DE SERMONE DOMINI IN MONTE, X G le fieri poftuIabant.Quod fi feciffentapfi fibi vtique rcfpondiffent.Ipfi enim miferant ad Ioannem quaes rentes quis diet: velpotius ipfimiferunt facerdotes T a?, miffi 8i Leuitasf,putates quod ipfe diet Chriftus: quod erant fa? file fe negauit dle,& de domino teftimonium perbi? cerdotes birit:de quo teftimonio fi confiteri veilent,ipfi fe dos & JLeirit^ cerent in qua poteftate ilia faceret Chriftus :qd quafi nefeientes interrogauerunt,vt calumniandi aditurn reperirent.Cum igitur praeceptum effet,nefantlum daretur canibus,& margaritae ante porcos mittan? tur,potuit auditor occurrcre& dicere,confcius lgno? rantiae atque infirmitatis fuae:& audiens praecipi fibi ne haec daret,quae feipfum nondum accepiffe fentie? bat,Potuit ergo occurrere ac dicere,Quod fanftum me dare canibus,& quas margaritas me mittere an? te porcos vetas,cum adhuc ea me habere non vide? l,Retr.$>. amiOpportuniifime fubiedt,dicens, Petite,inquit, & dabitur vobis :quaerite,& inuenietis:pulfate,& a? perietur vobis &c.Petitio pertinet ad impetrandam fanitatem firmitatemijs animi,vt ea quae praecipiun? tur,implere poffimusrinquifitio autem ad inucnien? dam veritatem. Cum enim beata vita aftione & co# gnitione compleatur, aftio facultatem virium,con? H templatio manifeftationem rerum defiderat.Horum ergo primum petendum,fecundum quaerendunr.vt illud detur,hoc inueniatur: fed cognitio in hac vita viae priufquam ipfius poffeffio eft: fed cum quifque veram viam inuenerit,perueniet ad ipfam poffeffio? nem,quae tame pulfanti aperietur. Vt ergo tria ifta: id eft,petitio,inquifitio,pulfatio,manifefta fiant, fub aliquo exemplo ponamus. Videmus aliquem infirs mis pedibus ambulare non poffe: prius ergo fanan? dus eft,8c firmandus ad ambuladum:& ad hoc per? tinet,quod dicit,petite. Quid autem prodeft quod ambulare iam,vel etiam currere poteft, fi per deuia itinera erraueritiSecundti eft ergo,vt inueniat viam quae ducat eum quo vult peruenire:quam cum tenu? erit & peruenerit ad eu ipm locu,vbihabitarevult, fi claufum inuenerit,neque ambulare potuiffe,neque perrexiffe ac perueniffe ,pfuerit,nifi aperiatur: ad hoc pertinet quod dictum eft,Pulfate. Magnam autem fpern dedit 8i ille qui promittendo non decepit. Ait enim,Omnis quipetit,accipit:# qui quaerit,inuenit: & pulfanti aperietur.Ergo perfeuerantia opus eft,vt accipiamus quod petimus,& inueniamus quod qua?? rimus,& quod pulfantf aperiatur.Quemadmodum autem egit de volatilibus coeli 8i de lilijs agri,ne vi? I ftum nobis veftitumq? defperaremus adfuturum,vt fpes a minoribus ad maiora cofurgeret,ita Si hoclo? co, Aut quis erit ex vobis,inquit,homo,quern fi pe? tierit filius fuus panem,nuquid lapidem porriget ei? Aut fi pifeem petierit,nungd ferpentem porriget eiP & reliqua.Quo ergo mali dant bona^Sed malos ap? pellat dileflores adhuc feculi huius & peccatores:bo? na vero quae dant,fecundum eorumfenfum bona di? cendafunt,quiahaecpro bonis habent. Quanquam &in rerum natura ifta bona fint,fed temporalia ad ... iftamvitaminfirmampertinetia:#quifquis eama? T ai.alijS. lus-[- dat,no defuo dat,Domini eft enim terra Si pie? nitudoeius:qui fecit caelum Si terram,mare & om? nia quae in eis funt.Quantum ergo fperandum eft daturum deum nobis bona petentibus,nec nos poffe decipi,vt accipiamus illud pro alio aim ab ipfo peti? mus,quado etiam nos, atm fimus mali, nouimus id dare quod petimur. Non enim decipimus filios no? ftros,& qualiacunqs bona damus,non denoftro,fed de ipfius damus. Firmitas autem Si valentia quae? dam ambulandi per fapientiae viam,in bonis mori? bus conftituta eft,qui perducuntur vfque ad munda? tione fimplicitatemqi cordis,de qua iam diu loquens ita concludit,Omnia ergo quaecunque vultis vt faci? ant vobis homines bona,ita 8i vos facite fllisthaec eft enim lex & Prophetae. In exemplaribus Graecih K fic inuenimus,Omnia ergo qUaecunque vultis vt fa? ciantvobis homines.j'ta Si vos facite illis.Sed ad ma nifeftationem fententiae puto àLatinis addition,bo? na.Occurrebat enim,quid fi quifquam flagitiofe ali? quid erga fe fieri vellet,8C ad hoc referat iftam fenten tiam.