Septuagefima. rò an optimo Deo de bonis magis, an quod omni obuia rationi de malis fit cura maior.Nihil ergo dementius, intimo nihil infidelius , quam timere fe deficere in neceflariis, quàtum fibi pro ficiunt ad falutem,dum feruit ei,qui fo lus omnibus prouidet. Abundare vero dum illius praecepta negligit,dum con trariè illi viuit. 1?^ SE?T V ^tGES I MU Sermo I. in ordi- ne. X1X. SIMILE eft regnum coelorum ho minipatrifamilias &c. Mat.xo. Hartenus dominici aduentus fe De con- £|a cum gaucjio fanfta mater ecclefia ditione peregitjqU^ jn hefternis vefperorum of humana^ gc^s teriftjnauit.Nunc vero incipit ge «inqua mere,atq; ]apfum filiorum fuorum gra ta mala deplorare. Qui in primis pa mei it dentibus exorfus in propagine profun-££ Pec' dius peccatorum multitudine eft abfor catum. p^USi ynje laetitix cantica depofuit,& lamento apta aflumpfit.Quis enim co fyderans humanam naturam in principio tanta nobilitate, & vtriufque ho minis pulchritudine creatam, & ideo meritò omni corporali creaturae praelatam, Nunc autem culp£ fux demerito fub omnium creaturarum dignitate detrufam,non plangeret, & lugeret ? Attendite corpus perfertum fecundum quantitatem statis virilis,vt dicit Au. ó.fuper Gen.Complexiune fanum, infirmitatis ignarum , mortis nefcium. Potuit enim non mori, à morte nanq; prxferuatu fuiflet temperatifiima ame nitare loci.f.paradifi Optima qualitate cibi vigorofiflima virtute vitalis ligni,quo vt dicit Beda & Strabus,& allegat Magifter dift. 17. fecundi corpus flabili fanitate ,& perpetua foliditate firmaretur,ne vlla infirmitate vel «gtatis imbecillitate in deterius, vel in occa-fum laberetur, non tamen fuit Amplici ter immortale . Vnde dicit Aug. fuper Gen'.& allegat Magifter dift.19. fecundi. quod erat mortale, & immortale, 6^ quia poterat mori,& non mori. Polle mori habuit ex natura,polle non mori habuit ex dono gratix.fiex ligno vi-tx.Fartus eft homo immortalis,vt pof-fet non mori, fi non peccaret,moreretur au tem, fi peccaret.Vnde dicunt a-liqui, quod nili vfus fuifLt ligno vitae , moreretur , quia non vtendo peccaret, cum praeceptu habuerit de cómededo . Sic ergoimmortalis fuit creatus,vt fua immortalitate per mandatorum obfer uantiam cuftodiret.In quibus mandatis hoc continebatur, vt de illis lignis conceffis manducaret, & ab interdirtó abftineret,per horum edulium immortalitatis dona cóferuaret, donec corpo ralibus incrementis perdurtus ad ^tate, quae conditori placeret, multiplicata progenie,iplo iubente fumerer,deli gno vite quo perferte immortalis fartus,cibi a.imenta viterius non require ret . Attendite nihilominus,& anima à Deo creata innocété,reftam, Dei fui non ignara,fapientem intelleftu,mundam affertu,angelorum fociam, diuina allocutione confuetà,confciétia quieta fupernai‘11 delitiarii experte, donis gra tix,& virtutum multipliciter perornata. Perfertus certe fuit fecundu vim co gnitiuà,fenfitiuà,& intelleftiua. Dedit nanq; fenfui organa téperatisfima,obietta conuenientiflìma , ideo liquebatur per fenfum clarifiima cognitio. Infudit deniqj animae triplice intellerti-uà cognitioné,"vt dicit Magifter di.2, 3 fecundi.f.rerù propter fe fartaru, vnde & eis nomina dedit. Quae n.ppillum creata erant, & ab illo regenda, & di-fponenda, horu omniu Deus illi fcien-tia,prouidentià atq^curà tribuit. Cognitionem etiam fui creatoris non Colum xnigmaticam , quae nuncà creden tibus folo auditu percipitur , fedinte riori fpeculatione Dei prxfentiam contemplabatur. Non tamen ita excellenter ficut in patria , nec ita ‘im-perfertè , ficut none in via . Porrò fui cognitionem -habuit , qua fuam conditionem, & ordinem qualis fartus fit, quid agere, quid omittere, intelligeret , quid deberet fuperio-E 3 r»> Perfefti* primi ho minis.