68 c A p. XXIII. tfradeflinatif quo modo cifra ojfen/ìonem predicanda. 1 T) Rsdicanda eft gl tur predeftinatio bencficio- I rum Dei, ut qui habet aures audiendi, non a Ibide in feipfo, fed in Domino glorietur. a c.io. Qu® tamen non ita populis predicandaeft, ut àpud imperitam vel tardioris intelligenti® multi-tudinem , redarguì quodam modo ipfa fua pr®-dicàtione videatur : ficut redarguì videtur & prs-feientia Dei ( quam certe negare non poffunt ) fi dicatur hominibus ; Sive curratis , live dor-miatis ,. quod vos praefeivit qui falli non poteft, h’oc eritis. Dolofi autem vel imperiti medici eft, B edam utile medicamcntum fic allegare., ut aut non.profitaut obfit ; fed diccndum eft fic eurrite ut comprehendatis, atque ut ipfo curfu veftro ita vos effe precognitos noveritis, ut legiti-\>Aug. me curreretis. b c.n.de Quamvis ergo ita fe habcatdepredeftinatione dono perfev. alias 21 definita fententia voluntatis Dei, ut alij ex in-fidelitate acccpta voluntate obediendi , cònver-tantur adfidem, vel perfeverent in fide : esteri vero qui in peccatórum damnabilium deleéìatio-ne remorantur, fi & ipfi predeftinati funt, ideò nondum furrexerunt, quia nondum eos adjuto-rium grati® miferantis erexit ; fi qui enim nondum funt vocati quos gratià fua prsdeftinavit Q eligendos , accipient eandem gr.àtiam , quafeleéti velint effe& fint : Si qui autem obediunt fed in r'egnum ejus & gloriam predeftinati non funt, ìemporales funt , nec ufque in finem itó ,eadem óbedientia permanebunt. Quamvis ergo h®c vera fint, non tameri irto mododicenda funt au-dientibus multi?, ut fermo ad ipfps edam con-vertatur,eifque dicantur illa verba; Ita fe habet de praedefi inadone definita fententia voluntatis Dei,ut alij ex vobis de infidelitate, accepta obediendi voluntate. veneritis ad fidem. Quidj.opus eft dici,alij ex vobis? Si chini Ecclefi® Dei lo? quimur,cur alios eorum ad fidem venifledicenr tes, c®teris facete judicamur injuriam : cum podi- D mus congruentiùs dicere ; ita fe habet de.preder ftinatione definita fententia voluntatis Bei , , ut ex infidelitate veneritis ad fidem accepta yolunta-te obediendi, & accepta perfeverantia maneatis infide? Nec illud eftomnino dicendum ; esteri vero qui in peccatórum delefiadone. remorami- < ni, ideò nondumfurrexiftis,quianeedum vos ad-jutorium grati® miferantis erexit : pum bene & conveniente!- dici poffit & debeat;Si qui autem adhuc in peccatórum damnabilium deleSàtione remoramini, apprehendite faluberrimam difcir plinàm : Quodcum feceritis.nolite extolliquafi de operibu? veftris, aut gloriati, quafi hpc non acceperitisaDeus eft enim qui .operatili-in. yobi? £ & velie & operati prò bona voluntate ; & domino greffus veftri diri’guntur, ut ejus viam velitis. De ipfo autem curfu.veftro bono réSo-que còndifcité vos ad predeftìnationem divini . grati®pertinere. Item quod dicitur; verumtarnen fi qui eftis nondum vocati quos grafia fua prede? • ftinaverit eligendos, accipietìs eandem gratiam qua velitis & fitiselefli:duriùs dicitur quàm dici ... poteft, fi nos non quibuflibct hominibus loqui, fed Chrifti Ecclefi® cogitemus : Cur enim non potius ita dicitur ? & fi qui funt nondum vocati, De ftatu hominis pofl pecutwn Cap.