LIBER A tei* ergo oportet vtoftédat,quarcin hac vita homi nes aft ligantur iniunjsmaloru inter quos etià diasi bolliseli angelisfuis nimieratur princeps inni ria? rum 8i l'niquitatii omnium.Cum enim deo no pof? lint nocere peccàtes, Cur eostradit in pqteftaté af? fh’gendomalisSEtexponit deinceps, dicens, A niultitudine clamabunt, vociferabimtur à brachio imiltorii,& non dixit,vbi eft deus qui fedirne.) A *tal.adli deo* tenim patiiitur haec,vt domimi quaeràt,no vt inaniter vociferentur. Quód auté ait,fecit me,pro doenmeto eft. Quia quàerenté fe non relinquet que ipfe fecit. Qui diftribuit cuftodias noéturnas:) T empora huius feculi fub certis poteftatibus ordì? nata, quia nee in ifta erroris nqéte relinquet homi« nem fine cuftodia qui eum fecit. Qui feparat me a quadrupedibus terras, & à volatilibus coeli fapieni tiorémefecit.) Sicenimquaerédus eft dominusin affliétionibus vitae huius, vt no ab eo terrena bona defid eremits, quia iam beftijs meliores filin'? anteg ilia accipiamus, Ibiclamabunt & non audies.)Ibi dixit,in multitudine in affliétione clamàtium,, 8i à B brachio multorum. Aut certe ibi,propter hoc,ficut Pfal.55. eft,Ibi cedderunt qui operantur iniquitaté: Et non audios quod dixit,de eo dixit,ab iniurijs malorum, fubaudiendu clamabunt. Vana enim no vult dns videre.)No vult (ubuenire vana petentibus,& non ideo vociferàtibusinaffliélionevtbonafempiter? na percipiàt,cif propterea feparati fint à quadrupe? dibus terrae,#fapientiores fa èli volatilibus ccrii: Sed vociferàtur, quia no funt in hui1? feculi iniqui? tate foelices, Ipfeenim omnipotensperfpicit eos qui fadii t iuftitià,# faluii me fadat. ) Sicut ipfe vi? detfadétes,qui cordis intima perfpicit,fic ea fallite I.Cor. 2. faluos facit,quà ipfevidetin occulto.Quia nec ocu Efa.64. lus vidit,necaitrisaudiuit,necin corhominis afeé? dit,quaepraBparauitdeusdiligétibusfe.Ideo etià fi pcrturbeturvanafalus hominis,dat tamé auxiliti detribulatione pater qui videt in abfcódito. ludi? care itaq; enfi potes,') collaudare eii fi cuti eft. Hoc enim vifits eft Iob dicere, cti ait, Vtinà eilet nobis arbiter. Et mie quia no eft vifitans iram fuà,nec co gnouit deli¿la veheméter.)Cognouit ad vindiétà. Pfal.50. Vnde eft, Quonià iniquitaté meà ego cognofco. Et ineodéloco, Auertefaciétuà àpeccatis meis. Cognomi ergo deliéìa:Nam ideo patiuntur homi C nestribulationesinhocfeculo.Sednóveheméter, quia partibus corrigésdaslocupcenitétie. Et Iob vaneaperuitos fini,in ignorantia fua verba multi? plicat.) Suftine me pufillii vt te doceà,adhuc et in me funt fermones, fufeipiens fciétiam meam de longe.) Quonià quàdiu fumiis in hoc corpore, per? egrinamur à dno. O peribus auté meis qua? iurta - x.. font loquar.)Ne dicatur eiqd peccatoridicit deus, Pfal.49» Quid tu enarras iuftitias meas,& ailumis teftamé turn meti per os tmKTu vero odifti eruditioné:Er? go hic operibus loquédum eft: N am fciétia de lóge lufcipitur ex parte & in aenigmate: Cu autem vene rit quod perfeétum eft,qd ex parte eft,auferetur,& noniidelóge crit,quonià videbimus eti ficutieft. In ventate# no infilila verba infilile intelliges:) Eaipfaquaepatiebatur Iob, verba dei dicit erte in veritate & no infilila,fed ab irto infilile itelligi exi? ftimat,qué putat conqueri fe immerito pati,cii etià I.Pet.4' deiuftoriitribulationediéliifit, Tempnseftvtiu? didimi incipiat à domo dni. Et feito quia dns non abijciet innocétem,; quauis corripiat qué diligit,# flagellet omné filili qué recipit. Fortis robore cor? ■ dis non viuificatimpili,) quàuis ad tépus ei parce? re videatur.Et bene fortis robore cordis,quia time eti no viuificabit,quàdo fero paenitétiae loca quent ciim lachrymis,# non inueniet, nec fleéiet ad mite ricordià fortiter indicai em,qué modo mifericordi? Tomusquartus. Verba Heliu. De cap. XXX* VI. V N V S. . 