Dominica inuocauit cauta non dicit, pacatus volo effe cum diabolo, contra apoftolum dicentem. Nolite locum dare diabolo.Scandalum autem offendiculum eft,fiue peccati oc caffo. Vnde pro certo implanator.i. fe-duftor proprius fuam animam decipit qui non canendo contraria noxiis rebus femetipfum femetipfe conmiferit. Ille autem tutius fibi confulit, qui circa malos séper infidus,fpecies quafcun que noxias extimefcit. Difficile nanq; venenum quis bibet,& viuet? Verendu eft dormienti in ripa,ne cadat.Cui alludit Ifido.lib.i.foliloqui.Tolle inquit occafionem peccandi, aufer materiam delinquendi.Corpore femotus,ab inté-tione peccandi difcedis. Circa ferpen • tèm autem pofitus non eris diu illae-fus. Ante ignem confiftens & fi ferrens fis,aliquando diffolueris, proximus periculo,diu tutus non eris. Saepe occafio peccandi voluntatem fecit. Saepe quos voluntas non potuit,affiduitas fupera-uit.Reftat ergo,vt qui à peccatis perferte conuerti voluerit ad dominum,nedum à malojfed etiam ab omni fe ma-. Ii fpecie abflineat, fecundum apofto-lum i.Theffiy. & cum muliere Chana-naea nedum de ciuitate .i. peccato ipfo exeat,fed & de finibns,hoc eft occafio-nibus peccatorum,dicens cum prophae ta.Declinate à me maligni, id eft male ignientes,vel igniti,quia amodo feruta bor mandata Dei mei. Sed dicis forte . Si ita eft neceffariu Q“° oC fugere peccatorum occafiones,cum to- caliones tus mundus plenus laqueis beato An- peccato tonio monflratus eft . Et beatus Ioan- rumlun nes in prima canonica cap.z.ait. Om- vitandas, ne quod eft in mundo, concupifcentia eft carnis,oculorum,aut fuperbia vitae. Etcap.y. Mundus totus in maligno po fitus eft, necefle erit exire mundum, vt digne agatur penitentia , & ita feculo alligatis nulla effet falus . Sed hec hoc ■ lòlum,nam & virtures ipfe,& opera vir tutis, occafionem nonnunquam prae- • ftant fuperbie . Propter quod beatus v Aug.magis timet de fuperbia in acu- • mine virtutumexiftentibus, quam ia- 108 qui occafiones eorum vitare negligit. > Hinc totiens praecipitur difceflus ab impio, ac confulitur conuerfatio cum bonis, quia peccatorum conuerfatio occafio eft fecum conuerfantibusfimi-liter peccandi. Hinc eft illud, Difcede ab impio,& deficient mala abs te Eccl. 7 .Et illud Prouerb. 22. Non fis amicus homini irae undo,nec ambules cu m viro furiofo, ne forte difcasfemitas eius. Item Eccl. 13. Qui tetigerit picem inquinabitur ab ea , & qui communicat fuperbo, inducet fuperbiam, & fimilia inulta,quae logum effet annotare. Hinc dominus falfos prophetas cauere Mat. 7. & à pharif^orum fermento attendere docuit.Sed & Petrum paffionem domino difluadente repulit. Mat.26.Va-de inquit,poft me Sathanas,fcandalum es mihi. Nunquid poterat dominus ab aliquo fcandaiizari, aut ad peccatum illici ? Abfit haec blafphemia in filium Dei. Sed hoc exemplo nos fcandala fugere docuit, quae funt occafiones peccatorum. Apoftolus den iqj vt ab omni fratre inordinate ambulante nos fub-trahamusjdenunciat z.Theffij. Et ho- . mines nouiffimorum temporum fuper bos,elatos, cupidos &c. deuitare praecipit 2. Timoth. 3. Et iugum ducere cu infidelibus prohibet,rationem fuperad dens x.Cor.ó.Qua» enim inquit,participatio iuftitiae cum iniquitate ? Aut quae focietas lucis ad tenebras?Qu£ au tem conuentio Chrifti ad Belial ? Aut qu$ pars fidelium cu infidelibus? Quis aut confenfus templo Dei cum Idolis? Et ita reuera nulla effe poterit coniun-rtio pamitenti^ cum occafionibus pec catorum, cum illa ad iuftitiam,iftae ad iniquitatem perducant.Illa ingerat lucem,iftae tenebras. Illa Chrifto conciliat,iftae Belial fubdant. Illa fit fideliu, iftae induratorum . Templum domini illa purget, iftae idolis locum praeparet Plena eft feriptura auifamentis,quibus inftruimur peccatorum occafiones declinare. Quorum plurima in libello de clericorum fiogularitate coligit Augu^ ftinus,inter estera ita inquiens .. Qui Iinnc virtutum exnccuuuuv, -tretus eft conuerfaricum fcaridalo,fine. centibus in fordibus peccatorum,vtpa tet