97 autem per aliam entitatem, & illa fimiliter per aliam, res abibit in infinitum, quod non eft concedendum. 54 Secundo probo conclufioncm alia via. fi exiftentia materia? primas eft diuerfa ab eius eflentia, oportet illam efle fubftantiam, vel accidens; non eft fubftantia, quia non eft nec materia, nec forma, neque totum compofitum, htecenim pertinet adeffentiam ipfam; nec eft accidens , quia lubftantia non exiftit propter accidens, fed accidens propter fubftantiam potius; ergo &c.Quod fi aliqui dicant, vtiquenon efle neque fubftantiam neque accidens, fed rei complementum, atque vltimam aclualita-rem; quia fiue vltimam complementum fit, fiue terminus vicimus rei, veru vnu eft,videlicet quod aliquid eft;ergo ensvens autem diuiditur in fubftantiam, & accidens immediate. Et fi dicar, exiftentiam efle adum, peto ab eis,eft ne adus primus, vel fecii-dus ? fi primus, erit forma fubftantialis; fi fecundus,ifte eft operatio; ergo exiftentia nullus eft adus. 5$ Probo ?. modus exiftentise, quem ftatuit oppofita fenten-tia, habet fine dubio cflentiam, &fua praedicataeffentialia , vt nullus negare poteft; quaero ergo, vel habet effendam diftinda a ratione formali, per quam exiftit, yel non ; fi illam habet;ergo dabitur proceffus in infinitum; fi non, fic argumentor; eflentia.» illius modi non indiget eflentia fuperaddita, vt fit in temporo; ergo neque eflentia hominis. 56 Refpondebunt fine dubio, quod ille modus non indiget alio modo exiftendi fuperaddito, quia eft ratio exiftendi per fuam exiftentiam, quemadmodum prsefentia non indiget modo fuperaddito vt fiat prsefens, quia ad rationem formalem non__> datur ratio formalis; at homo, & res c&teras v. g. cum non fint rationes formales exiftendi, propterea indigent modo fuperaddito . fed contrahanc rcfponfionem ficreplico, arguendo a paritate illius modi, & probare intendo , quod hominis eflentia fit fua formaliffima ratio exiftendi. ille modus habet praedicata effentialia ab xterno in eodem fenfu formali ac habet homo, & eadem ratione, qua verum eft dicere de illo modo , homo non exiftit in hoc tempore, in quo antecedenter potuit exi-ftere, eaderii ratione verum eft dicere de illo modo ; modus ille vidclicet;non exiftit in hoc inflanti, in quo antecedcnrer po* tuit exiftere; ergo idem habemus fundamentum ad concipiendum modum illum, cum indifferentia ad exiftendum, nonexiftendum ad concipiendam hominis cflentiam cum in-G diffc-