Dòmnìicayi. peregrinationis. 235 exiftente in nobis peccato in proximu, rièqtfàquam piacere poflumus domino in vno'aélu manente adhuc peccato in Deum in alio, cùm grauius fit peccatu, quod' bommittitur in Deum,quam pec-Acceden catum, quod committitur in proximu. tibus ad Accedentibus ergo ad Deum necfeflaria Deumne eft perfetta iuftitia , qua declinatur ab ceffaria crani culpa,qua non folum foris, fed in eli perfe- tus reced imus ab eo,quod nos feparata tta iufti- Deo. Hanc autem ifìi foli habent,qui ria. vere iufti flint iuftitia legaci quo ad fe, quo ad proximum, quo ad Deum.Hinc Prouerb.io.Nil proderunt thefauri im pietatis, iuftitiaverò liberabip à morte. Et cap.ii.In Cernita iufiitia: vita. Itera iufti in perpetuum viuent Sap.$. Iufti hxreditabunt terram pf 3 6. Ha?c porta dni,iufti intrabunt in ea pf.i 17. Si lU.à quis fecutus fuerit, apprxhendet,&pro teget habentem in fempiternum . Eccl. 27-Iuftum etenim deduxit per vias re-fìas,& oftendit illud regnum Dei &c. Volens autem iuftitiam exercere vera non fìfìam.Primum tele accufet. Prou. S.fuas imperfettiones abfìérgendo, & animx fuse vt Deo plàceat miferando . Studeat hanc imitari dottrina™ euan gelicam prioris dottrina: déclaratiuam. Volens chriftianè, & piè Deum colere, & perfetta™ iuftitiam exercere , prius & principalius intendat voluntatis, ac intentionis rettificationi, quam exterioris operisvrbanx, decenti,&no'nnun quam curiofe cómpofitiohi Hinc pleri que errant, qui magnam diligentiam habent in compofitione corporis, in cu ftodia cerimoniarum, preciofis ecclefia rum ornamentis, pitturis, ac ftrufturis parum curando de rettificatione cordis . Tales cultores Deo non placent. Vnde in cubiculo cordis nos orare docet,ac in fpiritu,& veritate,ficut ait Ió; 4- In fpiritu adorat, & veritate,qui in charitate perfetta,& fide retta,qux fiunt opera interiora, & fipiritualia adorant. Non enim propter opus voluntas bona cft, fed propter bonam voluntatem op9 bonum.Vnde lucerna corporis eft oculus cordis,qui fi fuerit fimplex, totum corpus operationum lucidum erit.Mat. 6.Idcirco quicquid attutus es in diurno cultu, legendo orando, celebrando, ■ecclefia m,fermones, elemofynas &c.fre quentando, prius dificute cordis intentionem , & hac rettificata procede ad opus,prius meditare quid,cui, pro quo faciasjEt his rettificatis, & in Deum fi naliter ordinatis , opus produces rettu Non ap-& bonum. petenda Refpettu proximi,ne appetatur vin- eft vindi ditta iniufìè in eum , ha?c notanda eft ttainiu-dottrina.Irafci fratri intus in animo,& ftè in pro vindittam qu$rere,feu appetere in eu, ximum • non ad vitiorum iuftam exterminationem,& correttionero, nec habendo ocu Jum ad iuftitia: legitimam executioné, non vt virtus plantetur, & Dei iuftitia exaltetur,fed ex odio, faltem vt inimi-cus puniatur,non vt corrigatur,& ad fa tiandum libidinem vinditta: de iniuria illata,malum eft,& iuftitia: euangelicae contrarium. Valde enim refert fecundu Alexan.parte a.quaeft.i.lix.men^.intq-dere in vinditta folam iniuriantis punitionem ex odio concepto in eum, & intendere fecundu ordinem aequitatis, & iuftitWeius falutiferam correttio-neffijDei quoque laudem,& reipublicg profettum vberiorem . Primum facit ira per vitium,quae priui cipaliter intendit vindittam,vt malum proximo, quem diligere deberet. Secun dum perficit ira zeli, qug fertur in bonum proxini,ad quod ducit, & ordinat ipfum p§na iuftè il lata:, & difcretionis fiale- condita, qui fic irafcitur ira vitii proximo in mente,& fi non Iqdat opere iniuftus eft, & proximum non diligit. Contingit ergo in ira inuenire malitté ex parte obietti, fi vinditta alicui appe tatui- contra dittamen rationis retta:, vt fiquis velit puniri*eum , qui non meruit,vél vltra,quam meruit, vel non fe-cnndum ordinem iiiftitia», nec propter debitum finem, qui eft correttio culpq, & conferuario iufliti^. Bonitatem vero contingit in appetitu vinditta: feu 111 ira inuenire, fi fit ratione regulata, vt appetatur vinditta illi,qui meruit, & moderate prout meruit, feruato ordine iuft'itix, & propter finem debitum, fic