5 . uom quam humiliter, dicens, domine non funi dignus vt in tres fub teftum meu &c. Vterque ergo fecundum fidem fua. exaudiri meruit & curari .Hanc fidem imitemur oportet, fi Chrifio ecdefiae fponfo copulari volumus & in regni fi lios adoptari. Dedit enim eis potefta-tem filios Dei fieri qui credunt in nomi ne eius. loan.i. petere Secundo in fpecie proponitur nobis quid de- Primo leProfi Petitio Pr°uida,& pru-beamus. dentiflima.Prudenter petit,qui quodve ’ rè bonum non petit. Quamuis enim Deus vidit cunfta,quae fecerat,& erant valde bona. Gemi, non tamen bona pe tenti.Et quid efl bonum petenti? Triplex eft bonum.Efl bonum femper per fe,& fummum.Eft bonum fuper,fed nó fummù.Eft bonum quod qnandoq; ab ufu dicitur malum .Exemplum primi, vt beatitudo obieftiua, Deus ipfe, qui eft fummum bonum. Exemplum fecun di,vt gratia gratum faciens,& virtutes tam infuse quam acquifitse.Exemplum tertii,vt bona corporis,& bona rerum, bona fortuna’ &c.Primafecurè Si abfo Iute peti poliunt. Sic & fecunda, eo qd funt fuper bona . Virtutibus enim nemo male vtitur,nifi fortefolum obiefti uè. tertia bona,qua?,qnq5 bona dicuntur,non nili fub conditione,Si vis quia ipfo domino volente bonum eft , quod aliis non effet bonum, imo quia vult, bonum,eft, non quia bonum eft, vult. Spaenim voluntas regula eft omnis bo nitatis & iuftitie.Quibus ergo bene & male vn po!Tumus,non funt determina te & per fe fiue abfolutè petenda , fed fub conditione,fi Deus videt illa ad fa-lutem nobis effe necelfaria,vt funt bona natura:,dona gratiae gratis date bo na temporalia, & his fimilia. Hinc doftrinam nobis tradit leprofus, qui defyderabat fanitatem non abfolu te,fed domino volente. Quia du ignoramus,quid petamus,non abfolutè,fed fub conditione petere debemus. Si em dominus voluit eum curare, bona fuit eius curatio. Ait ergo, Si vis potes me mundare. Si nofti fanitatem, pulchritu oinem, fpeciofitatem, diuitias, flatum mica I. praelationis, ingenii acumen,induftril &c.mihi effe vtiliaad falutem, adeft ti bi poffie vt confequ ar hoc vel illud. Có mifit ergo diuinse voluntati vt curaret :eum, fi proficuum fibi foret ad falutem quod ipfe nefciuit. Ab hoc itaq; neo-phito in fide & leprofo nos in fide Chri fti à cunabulis enutriti,eruditionem fu mere non pigeat, quatenus bona temporalia , naturae & fortunae nec à Deo petamus, nec fperemus contra animae noftrae falutem.Melius eft vnum ocula habentem intrare in regnu,quam duos habentem mitti in gehenna. Nihil em bonù eft petenti,nifi quod fuper & vere eft bonu, vt faelicitas aeterna & virtù tes quq ducunt in via ad terminum. II la vero quibus bene vti non poffumus ea acceptando,& quae fine peccato haberi non poflùnt, petenda nó funt. Hic fequitur quod ftultè agunt qui (impliciter & abfolutè petunt à domino infir mitatis ablationem, aduerfitatis remo tionem', item paupertatis & tribulatio nis abfentiam,*eo quod frequenter plus faluti proficiunt quam profperitas té-poralium.Hinc propheta in pfal.Virga tua, & baculus tuus ipfa me confolata funt'. Et iterum . Quem diligit Deus, corripit, flagellat autem omnem filium quem recipit. Hebre. i%. Cum ergo tn flagellis conftituti fumus & periculis &c.petamus eorum ablationem condi tione cum leprofo,fi domino placet,di-centes, Domine,fi vis potes me liberare. Extende vt placet. Secundò in fpecie tangitur in euan 0betfj£ gelio obedientia diuinae legis omnibus tia Jiui-neceflaria. Ita enim obediendum eft di legis uinae legi,vt non quaeratur, cur ita fla- otnni tutum eft?quare me fic finxifti? Domi- ^us oeni enim eft terra & plenitudo eius . In ce{farW» eius ditione eunda funt polita.Sufficit (cire quia ita volitum & ftatutum eft à Deo& à voluntate diuina (ummèbona & fuperrefta. Quaffiuit ferpés, Cur praecepit vobis Deus &c.Aduertit mulier quaffiionem , inquifiuit caufam, & decepta eft.SoIa obedientia,eft,qua: fai uat,& faluauit homine,& angelu.Vni* hominis inobedientia.cundos A difillo®