102 Owtìo 'Nona, abfcpndens eós itfTabernaculo fuo indie inalo- A ì rum , & protcgens eos.in ablcondito Tab'emacù- J li fui, donec veniattempusin quo proccdant cóm- 1 pieròjamnumero frattura, & pcrcipiantregniim • i quod eis paratura eft ab origine mundi. Septimum ex èodcm fcrm. 4. in qtió manife-ftiusfentirevidctur animas fancìorum nunci'n fo- , la humanitatis Chrifti vifione quietare, donec in generali judicio exaltentu'r ufque ad vilionem di-. vinitafis,. verbis iftis continetur : Porro altare iftud de quo nobis habendus eft fermo ( loquitur au'tcm de altari cujurmeminit S. Joannes Apoc. 6. Vidi[ubttis altare animas interfettorum propter ver-.tf* bum Dei ) eg.opro meo.fapere, nihil aliud arbi^ tror effe quam corpus ipfum Domini Salvatoris.' Credo autem quodft ego fuper hoc fenfum ejus habeam, prataùm cùm audiam eum in Evangelio promittcntem , Vbicumque fuerit corpus, illue con^regabuntur (fe aquila. Interim ergo fub Chrifti humanitatcfcelici’.er Saltai quiefeunt, in quam nimirùm defiderant & angeli ipfi profpice-re, donec-veniat tempusquandojamnon fub altari collocentur, fedexaltentur fuper altare, (ed quiddixi ? Numquid humanitatis Chrifti glo-riam, non dicam hominum, fedvel Angelorumf aflequi poteritquis,nedum fuperare ? Quónam igitiir modo fuperaltare dixerim exaltandós eos qui nunc fub altari quiefeunt ? Vifione utique & contemplationé, non prselatione. Oftendetcnim nobis filius ( ut pollicitus eft) femetipfum non informatavi, fedin forma Dei. Oftendetetiam nobis Patrem & Spiritum Sapéìum, finequa nimirùm vifione nihilfufficeretnobis. Hxc Bernar-dus, Et pofteà; Tranfiens miniftrabit nobis, no-vasutique, & ùfque ad tempus illud nobis peni-tùs inexpertas delicias manifcftse fuse contemplali tionis. Atquebarc fint auditores, quattóni Alphon-fo, tùm alijs quibufdam perfuaferunt Bernardino, virum alioquin fcripturae peritiflìmum pariter& fartaiilìmum , Sanétis animabtis beatitudinem negare donec occurrant omnes in unitatem fidei & agnitionis fili) Dei, in virum perfitaum, in menfuramsetatis plenitudinis Chrifti. Monet ta-men Alphonfus fe de Bernardo talem opinionem còncipere, amore vcritatis, non zelo amaritudi-nis, eifmqueab hserefeos labe eximit quod Ec-clcfia nullum hac de re decret;um edidiflet, ut polita fecit. Nam pratter Innocen. 3. affertiones, cap. Cum Martha tit. de Celebrationemiffa.rum: Cap. Majores, & cap. Debitum tit. de Bapt. Cap. '■Apoftol cam tit. de presbitero non baptizato : quartini affertionum prima dicit fanélòs nofìris ora-tionibus non indigere, quia cura fint perfette beati, omniaeisadvotumfuccedunt : fecunda , per Sacramentum baptifmi Chrifti fanguine rubricati, culpam remitti, damnationis periculum E vitati, adregnumeeelorumetiamperveniri, cu-jusjanuam Chrifti fanguis fidelibus fuis miferi-corditer referavit : tertia Judatum qui cùm in mor-tis articuloconftitutus inter Judteos tantum exi-fteret, feipfum in aquam immerferat dicendo : Ego mebaptizoin Nomine patris & Fjlij & Spi— ritus Sancii, fi continuò deceflìflet, ad patriam prqtinus evolaturum, propter Sacramenti fidem, etti non propter fidei Sacramentum : quarta , Prefbyterum qui fine unde baptifmatis extremam diem clauferat, quia in Santtse matris Ecclefise fide, & Chrifti nominis confeflìone perfevera- verat,- ab originali peccato folutum, & ccelcftis patriatgaudium