Dominica Ilìaca à Deo non eft, qui ergo non eft à Deo confequens eli yt fit à diabolo. In qui- IP tenendi veritatem,& iuftitiam,fponte ex Deo non eftis, quia non eft medifi fufti nuit mortem. Mors ergo non fuit inter Deum, & diabolu, & cum omnia principaliter intenta, tanquà propter fint à Deo effeftiuè.’I'oa.i. Quod fadu fe dicibile bonujfed pfeuerantia verita eft &c.dicuntur tamen mali non effe i tis,& iuftitise.Sic e,rgo^ iuftitia pater Deo,quia malitia vnde tales dicuntur, nx veritatis, propter patris honorem, à Deo non eft, qui ergo non eft à Deo quem quefiuit,pasfionem, quam fubiit, confequens eli vt fit à diabolo. In qui-patri obtulit pro fatisfadione peccato bus ita caufam ia u idi ne iudxorum marum,non fuorum,quia peccatu non fe nifeftat,vt nedum praffentes féd & futu cit,fed omnium in fe credétium, & ere ditorum.Hinc Ioan.iy.Rogauit patre non tantum pro fuis difcipulis,fed om nibus in eum credituris. Mors Vigorofisfimum fuithoc facrificium Chrifti vincens omnia peccata,etia fieri pofli-fuit vigo bilia,etia crudelitatem crucifixortuMa rofisfimu gisfibi in hoc filii facrjficio pater.com-facrifi — placuit,qua hominum quorucunq-, di-cium. fplicuit iniquitas,Nec mirum,quia àp fona infinita Chrifto.f. Deo,& homine fuit oblata,ex fumma charitate homini communicata elicita. Sed nullus eft ho infinitus in malitia, fed neq; aliquis ha bet in fe malitia fummam, quin adhuc poflit fieri peior.Quare meritoficut fa crificium Chrifti in bonitate praeponderat,quam peccatum cuiufcùque malitia, acceptior eft Deo patri,& placeji tior, quam malitia dilplicens effe po-teft. Et hoc eft,quod euangelium prxten dit fummariè. Vult enim oftédere quó ' per veritatis prxdicationem, cui Iud^i repugnabant,mortale odium incurre-ba t,propter quod & iudaei eum finali-, ter occiderunt.Et quiaveritas dodrinx prxfupponit ((altem de congruo) veri-tate vix, ideò dominus fe hanc habuif fe òftendit, cum ait.Quis ex vobis ar-. guet me de peccato? Innocentiam etia fuam inimicis obtulit iudicandam,ver bum hoc foli* Chrifti elle potuit.Quo niarn etfi omnes fandi conuenirent, vtait Aug. quid aliud dicere poffenr, quam illud i.Ioa. i.Si dixerimus,qui,a peccatum non habemus &c.Soìus ergo ille fuit fine peccato,qui omnes iuftifi-cat à peccato .Deinde ad dodrinx ve ritatem procedens ait.Si veritatem di. vo quare non cre.mihi. Qui ex De0 é verba Dei aa.propterea vos non au.tja ros inimicos vfq,- ad finem mundi defi-gnet. Ecce regulam pofuit, perquam et jam nofipfos indicare poterimus, & cogitare fi ex Deo fumus per gratiam, ex quo funt omnia per naturam. Vnde Greg.in homil.Si verba Dei audit,qui ex Deo eft,& audire verba Dei non po-teft:,quifquis ex ilio noia èli. Interroget fevnufquifq; fi verba Dei in aure cordis percepit, & intelliget vnde fit. Qleftem patriam defyderare veritas jubet,carnis defyderia conteri, mundi gloriam declinare,aliena non appetere propria largiri.Penfet ergo apud fe vn9 quifq; noftram fi hxc vox Dei in cordis aure cóualuit, & qt ia ex Deo fit co gnofcit.Nam lunt nonnulli, qui prxce pta Dei nec aure cordis percipere di-gnantyr. Et funt; nonnulli,' qui hxc qdé corporis .aure percipiunt, fed nullo e? mentis defyderio cópléftuntur. Et. funt nonnulli,qui libenter verba Dei fufci-piunt,ita vt etià fletibus compungantur, fed ppll lachrymaru tépus ad iniquitatem redeunt. Hi profedo verba Dei non audiunt:quia haec exercere i«.’ opere contemnunt. Hsc Greg. Xudsei itaq-yerba Chrifti aiìdirenec aure corporis,nec cordis poterant,quia . non ex Deo,Ied ex patre di abolo ( cuius opera perficere defyderabant ) flie-rt)nt,vt dicitur Ioan.8. Ille quippe homicida eft,qui ab initio hominis creati quem ocqiclit, veteris inquam Adr, qui principium^rat Inumante creatio-nis;(ècundum naturam. Et iftinouutn Adam Chriftu dominu prin cipium no ftrx reparationis per gratiam, propter veritatem predicata per eu eis pofam, interficere lingua,& manu conati funt. Lingua conuitiis,v‘nde dixerunt:Nóng bene dici.nos quia fama.es tu&, d$mo. habes.