1 ba'j moventisque ac dirigenti» mentem & manum fcriptoris ad omnia illa, eo modo fcribenda, qux & quo modo fcribi voluit. Ut enim aliqua fcriptura non quomodocumque fit ejus , qui per le immediate non fcribit : fed proprie fit ipfius verbum tanquam diccntis & fcribentis , ejuf-modi motio eft neceffaria. Prob. Antcc. Afa» enim volant'ate human a aliata eft acquando propizia , fed Spirita fantto inftrirati locati funt fan-ili Dei homine; 2. Petti i. Et Pfalm. 44. pfaltcs Regius dicit, Lingua mea calamai ferita velociter fcribentis-,per \wc fignificans Spiritum fandum effeprimarium fcriptura; facrxauthorem, qui lingua Prophetarum, ipfisque Prophetisac reliquia facris fcriptoribus utitur tanquam fuiscalamis. HincThcodoretus praffat. in Pfalmos : Quid refert five hajm omnes, five iHoram ahqui Jint, cùm conftet divini ffiritus afflata univerfos effe confcrtptos ! Et mox, Vaticinanti; eft lingua™ pra-bere mtntftram gratta fan Eh Spirita;, at legitartn pfalmis,lingua mea calamai ferita velociter fcriben-«j, P&I.44. . Similiter B. Gregorius de authore libri Job differens Praffat. cap. 1. Qua hac fcripferit valde fupervacuè quarttur ,càm tamen author libri Spiri-tu; fanti a; fìdeliter credatur, ipfe igttur hac fcripfit qui hac fcribenda dittavit, ipfe fcripfit , qui (fi Ulta; operi; infpirator exftitit, (fiperfenbenti; vocem imitandaad no; ejus fatta tranfmifit., Deinde rem jftafimilitudine declarat. Si magni cujufdam viri fafeepti; exenyplts legeremus verba,eaque quo calamo fuegini firipta qaareremus,ridicala™ profetto effet, fi non epiftolarum authorem fcire,[enfumque cognof-ttere fed quali calamo earitm verba tmpreffa fuerint, indagare ftaderemus. Cùm ergo rem cognofeimas, ejusf rei Spiritum fanttam authorem tenemas ; quia fcriptorem quarimus,quid aliud agimus , legente; litteras, de calamo perferaiamur. Chryfoftomus hom. ?> in Genef. ita Moyfem introducit loquentem: Qui hac cìlm non ejfentffecit ut ejfent,htc(fi linguam meam ad tfthacfcribenda impala. Tùm addir : igitur ebfecro ita aufcaltemusjtà noftris rationibu; longum valere dicami; ,quafihac non jam à ALopfe, fed per linguai» Afoyfis ab ipfis omnium Deo audiarnas.Sed & generaliter de fcrip-turisfocris dicit hom.49. Injoannem. Nihtldi-vinisin [cripturi; temere pofitumeft, quippeqaa a Spirita fantto prolata. funt. Et Iren. lib. 2. adversùs hatref. cap.47. Scriptum perfetta funt, quippè à verbo Dei (fi Spirita, ejus ditta. Aug. lib. 11. de civ.cap. 3. ait Deum fcriptu-rameondidiffe 1. 18.cap. 41. facris fcriptoribus vel per eos,Deum locutum : in Pfalm.56.eum Davidi perquem loquebatur didaffe veritatem, quam loquebatur, unde&l. 7. confeff. cap. ult. lcripturam facramvocat venerabile™ fìilum Spiritus fondi. Atqui neque calamus fcribere poteft-, nifi moveaturac dirigaturà feribente ; nequeidquod didatur , quomodocumque infpiratur, fed ver-batim cxcipiendum fuggeritur : ergo ad fcrip-turam, facram fcripto mandandam intervenit motio ac diredio Spiritus fondi, ac infuper fin* gulorum verborum ,imò & fyllabarum fuggeftio feu didatio. Ex bis intelligi poteft quod ut liber aliquis fit fcriptura facra , nequaquam fufficiat Spiritum fandum,poftquam ishumanàinduftriàfcrip-Sjlvij Controverfia. ; Art. 3. 