^8 Jtiam propter figuram pafehalis agni. De quo fcriptum eft Exod.iz. % decima die menfis accipiebatur de grege, ftferuabatur vfq; ad quartamdecima diem tunc immolandus.Et quia fecundum Greg.cum crefcunt don a,rationes crefeunt donoru neceffe eft vt prò maximo dono Dei lacratiftima feilieet paffione non fiat à nobis horaria commemoratio, fed matura,& perfeueràs. Et propter myfteria profundiflìma,que non cogitatione vana trasfilire, fed me ditationedeuotisfima acatnorofa malli care debemus fingala. Vnde fcriptu eft de agno figurali. Nihil crudum comedetis ex eo. Incipit igitur hodie pri mo tradare caulas propinquas, quibus ad paffionem peruenit ,qus dux fuerunt. Vna ex. parte Chrifti patientis: Alia ex parte populi Iudaici p^nam in ferentis, fed in die parafeeues amaritu dinem pasfionis nobis offeret. Ex parte Chrifti fuit honor patris,quem refti tuere voluit,qué homo fubiraxit. Fuit quoq; obedientia feruandi veritatem, & iuftitiam, qua» tunc obticenda non erat,à qua ne difcéderet, maluit {ponte obedientiam feruando mori, quam turpiter fugere. Ex parte iudxorfi fuit inhonoratio filii ex inuidia letali procedens, qux in patris contemptum re dundabat, vtraq; in themate defigna-tur. Honorifico &c. Primo recitetur euangeliu. Subiungetur poftillacum cu i ufdam dubii folutione. Inter om Le.° PaPa-Nihil mirabili9,nihil fu-nia opa blimius inter omnia opera mifericor-dni ex— «b* Dei, qux ab initio feculi impenfa cellit " punt mórtàlium, reperitur domi pasfio nica Pasfi°ne. Huic enim facramento Chrifti. vniueffa procedentium feculorum my fteria feruierunt,in hiftor iis, i n prophe tis, in legalibus cerimoniis, & facrifi-ciis.Ipfum deniq; exhibitum,omni tepore chriftianorum ainmas exercet,ne que vllum chriftiànx religionis officiti eft, quo non mundi reconciliatio hac falutifera pasfione conquista celebretur. Sed nec vilius rei prophetia menti b.us chriftianorum,ita vt pasfionis hu- bofmnica ludica cius imprimenda. Poftquara beat* Pafc lus in lege doftisfim9 abudantius sema lator exiftens paternarum traditionu. Gal. l.Et magnitudine reuelationum exaltatus velut in tertium c^lu raptus i. Corin. ii. arcana audiens, qua: non licet homini loqui, non aliud iudica-uit fe feire nifi Chriftum Iefum,& huc crucifixum i. Corint. i. Cui confonat Bern. fermone. 44. fuper cantica.Non requiro ficut fponfa vbi cubet in meri die,vbi pafcat quem intueor faluatorc in cruce,huc meditari dixifapientiam In ipfo perfeftionem iuftitix conftitui plenitudinem fcientix,diuitias falutis, copias meritorum. Qjxquamuis otn ni tempore colenda funt,maxime tamé ifto tempore facro dominica: pasfionis deputato corde deuotisfimo ampledi debent, quo de peccatorum plenaria gaudemus remisfione,ac poft multiplicium peccatorum federa paterna reconciliatione,per hanc enim Deo patri per Chriftum reconciliati fumus. Hincapoftolus Ephe. 1. Gratificarne nos in diledo filio fno, in quo habem9 redemptionem per fanguinemeius re-misfionemq; peccatorum. Sed diceres quomodo fanguis Chri ganguis ftieffhfus,aut mors nos patri reconci- Chrifti liauit?Nunquid patri placuit mors vni nos p3. geniti I ui?qui etiam non letatur in per trj rec&, ditione viuorum?Sap. 1. Imo verius. .clljauit Nihil amplius difplicuit, quia nihil fi- & qfo, lio magis dilexit. Hinc Antei, Cur Deus homo,didum fui difcipuli appro bat,q> minima laefio illius perfonx pe ior fuit peccato omnium hominu, feu quam peccatum omnium hominum fit malum.SoIutio. Pasfio,fiue mors Chri fti dupliciter confyderatur. In ordine ad iudxum inferétem,&in ordine ad Chriftum voluntarie offerentem.Mors Chrifti non placuit patri inquantum ablatiua vitx, Deo patri fuper omnes creaturas diled^. Sed placuit, & fumine placuit pro quanto à filio diledisfi-, mo ex fumma charitate pro iuftitia, ad honorem patris fponte fuit affum- . pta. Sic enim amici mors pro amico . J — C-------nv.- jjua. Qiu vlliui amili iuvia ------ llis mylteria indaganda funt, ac tenar paffa,tanto eft illi placentior, quanto vita