15 4 Dominica Miferico rdia domini. Icere. Et certe fummè neceftarias é no bis amor ifte, fine quo nec ipfa mors domini, nec opus quodeunq; proficere «obis poterit ad falutem, dicéte Greg. Hom.t7. Neq; aliquid viriditatis habet ramus boni operis,fi non manet in radice charitatis. Si denique manus domini cautius Confide inwemur.,duriflimus laborrefplendct, ratio ma * domino pro nobis impenfus. Solent nuu Xpi manus laboriofa opera exercentium docet callis abduci aut tumoribus inflari,fed nos labo non vulneribus. Manus autem domi res liben n* argumentum durisfimorum labo ter fufei rum non ^um vulneratas, fed penitus pere perforata; funt,& ad laboris continua-" ' tionem dauis ferreis confixae. Vnde & nos in laboribus ne fatigemur, plurimum confolamur.Multum etenim miles animari debet quando regem fuum videt fortiter dimicantem, maxime fi rex non pro lua , fed pro falute militis dimicarit.Et ecce nos peccauimus,ipfe autem pro nobis laborauit fuftinens Nam peccata noftra ipfe portauit in corpore fuo fuper lignum. 1 .Pe. a. Hinc cla‘matMatt. ii- Venite ad me omnes qui laboratis, & oneratieftis,& ego re ficiam vos. An modica putatur refeftio laboratori videre dominum fuum pro fe totum laboris pondusferetem,vt ipfe modico, ac leuisfimo conatu, quod reliquum eft,expleat, verius domini fili labores introeat? Verificatumeft prouerbium Ioannis 4.fcriptum de do mi no ipfo,& nobis. Alius eft,qui feminat,& alius eft qui metit, alius,laborauit,& vos in labores eius introiftis.Do minus enim fuis laboribus arduiflimis vitam xternam nobis feminauit, nobis beatitudinem, non fibi meruit, vt nos iam elaboratum metamus. Quis ergo non dele&abiliter-laboret profeipfo, vt recipiat,dum intuetur manus domi ni fibi tantum labórafle,vt paratum in ueniathomo,quod vtique fuis propriis laboribus , etiam quotiefcunqj omnino acquirere non valeret. Si demum pedes confpicimus, relu--eet abdicatio omnis illecebrofx voluptatis, carnaliumq; defyderiorii. Nam Confide ratio pe dù Xpi docet nos illecebras carnis i nobis qui pedes fixit in pena ad deleAabilia non mouetur.Solent autem pedes men tis affeftiones defignare quibus porta-tur anim9 qùafi per pedes corpus,quos lauarc oportet qui edere vult de carni bus agni. Propter quod difcipulorum pedes in c^na magna dominus ipfe la-uit. Dum ergo transfoflòs domini pedes a(picimus,quid aliud, quam métis affeft9 à tranfitoriis gaudiis abftraftos abdicite ac confe&os doloribus intuemur?Sed pro quo doluit dominus? Non vttquep fe,qui nihil habuit vnde doleret, fed p noftris peccatis , vt tangit Ambrofius fuper Lue. Vide in pafllone P.Vnd&& hos inltruimur,(confortamur fimul, & confolamur. Inftruimur quidem ne in hac vita gaudiis vanis , & tranfitoriis, laxemur, ficut Icriptum eft. Adolefceu tia , & voluptas vana funt.,Sed magis ad domum ludus propereMus,vbi afte tìatipiìu pedes vtiliter ' laxantur. Hinc dicitur Eccle. 7. Melius eft ire ad domum ludus , quam ad domum cóuiuij. In illa enim finis eundorum admonetur ho minum,& viuens homo cogitat, quid futurum fit. Melior eft ira rifu, quia per triftitiam vultus corrigitur anima delinqueatis. Cor fapientis vbi triftitia, & cor ftultoru, vbiletitia&c. Ibidem. Confortamur quoq; fi quoties à carne titillamur,aut ad vanas mundi obledationes inuitamur, choreas,laici u ias,crapulas,conucnticula,praua fpe-dacula,& huiufcemòdijfentimufq; pedes mentis noftros paratos ad iter, intuemur confixos pro nobis domini no-ftri pedes. Sic enim eius contemplatio ne facilius pedes noftros figimas in cru ce dicentes domino. Perfice in femitis tuis greflus meos , & non moneantur veftigiamea pfal.ió- Confolamufdeni q; dum tribulationibus variis molefta-mur,follicitamurq; ad declinandum illas etiam cum Dei offenfa. Si tunc in memoriam veniunt dominici pedes,p nobis in penam crucis conftantiflimè fixi,quorum contemplatione ad patie-tram,&conftantiam animamur ,dici-musqj nobis. Statuit Cupra petram pedes meos Petra Chriftus eft, ait Pau^ i.Cor.