Dominica VI. Peregrinationis «pus externum eft de fe bonum, ac vir tuofum,ideò necefiè eft vt habeat fua bonitatem ab opere interiori denomi-natiuè.Antecedens patet. Tum quia omne opus extrinfecum eft de fe indiffe rens,& poteft bene,vel male fieri, patet de ieiunio,elemofyna,vocali oratio ne,& fimilibus. '.Tum quia nullum op^ extrinfecum eft de fe liberum. Poteft enim agens quantum ad illud èoè'i-, & violentavi. Ad hoc autem quod opus fit virtuofum3oportet quod libere producatur. Nam in inuolUntariis nequé laudamur, neque vituperamur tertio^ Ethic. Sola autem voluntas eft fimpliu citer libera i naftibus interioribus eli-? citis,quoniam quantum ad illos nec i m pediri poteft,nec cogi,nec violentavi. Ex quo fequitur quod verus Dei cultus non confiftit in exterioribus, fed in interioribus piis affectionibus voluntatis, quae tamen prxfupponUnt rettum iudicium, & cognitionem intellettus, & rationis. Patet auttoritate triplici. Chrifli Ioarinis 3. Veri adoratores adorabunt patrem in fpiritu, & veritate. Apoftoli i.Timot. quarto. Exerce te ad pietatem. Nam corporalis exercitatio ad modicum vtilis eft. Pietas autem ad omnia valet, promiffionem haberis vita;,quae nunc eft,:& futurae ideft gratia: & gloriae. Auguliini in Encbirydion. capitu.z.Colendus eft Deus fide, fpe,& charitate. I Ex fine offendi poteft imperfeflioiu appàrerétis eorundem. Quia feri -;IO1r 1 b?,& piiarifaei oriri quaefierunt gloriam rifeP a' & Deijfed fuam. Vnde Matth. c* 'vigefimotertio; Omnia opera fua faciunt vt videantur ab hominibus,dilatant phylateria fua, & magnificant fim Ibrias, amarit pfi mos recubitus in coe-nis,& primas • cathedras iri fyn agogi s, & vocari ab hominibus rabbi. O.raban t -orationes longas,fed propter au a ritiatn vt comederent domos viduarum.Mat. vigefimq tertio. Exterminabant facies frias marceri te f ieiuniis, fed vt facile deciperent mulierculas captiuas eàs du mentes peccatis oneratas fecundo Tim. •2SI tertio. Dabant elemofynas praecinentibus tubis infynagogis ,& vicis,'fed vt viderentur, & honorarentur ab ho minibus. Matthaei fextó Stc.Legis vero euangelicae finis, & obiettimi eft vita sterna. Roma, fexto. Habetis fru-ttum veftrum in fanflificatione, finem verò: vitam: aeternam. Hanc itaque re-gulamex hoc- euangelio efelfigamiis. Ad introitum regni noif fuffieit iufti-tia folum appareris, exterior a opera c-o loratis fed requiritur iiifeitia' vera interior, motus animi retta? rationi fu-biiciensj,& conformans. Ratio,quia ap parens iuftitia non eft virtus, nec iufti tia,quia non eft-rationi fétta? contenta nea, fed(contraria. Potes declarare ex diffinitione virtutis». Eliciuntur ex hac dottrina tria co- <3orroIIa roHiria.Primum: Nunquam aliquid co na miffrim,vel omiffum per nos, vel alios jhil ad imputatur ad culpam,nifi ad id acceffie cujpam rit voluntas noftra,formaliter, vel in- jmpotag terpra?tatiue.Formaliter,confentiendo: nj/lccef Interpretatiuè, negligenter cauendo: ferjt Vo-De quo Aug. multa difputatlib3.de juntas libero arbi. Similiter in de vera religione ait:Vfque adeo peccatum voluntarium malum eft vt nullo modo fit peccatum,fi non fit vbliintarium .Concordat philofophus j.Ethi. Secundum Longe nobis cauendum eft,que,& quo agamus,quam quae patiamur: Nam fine comparatione magis fugiendum eft maialacele,quam mala pati:Nam pro pter mali pati nemo redditur malus, immo mala bene pati rèseli maximi meriti,vt patet in Chrifto & in marty ribus:Immo bèàtus Bern.fermone i.de apoftolisPetri,& Pauli aiti Bonam vitam ego puto,& mala pati,& bona facere,& fic perfeuerare vfque ad morte: Ratio, quia praeter voluntatem patimur, fed non prxter voluntatem agimus: Agere enim hic dicit attum anima? interiorem liberum, ratione rette confonum,vel diflonum, & tale nun--quam fit fine voluntate : Verum circa ipfum pati contingit laudabiliter velle & nolle &c. Ex hoc patet magnus error hominum magis volentium praeue P 4 nire