fpirituale,al tum,& coelefte. Nonne afpicis hoc eius refponfioniconuenire? Nonne intuens, Chriftum afferuiffe fe efl'e regem , fed nò temporalem? Necobftat lud^orum obie dio dicentium diuinos vates nrmis confi gnaffe' monimentis Chriftum regna tu* rum Hierofoìymx, & in monte lantto Sion . Nam non de vrbe illa vaticinatio-nes intelhguntur,quae erat diuinorum va-tum interfettrix, quam feimus effe euer-fam,& in cineres redattami fed de eccle-fiafantta catholica.Hxceftciuitas Dei vi uis ex lapidibus conftrutta, qui funt veri Ifraelitx fecundum fpiritum,vt ait capite nono epiftolx ad Romanos apoftolus.In-ftant nihilominus tamen multi afferentes fuiffe Iudaeorum regnum ablatum,& per Chriftum reftitutum. Ad cuius probatio-nem locum illum citant patriarchi la-cobcapite 39.Genefis:Nonaufereturfce Gen.49. ptrumdeluda , &duxde femore eius, donec veniat, qui mittendus eft : & ipfe erit expettatio Gentium. Nam prò, qui mittendus eft,habet paraphafis Chaldafe-ca: Mefcias. Cùm autem • Meffias idem fit quod Chriftus, & Chriftus idem quod vnttus,&per vnttum rex intelbgatur,exi ftimant concludere,dixiffe Iacob,tunc ef feregnurn ludaeis reiìituendum &confirmandum,cùm venturuseffeteorùrex, nimirum Meffias expettatus. At vbi facit mentionem locus ille de rege temporali? Nufquam quidem. Intelligi locum illum de Chrifto fateor.- nam pr^ter paraphrafis Chaldaici authoritatem eum de Chrifto interpretatur Chryfoftomus, Theodore- chrvfo. tus,Diodorus,Eucherius,Albinus, &alii Theòd. magni nominisauthores. Sed nullus ex Diodor, his talem exeo infert cófecutionem.Imò Eucher. ego ex eodem loco contrarium probari Albin. contendo. Nam fi Chriftus futurus fuif-fetrex temporalis,dixiflet vtique fanttus ille vates & patriarcha, reiìituendum & confirmandum effe feeptrum in ludaj quando Meffias veniret. At ille tantum ab eft,vt dicat effe confirmandum, vtpo-tius afferac effe tunc auferédum. Inluper fi in Iudxa regnaturus erat temporaliter, quorfum diceret Iacob : Et ipfe erit expc ttatio Gentium ? Ditturusenim erat: Et Gen.49» ipfe erit expettatio Iudxorum, Cùm autem dixent, fòre eum Gentium expetta-tionem, aperte voluit lignificare eum fu-turum elle regem fpiritualem in ecclefia non folùm ex Iud^is, fed edam ex Genti-