14^ A tus fuerit, atteftarì ibi nihil effe falfutrt , partirti quia fcriptura fàcraeft verburtì Dei, feti à Deo didum & infpiratum, ex hoc autem quòd Spiti* tus fandus teftetur librum quempiam nihil fallì continere, nonproptereà fit quod liber ilio fuerit didus & infpiratus àDeo : partirà , quia alio* quin liber aliquis profaiìus , ut Livi) velcujuf-piam alterius hiftoria, per litimanam induftriam fine peculiari Spiritus fandi infpiratione con-fcripta , poffet fieri facra fcriptura , fi Spiritus fandus teftaretur nihil in ea effe falfij cùm tamen .ne quidem decreta Pontificum & Conciliotum oecumenicorum fcripto mandata fint focrae fcrip-turxjquatnvis & per aflìftentiam Spiritus fondi B condita fint, & idem Spiritus per Ecclefìam atte-fìetur ibi nihil effe falfum. Si contri dicas diploma quod Regis Secreta- off rius proprio ingenio confecit & confedum rcx approbat ftioque figlilo munit,tàrà èffe verbum regis parisque authoritatis cum eoquodipfeRex fcribit velconcipit ac verbatim ditìat : R E s p. ideffenegandum. Tale quidem diploma eft verbum regis , hoc eft , regis voluntate fcriptum cjufque authoritate munitimi , fed non eft verbum à rege diduni veldidatum, neque eft ipfius Regis fcriptura : quis autem nefciatlongèplus pon-detis & authoritatis habiturum librura aliquem à fopiente quodam rege compofitum, & vel ab C eo fcriptum vel didatum, quàm fi folùm tettare* tur ibi nihil effe falfi ? quemadmodum & con-fultatio qusepiam ab aliquo Dódorc famofo con-ccpta & /cripta , majoris apud omnes erit authoritatis, quàm fi ab alio qùovis compofita effet, eique tantum fubfcriberet, ac teftaretur nihil ha-bere falfitatis ; ita profedò non erit par authori-tasatque majeftas libri cui veracitatis iolùm ferat * teftimonium Spiritus fandus -, ac ejtis cttjus ipfe eft infpirator , ditìator & author primarius ; Alioquin quo modo non & Conciliorum Ge-neralium par erit cum Scriptura facra Autho-ritas ? B. quidem Gregorius primas qdàtuor gène- off rales Syilodos ficut quatuor Evangelia fe lutei-pere fatetur : At hoc non dicit-, quia funtteqtia-lis authoritatis , dignitatis, & cxccllentix ; fed quia definitiones illorum conciliorum funt rtqua-lis veritatis , feilieet infollibilis, ut in trad. de Coneilijs videbitur. Aliud ergò’eft, librum aliquem effe fcripturam lacram j &aliud, habere teftimonium fua: veracitatis. A r t 1 c u 1 u s III. Vtrùm omnia. qu£ in facris litteris continen* tur , ex Spirita faucii inff iratione ftriptu fuèrint, VIDE tur quòd non. Primò, quo-_ niam multa corum qu$ in litteris fàcris continentur, ab ipfìs fcriptoribus vifo vel audita fueruntjjuxtà illud Joannis i<>. Quividttjcffimo-niamperhibuit. Et 1 .Joannis 1. Quod vidima; audivimusyannantiamn; vobis. Lucas quoque initio fui E vangeli] prsfaturfe fcribere ficut et tradiderunt,qui ab initio viderunt, de quo & Hieronymus in catalogo ait, Evange-lium ficai audierat fcripfit ; Atta vero Apoftolorum ficut viderat compofuit. Qui & de Marco ita loquitur, juxta quod Pe-trum referentemaudierat, ragatus Roma d fiat riha; breve fcripfit Evangelia™,quod cam Petra; au- N 3 diffet.