effeadeptum. Pratterhas inquam Innocenti) 3. affertiones : Benedtausejusnomi-nis'vndccimus Pontifcx expreftam hàcdere defi-nitioném dedit’; quem fecuti patres-Elorentins Synodi , befinimw ( ajunt) -illorum animai qui Ecclefit poft bapiifaafufceptum nullam omnino peccati ma- Defini-culam imurrerunt, iHasctiatit qua poft contrattai» peccati macular» , vel in fuù corporibus, vel ctf-dem exut & cafporibus, proni fupenùs dìttum eft, funt purgata; incoelum mox recipi (fe intueri clarè ipfum Deum trinam i, unum ficuti eft , prò meri- Uorum (amen diverfìtate, alium alio perfettitss. ■ Sed jam quid his definitionibus confonurri, .quid fidei confentancum , eadem cum Ecclefise patribusmente, eademque fententia , Bernardus fcripferit; ipfoloquenteaudiamus. Serm. 2. De Afcenfione Domini : Quamftxlix inquit, quam Chriftta digita iftaproceffio, ad quam ne ipfi quidem adhuc afcendil Apoft.ali dtgni fuerunt admitti, cum & ammarar» adPa-fandarum & cwleftiurnvirtuttim triumphali pom- tfem cu pa dedublus ad patrem, fedet à dextris Dei. Et fanftis Sermone 2. de die Pentec. Chriftum Dorninum anima-alloquens, .Quanta afeendentù gloria, cùm me- bus. din» Angelorum animarumfandqruw ad patrem deduceris , & triumphatrice palma calis inveli us, fufteptum hominem in ipfa divinitatis claù-dts identitate ? An non hìc aflerit animas fan-étorum , Chrifto in coelum afcendente,afcendilfe? Apertiora videamus. In vigilia Apoftolorum Petri & Pauli ; Tria Junt quainfeflivitatibus fan&orum vigilanter confederare debemiu, auxilium Sanili, exemplum ejus, confufeonemnoftram. Auxilium ejui , quia qui pt>-Sancii tens in terra , potentior eft in calìe , ante faciem fitnt in Domini Dei fui. Et pofteà ; Quam potentioref calis an-funi in calie qui tam potente; fuerunt in terris ? te facte & qui nobis rehnquernnt major a exempla j quam Dei. illi, quiinfame & /iti, in frigore nuditate : (fe in omnibus illis quaDaulus enumerat, jugiter (unt afflitti, (fe demùm falici martyrio regna caleftia confienderunt i Sermone 1. deijidem, Sì in terra adhuc.pvftti, omnia poterant, non quidem in fefedin Chrifto, quid non poterunt hodie viventes in aterna falicitate ? Ecce Bernardo Sanélor'um animas in ccelis, in regno , in beatitudine ante faciem Dei. Quia tamen ad hoc credcndum, tardi quidam inveniuntùrj màjori teftimoniorum nube illos opprimamus. Serm. de S. Martino, Tota pulchra es patria wea , (femacula non eft iute :- totapulchra es abf-que eo quod intrinfecùs laiet. Quid illud ? nempe illi beati angelici fpiritus, (fe anima fanctorum qua jamingredi mevueruntin locum Tabernaiuliadmt-rabilìs ufque addomum Dei. Serni. de S. Humberto, Non movetur'hominum verbi», fortius inharens, atque faliciw Verbo Dei. Ecce , jam cor am te eft Pater dnlciffime , K eYoa font ille piiritatis quem tanto ardore animi fetìebas : ^et' ecce immerfus es in illam divina pietatis abyfflum, cu-jus memoriam abundantta fuavitatis tam devote eruttare folebas. Non ergo fuper te dóleo , cui defe-derium anima tua trtbuit Deus Et mox, Tem-poralia fuerunt qua in HUmberti morte confpexi-mtu ; [ed jam obtmetgaudium (S laticiam in perpetua; a’ernitates. Sermone quem in tranfitu S. Malachite habuit; Congrataslemur Fratres,congratulemur ut dignum eft, patri noftro , quid (fe pium eft defunttum piangere. pi um VivU'rtt in eterna felicitate. D Inha-iens Verbo