128 pattern problcmaticè difputari, ablque ulló fidei A bonorumvemorum'praijudicio. Quantum ad, docèt qui* dem B. Thomas non polle erte plurcs intclligch-tiascjufdcmfpecici ; & individua qua’ riullum ói* dinem live habitudinem dicutit ad tnateriam vel ad corpus* non polle multiplicari feciindùm nu-merum in una fpecie. Veruni, quod non loquatur de òhipìmodaimpoffibilfta'fè,q'u® fundaf'urinre-pùgnantia $ contraditticnc , led de iinpoffibili-tatc fecùndùm potenti-am ordinariati),& fecùndùm ordinem rebus prout nane funt connauuralem, tra-diuntcomméntatores, Bannclius, Cntricl, & Ripa/ confirmarique poteft cxopufculo 16. ubi fic ha-bet ; F^rìldè ruditer aigumentantur ad oftendendù B quod Deus facete nonpoflet.quodflint multi intelletti ~ ejuflcè fpeciei, credente! hoc includere contradittio-new ; dato enim quodnon eflet de natura intellettùs quod multiplicarctur, non propter hoc oportet quod, mie cctum multiplicari includeret contraditttonem èie. Sic ergo intellettu'sfinaturaliter eflet unUS omnium , quia non haberet naturalem cauflam mulii-plicationis, poflit tamen forttri multiplicationem ex ■ fùpernaturalicutefa, tue eflet implicatio contradittio-nis. Quod non tantum dicimus propterpropofitum, fed magis ne bac argumentandi forma alia exten-datur. Ex quibus fatis evidens eft B. Thomam ha-berepro ablurdo, quod fit impoffibile velut con-tradittionem implicas, multiplicari individua quat C nec materiam ncc naturalem habent caulam lux multiplicationis proptereà, quando ipfe.docuit hoc elle impoffibile, non de tali impoffibilitate lo-cutuscft, fedlolùm de impoffibilitate fecùndùm potentia ordinariati). Sic atitem intelletti ejus dottrina neque fidei ncque bonis moribns adverfa-tur,fcd(’utfummùm ) dubia.eft & problematica, ncque ul la ratione condemnabilis. Dignum autem eft obfervatu quod Durandus etli dottrina: B.Thomat acerrimus habeatur im« piignator, ubi tamen de verbo ad verbum recen-ìet iftos duos , de quibus agimus, articulós,nullain faciat B. Thomse mentionem, quafi contrà il- luni fuerint cpndcmnati : dicit enim fic- haberi, D quod quia intelligenti^ non habent materia,Deus non joffetpfur.es ejufdem fipeciei facete, fupple errar eS. .Idem habetur articulo 96.ubi ficdtettur ; quod, Deus non potetti multiplicare individua fub una fpeciefine tfWcrM/rrorwTHifqucconfentiuntRtchardiis ’& Hcnricus, ctiam omittcntes id quod in articu-lis apud Magiftrum legitur ( C> quod materia non eft angeli!,contrà fratremThomam.') Quod.ad tertium articnlum attinet;, iUefic re-fertur ab Henricoquodlibeto 2. q, Q.quoafubftan-ti e [operata nufquam fint fecùndùm fubftantiam, errore?,, fi intelligatur tta quod fiubftantianon fu in loco:fi autem ita quod fubfantia flit ratio effendi in loco, ver urne? quod nufquam fint fecùndùm fub. E shntiam: & hoc ideo, quia fubftantta ipfa non eft ratto effendifubftantiam angeli in loco, et fi flit in loco. In hoc entm con cordai am omnes Magifi ri Theologia congregatifuper hoc , quorum ego eram uniu, una-nimiter concedente! quod fubftantta angeli non eft ratio angelitm effe in loco fecùndùmflubftantiam. At-qui B. Thomas nufquam docuit fubftantiam angeli non effe in loco, fedéulùm quod ejus lubftan-ria non fitipfi ratio feti caufa exifìcndi in loco : ut patetex i.p.q.52. quodl. i.ar.4 in I. d. 37.q-3.de pot.arjp. ergo ifte artic. prout eft condemnatus, non affitte ejus dottrina; imo ejus dottrina ( quoad apologia proS. Tbowa. rem prtefentem ) eadem eft que era: magiftrorum Parifijs congregatorum. Atque ex jam allatis Hen-rici yerbis, quibus & confcntit Durandus, eft videre neque Apologiftam, ncque CólleCio-rem articulorum Parifienlìum referre omnia verbi ad arnculum ìftum fpettantia : Apologifta cnim non plus dicit, quatti, quod fubtttaniia [epurata nufquamfintperflubfiantiam,errori CcAìcQór aù-temadjungit, fi intelhgatur ,ita quadfiibflantia fit res effendi infoco,verum eft quod nufquam flint flecun- itl dùm fubslantiam ! & ubi apologifta dicit, per (ab- YtlM' ftantiamfipfc ( ficut|Hcnricus & Durandus,)liabct; fecùndùm fubftantiam. Quartus articulus, quod(abftantia feparqta fini alicubìper operationem ètte. nonerrorem, led dottrinali) continet problematicam, prout videri potei!: in Henrico, Richard© , Cajctano , Bannefio, Cumcle, Ripa,Valentia,Suarcz,Vafquez. Cùm cnim cert-um’fit (ctiam in dottrina B. Tlioms ) angclos angelorumq; fubftantiam effe in loco ; in-certunì tàihen eft, per quid ipfa in loco fic, leu qu£ fitproxima ratio éam effendi in locotneque olla, extat vel Cócilij alicujus Occumcnici,vcl Romani Pontificis definitio live declaratio dccerncns quid in fitte re fit neceffariò dicendum. B. Thomas noti uteertum, fed ut probabile docet operationem generaliteracceptam, effe angeloillam rationetm ìtafiabet quodlibeto i.articuloq.. Stcutcorpus eft in loco per contablum dimenfìva quantitatis , ità angelus eft in loco per cantablum virtutistfi qùis autem veltt virtutis contattano operationem vacare, propter hoc quod operati efl propria! effefias virtù-tts, dicatur quod angela! eft in loco per operationem, ità tamen quod per operationem non intelligatur fola motto , fed qmteumque unitio qua fua vertute fi torpori unit prafidéndo, vel continendo, vel que-cumque alto modo. Quibus' conforme eft quod 1 .p.q. y i.articulo r .iióc,per applicationem virtutis angelica ad ultquem lodum qualitefcumque , dicitur angelus eflerin loco corporeo.. Ubi notandum eft il-lud ( qnalttercumque ') & videndus Efìius in 2,dift. . 2. §. 7.ubi hanc Dottorisfànttifentcntiam tantùrra abeft ut rejiciat velili conderhnatam, quimpotiùs « tanquam probabiliorem ac veriorem amplettitur, ficut & non pauci commentatorcs-Catholici. Quintas attienila , fi ratio r.ccìà, volanias reità, nufquaminvenitur ita generaliter &univcr-faliteràB. Thomaaflertus vel traditus•, quini'mo ■ qnatft.i24.de ventate arridilo. 2. r.x.q. 77.art.2.& 2.2. quxft.20. arridilo 2. dilcrtillimè docét poffe effe feientiam in universali, ac ctiamin habitu, atqueadeò judicium rationis rcttum , ubi tamen ' voluntasnonlequiturrationem, ideoquenon eft retta, fed vitiofa. In 1fecundar ità habet, Contin-git qu»d aìiquis habeai feientiam-in univerfàli , puta nullam fornicationem efle fdciendam,fèd tamen non cognofcat inparticulari batic album qui eft fornicano nonefle faciendum : hoc fafficit ad hoc quod volunta's nenfequatur univerfàlem feientiam rationis. Et iterum confiderandum eflquod nihil pro-hibet a/iquidfeire in habitu, quod tamen, ablu non confìderatur. Poteft igttur contingere quod aliquis ctiam rettafeientiam habeat in fingulari, tronfiò-' lùmin univerfàli, fed tamen atta non confiderei, Q> tane non videtur diffìcile quod prteter id quod atti* non confiderat, homo agat. Similia habet tùm in re-fponfionibus’adargumenta,tùmalijsin locTs. Ni-hilominùs non inficiamur B,Thoma docere quod voluntas femper fequatur judicium rationis par-ticu’larc