2S4 teradmonentéconfemnit. Et indiau pauperisms D dabit)quiiudicét eos à quibus patiiitur iniquitaté. Et bene pauperé, vtfuperius impiiidiuité intelli? gas,id eft,fuperbti. Nóaufertaiufto oculos eius,^ etià cti eù velut in fornace probat tétatione tribù? lationis. Non eiauferet intelligentià,)qua cogno fdtiir&coliturdeiis. Exquofatis oftédit implora pcenà effe ipfam caecitaté,etià cu videtur eis parcù Et cu regib9 in folio,)fubauditur federe eos fecit, hoc eft iuftos.Reges auté dicit qui carnè fuà regut, vnde eft iIlud,Quis eft rex quivadit cómittere bel Luc.l4’ him cii alio rege #c. Et federe eos fecit in ppetuii, & exaltabuntur.)Et hic fubauditur quod fupràdi? xit,cum regibus in folio.Exaltabutur autem dixit, quonià humiliatifunt. Et qui cópediti funt cópe? dibus:) A quo vinculo dicit Aphis,libi bonum effe diffolui & effe Cti Chrifto,id eft,retinaculahuius vi te,in qua corpus quod corrnpitur aggrauat anima. Capiétur in fiinibus paupertatis.) Conuincientur longis confuetudinibus deleélatiomi carnaliu, que funt'de rerù indigentia,quibus mortalis vitafuften tatur & agitur. Et anmiciantur eis opera eorum. ) E No vtiq; bona,fiue ifta ipfa cócupifcentialia,de qui? bus dicitur, Scio quia non habitat in carne mea bo? Roma. 7 num,qua» etià fi no regnét in noftro mortali corpo? re ad obediendii eis,nó tamé defunt, fiue quibus ad haec ho venire meruit ex traduce peccati. Et de? lièta cum fuerint roborati.)Ipfa funt opera quae fu? pra'dixit, Non enim infirmis facile poffnnt anno? ciari,id eft manifeftari,fed ijs qui ià ita profecerunt vt tranfierint omné iftà iniquitaté,quae vulgo nota eft in apertiffimis operibus flagitiofis & facinoro? fis. Sediuftii exaudiet,) eiifcilicet,quiex fidevi? uit,vt gratis deideputet,nómentis fuis, no folum q> fecundii vitae iftius modi! iuftifìcatus eft,fed etià quod reftat,vt ab vniuerfo deliétorii malo liberei) Qué annunciat veritas,)fidelibus cum fuerint ro borati: Qnàdo capiétur in fimibus paupertatis.) Adhuc enim cópediti funt cópedibus nódum exai? tati,vtfedeantinfolio cumregibus in perpetuum. Et dixit qui cóuertétur ab iniqtate.) Et dixit,fub? audiendùeftdeus, Siobaudierint,&ferui'erint, co plebunt dies fuos in bonis,# annos fuos in gloria.) Tunc vero nulla peccata erit in homine,quia nulla erit mortis contétio, id eft, indigétia mortalitatis, qu^faéla eft de peccatogli ià dicetur,Vbi eftmors i.Cor.IJ» contétio tua? Impios vero no faciet faluos,)eo q> F nolueriit fare deii:Hocad gétes magis videtur pti? nere. Etcumoneréturinobediéteseràt.) Hocad Iudaeos & omnes quieis per inobediétiam fimiles funt,etià in ecclefia. Et hypocritse corde ponét Fix rorem,)quo dnm crucifixeriit. No clamabut,quia ligabiteos,) honore nois fupcr omnes gétes. Mo riatur ergo in iuuentute anima eorii,)in fupbia qua feextollebàt veluti demeritis operafuorii. Et vi? ta eorii vulneretur,)ab angelis-Cómodi"? accipitur ànundjsveritatis,quoriialijsodorvitaein vitam, 2.Cor.2, alfis odormortis in morte. Qz tribulauerint infìr? mii # inualidii.)lllud infirmu dei, quod fortius eft I.Cor.I, hoibus. Iudiciii vero manfuetoni ftatuet,ipfe dns exéplo manfuetudinis fua: differés etià vindiétam imitantiiifejedtamé certo futurà. Et quia dece? pit te ab ore inimici abyffus,) Decepit, ficut vifum eft perfecutorib'? eius,pfunditas huius feculi Chri Rum ab ore fallì teftis, ad ipfum enim dnm cóuer? titfermoné. Ateffufifubterea,)fubaudiendnde? ceperiit te, grauati enim terrenis ciipiditatib"? fub? ter abyffum effufi chéti funt. Et defcédit méfa tua piena pinguedine,) facramentu corporis & fangui? niseiuspanisquideceriodefeendit: Nondeficiet Ioan.tf, luftosiudicfii:)Quàiris edantpauperes &faturen? tur ad imitandas paffiones dominfiparati de pieni? N ùìj ladine