-tàì A pio eis ut vócentur oremus jfortaflìs enim fic pr®-deftinati funt, ut noftris orationihus concedan-tur & accipiant. eandem gratiam qua velint effe atque efficiantur eleéìi. Deus enim quiómhia qu® predefìinavit implevit, ideo & prò inìrhicis fidei orare,nos voluit , urhinc intelligeremus quod etiamipfe infidelibus donetut credant, & volen-tes ex;nolentibus faciat; Ja-m véro qttod il li s verbis conncélitur, miror fi ullo modo poteff in p'opulo Chriftiano quifquam irifirmus p'atienter audire, cum dicitur eis; & , fi qui obeditis,, fi predèfti-nati eftis rejiciendi, fubtrahentur vobisòbedien-divires utobedirecefletis. Hoc enim dicere,quid videtur aliud effe quam maìedicere , aut mala quodammodo prophetate ? Sed & fi de ijs qui non • perfeverant, aliquid placet dicere, vel néceffe eft, cur nonpotiùs ita faltem dicitur, ut mon de ipfis qui in populo audiunt hoc dicatur, fed de alijs ad ipfos, id eft,ut non dicatur.; Si qui obeditis, fi pr®deftinati eftis rejiciendi : fed, fi qbiobediunt, & estera., per verbi pérfonam tertiam; dicantur, non.per fecundam.a fi Aug '. Quid enim fententi® deperir, fi ita dicatur ; Si c.izfde qui autem obediunt,fed in regnurn ejus & gloriam dono predeftinati non funt, temporales flint, nec ufqtie perfev, in fidem in eadem óbedientia permanebunt ? nonne.& veriùs eadem res & còngrùenSiùs dicitur, ut non ipfis tantum malum tanquam operare vi* deamur,, fed de alijs referre quod óderint nec ad feexiftiment pertinere,Operando orandoque me-liora.’Illo autem modo quo iddicendum putant, eadem fententia eifdem pene verbis ètiam de prefeiepti.a Dei, quam certe negare non poffunt, prenunciari poteft, ut dicatur ; & fi qui obeditis, fi prefeiti eftis rejiciendi / obedire cèffabitis. nempe hoc veriffìmum eft. Ità'fanèj fed impro-biflìmum, importuniflimum , incongruentiffi-mum jnon falfo eloquio, fed non falubriter valetudini human® infirmitatis appofito. Illurn etiani modum quo utendum effe in pr®deftinàticinis -predicanone diximus, loquenti ad popùlam non exifìimo debere fufficere, nifi hoc vel hujufmò-di aliquiffaddat, ut dicati Vositaqueetiam ipfam obedièndi perfeverantiàm à Patte luminimi , J quo defeendit omne datum optimum & onine' donum perfe<3:um,fperaredebetis & quOtidianis orationibus pofeere ; atque hoc faciendo confi-dere non vos effe à pr®deftinatione populi eju? ^lienos, quiaetiam hoc ut faciatis ipfe largitur, Abfit autem à vobis, idèo defperare de vobìs,quo-niamfpemveftraminipfo-haberejubemini, non in vobis : malediftus enim omnis homo qui fpem habet in homine, &, bonum eft confidéréiil domino qpàm confidere inhomine; quia beati om-nes qui confiduntin èum.Hancfpé teUentes fer vite domino in timore, & exultate ei cum tremore, quonjam de vita sterna quam filijs promiffionis promifitnon mendax Deus ante tempora sterna, nemo.potefì effe fecurus, nifi cum confummata fuent ìftavita qu® ternarioeft fuper tcrram : fed faciet no,s perfeverare infe ufque in ejusvit® fi-nem, cui quotidie dicimus ; ne nos inferas in tentationem. H®c atque hujufmodi cum dicun-fur five paUcis.Chriftianis , five moltitudini fedeli® , cur metuimus Sandorum prsdeftina-tionem & veram Dei gratiam, id eft,. qu® non fecundum merita noftradatur, ficuteafcriptura ' fanéìa pr®dicat predicare ? An verò timendum eft