Ùratìo illa,inl'anarum mulierum novitqdogmatis fom-A fenfibus recedamus quas. fancftos majarcs ac aia, vera? propfictias adfcverat ; difertior multò quam felicior eft inventus. Et fiat ipfe quoque in Ecdefia magna tentatio. ; Quifquis ergo es verus & germanus catliolicus* in fide fixus & ftabilis permanens , qùod ùniverfa-liter antiquitùs ccclcfiam catholicam tenuiflè cognoveris ; id folùm tibi tenendum crcdcn-dumque decerne, quod facrata fibiqhe in Chriftp confentiens lanétorum Patrum tenuit Antiquitas; quod fanétorum patrum lanptus Catholicusque .confenfus ,jquod multorum . axque magnorum confentientés fibi lentcntix magiftrorum , hqc adjuvante Domino, fideliter , fobriè , follicftè oblerva. Non te pratereat narratiti feniorum ■; zpfi B emm dtdicerunt àpatribw fuis-. Écclef.è. OK Seddicit aliqùis , iiullufne ergo habcbitur in ecdefia Chrifti profetìus religionis ? habeatur piane j&maxirnus: ita tàmén Ut (quemadmbdum monet idem Vinccntius ) vty)-profeftus ille fit fi-dei , nonperttiùtatio-. Siquidem ad profecftum perti-net,ut unaqneque res amplificetur ; ad permuta-tionem veròutaliquid ex alio in aliud tranfvcrta-tur. Crclcat igitur oportet , & multum velie-menterque proficiat, tana (ìngulorum quamquam omniuni ; tam unius hominis quam totius, Eccle-fise,aratura ac faeculorurrt gradibus intelligentiaj fcientra fapientia; fed in fuodùmtaxat genere, in eodem fcilicet dogmate^eodem fenfiij eademque C fcientià. Tu ergo ò Sacerdos, o radiato!, ó Do-éìor,fi tedivinum munus idoncumfecerit,ingenio, exercitatiohe, dottrina; elio fpiritualis tabernacoli Befeleel , pretiofas divini dogmatis ìgemmas exfculpe ; fideliter coapta, adorna la-pienter, adì ice fplendorem, gratiam, venuftatem. Intelligatur , te exponente , illuftrius quod an-tea obfcuriuj credebatur. Per tepofteritasintel-ledurn gratuleiur ; quod ante vetuftas non intd-leéìum venerabàtur : eadem tamen qusedidicifti ita docé 3 ut pum dicaì nove, non dicas nova,Chrifti enim Eccitila, fed u la & cauta depofitorum apud fcdogmatutn cuftosa ficut ex eis nihil Umquam minuitjitanecaddit, non amputat necefiària,non D opponit fuperflua : non amittit fua, non ufur-pat aliena : fed omni induftria hoc unum ftudet ut vetera fideliter lapienterque tramando ; fi qua funt illa antiquitùs informata & inchoata : accuret & poliat, fi qua jam exprefla & enucleata, conlo- • lidet, firmet : fiqua jamconfirmata & definita, cuftodiat. Si autem mater Ecdefia, prò religiofae vetuftatis tepacitate,tam fedulò eft enifa, ut omnia qua fide à patribus fulcepta forent, eadem fide filijs confignarentur; feiens chriftianas modeftix & gravitatis proprium eflc, non luapofteris tra-dere , led à majo ribus accepta fervare : quid nos, tum Eccidi^ tunimajorum illorum filios, decere exiftimabimus , nifi lupercertare Cernei E tradita nobis fidei : non recedere ab eO quod ’ fòmel accepimus , landò mandate : fapientiarn antiquorum (quod Sapientis eft ) exquirere, nova vi tare : facratz vetuftatis dogmata fulcipe-re , propinili npvitatis adinventa damnare. Sedemur ergo fandorum Patrum Icntcutias, lervemus pneepta majprum , tcneamus dpg-matà veterum , fequamur univerfitatem , ami-quitatem.confenfionem. Scqucmur autem unj-verfitatpmj fi hanc un.am fidem vcram effe fatea-mur, quam tota per orbem terrarum confitetur ecdefia : Antiquitatem