^V eluti fi velit aliquis prouocari vt immodera* te bibat Si fe ingurgitet poculis,8C hoc prior illi faci? at à quo fibi fieri cupit. Ridiculum eft hunc putare iftam impleuiffe fentétiam. Cum ergo hoc moueret, vt arbitrar,additum eft ad manifeftationé rei vnum verbunr.vt pofteaquà diètimi eft,Omnia ergo quae? ctfcp vultis vt facial vobis homines,adderetur bona. Quod fi deeft exemplarib? Graecis,etiam ilia emen? danda funt.Sed quis hoc audeati Intelligendum eft ergo,plenam effe fententiam,&J ómnino perfe&am, etiam fi hoc verbum non addatur. Id enim quod di? fium eft,Omnia quaecunqs vultismon vfitate ac pai? firn,fed proprie diéùim accipioportet. Voluntas nanque non eft nifi in bonis.Nam in malis flagitio? fifcpfa&'s cupiditas proprie dicitur,non voluntas. Non qa fic femper loquantur fcripturae,fed vbi opor? tet,ita omnino praprium verbum tenent,vtnó aliud finant intelligi.Videtur autem hoc praeceptum ad L dileftionem proximi pedineremo etiam ad dei,cum alio loco duo praecepta effe dicat,in quibus tota lex pèndei & Prophetae.Nam 8i fi dixiffet,omnia quae? cunque vultis fieri vobis,haec vos facite:hac vna fen? lentia vtrunque illud praeceptum complexus effet, Cito enim diceretur,diligi fe velie vnumquenq;,8i a deo,& ab hominibus.Cum itaqiie Si hoc ei praecipe? retur,vt quod fibi facere velit,hoc faceretn'd vtique praeciperetur,vt diligeret deum Si homines. Cum vero expreffius de hominib? diftum eft,omnia quae? cunque vultis vt fadant vobis homines,ita & vos fa? cite ilh'smihil aliud diftti videtur,quàm diliges pro? ximum tuum ficut teipfum.Sed non eft negligentet attendédum quod fubiecit.Haec eft enim lex Si Pro? phetae.In his autem duobus praeceptis,non tantum ait,lex pendet Si Prophetaerfed etiam addidit,tota lex 8i Prophetaeipro eo quod eft omnis prophetia. Quod cum hie non addidit,fernauit locò alteri prae? cepto,quod ad dileih'onem dei pertinet. Hie autem quoniam praecepta fimplicis cordis exiguntur,# er? gaeos metuendum eft ne habeat quis duplex cor, quib? occultar! cor poteft’.id eft,erga homines,qbus idipfum praecipiédum fin't.Nemo enim fere eft qui velit quenquam duplici corde fecum agerejd autem M fieri non poteftrid eft,vt fimplici corde homo homi? ni aliquid tribuat, nifi ita tribuat vt nullum ab eo temporale commodum expeftet,& ea intentionefa? dat de qua fuperius fatis traftauimus, cum de ocu? lo fimplid loqueremur. Mundatus ergo oculus fimplcxque redditus,aptus Si idoneus erit ad intu? endam Si contemplandam interiorem lucem fuam. Ifte enim oculus cordis eft. Hunc enim talem ocu? Oculus Ium habet ille qiri.finem bonorum operum fuorum, cordis, vt vere bona opera fint,non in eo conftituit vt ho? minibus placeat:fed'etiam fiprouenerit vt eis pia* ceat,ad eorum falutem potius haec refert 8i ad gio* riam dei, non ad inanem iaftantiam fuam. Nequc propterea boni aliquid ad falutem proximi operatur, vt ex eo comparet ea quae huic vitae tranfigédae funfi neceffaria : neque temere animum hominis volun* tatémque contemnit in eo fafto in quo non appa? ret quo animo Si voluntate fit fa&um : Si quicquid officiorum exhibet homini,hac intentione exhibet, qua fibi exhiberi vult:id eft,vt non ab eo aliquid commodi temporalis expeftet. Ita erit cor fimplex Si mundum in quo quaeritur deus.Beati ergo muw do corde,quoniam ipfi deum videbuntSed hoc quia paucorum eft, iam indpit de inueftiganda Si poffi? denda