vero, fi ab his nullatenùs patres noftros celebrale manifeftum eft : con-ienfionem quoque, fi in (pia vetuftate ómniumi vel certe pene omniuni , facetdptum pasiter & magiftrortrm defin.itio.neS fentcntiasque. fede-Imur. Quse tàmen antiqua fancìorum Patrum con-fenfio, non in omnibus divina legis qUadliuncu-lisjfed folunp,certe praecipuefin fidei rcgula,magno nobis ftudio & inveftiganda eft & ..Cequcnda. Sed ncque omnium majprum fententiat conferendo funt, led eorum dumtàxat qui in fide com-munionecatholica fatnftè, fapienter , cpnftanter viventes, docentes , permanentes.j veì mari in Chrifta.fideliter, vel acridi proChrifto felicitar meruerunt eorum, qui diverfis litet temporibus & locis, in unius tamen Écclefió Qatholicài communione permanentes j magiftri probabi-les extiterunt, .Et quidquid non unus aut duo tantum , fed omnes .vel plures uno ebdémque fenfu * manifefté, freqttenter, perfeveranter, velut quo-dam confentiente fibi magiftrorum concilio, accipiendo, tenendo, tradendo firmaverint : id prò indubitato, certo , ratoque habeatur. Quid-quid Vero ,.quam.vis ille ianflus, & dudus quam-VisEpifcopus,confeftor & martyr , praterom-nes, aut etiam contrà omnes , fenferit : idinter proprias, & privatas & pccultas opiniunculas, à cPmmunisjpublico aegeneralis fententiseautho? ritate lecretum fit. Nam & illi qui catholici ex hac vitamigrarunt j & aliquid litterarum Chriftiapa-rum pofìeris reliquerunt , minus valentes acie mentis abditiora penetrare, potueruntin quifiufi-dam locis ppufculorumfuprum(ut fiumana eftinr .firmitas ) veritatem non attingere ,• pradertim cum nullo adhuc Univerfali concilio fulficienfer eflet declarata : A.ug.Epift. 19. e'u (cripturarum lib.rij qui jam canonici àppeUantur,didici faune tirn^ tetti honorenique defìrre,ut nulltem eorum aut harem « fmbendo aliquid errajfefirmijfim'e eredam.EtEpift. ili. Ncque enim quorumlibet jlifputationem± quamvù catbolicorum hominum , velut ficripturdf canonica! habere debemtu j ut nobù non liceat fulva bonorifìcentia qua illis debetur homtnibus, aliqu'ui in eorùm fcriptis imprabare atque refpnere } fi forte invcnerimtu quod aliter finfirint quam verità! ha-bet, divino ad] ut or io j vel qbalijs mtellefia Vel a no-bis.. Quam S. DoCtoris refolutionem $ neque de omnibus patribus fimul, vel de maxima eorum parte; neque de ijs quo ad fidei & credendarum rerum normam pertinente intelligendam ; prudente! admonuit HieronymiisTorrenfis cap. 11. lib. 1. Confcfiìonis Auguftinianx, Non enim pblcurè lignificava idem Aug. ndn fecù§ patrum fidem adversùs horeticos defendendam efie,quam contra impios & Cfirifti profeffos inimjcos ipfum defenditurevangelium ; lib. 2i contra Juliahum cap. ult. Sed neque licet unius aut paucorpm Pa<" tram fententiam improbare , nifi cautipne ili* duplici adhibita , quam Augttftinus cxempl© fuo difertè prolcripfit. Altera eft, ut ventas contraria comperta fit ; Altera,ut ab ipfis patribus noi! nifi.fàlva honorificentia diftèntiàmus. Si ergo vel verità? comperta non fit, vel quod eam patres de-feruerint non fit compertum 5 • explicatio magis adhibenda , quam ut errafle prpbentur laboran-dum. jPoSoresenimtquiffipatresvacanrur, magis portandi quam reprehcndendi junt, ait Calixtus in Epift.ad Benedifium Épifcppum:g»M non rebìe vi“ vtt,quipatres reprehendit vel detrah it fups, H Porr©