tlËER SECVNDV& A non vtiqi fìmulatione faciebat, quemadmodù alij in# telligi volunt,vt cord deteftanda fimulatio tanti ex# empii authoritate muniatur.Sed hoc faciebat chari# tate,qua eius infirmitaté,cui volebat fubuenire,tanq ftiam cogitabat.Hoc enim praeftruxit dicendo,Cum enim liber fini ex omnibus,me omnium feruum feci, vt plures lucrifacerem.Qd vt intelligas non fimula# tione,fed charitate fieri,qua infirmis hominib? tan# quam nobis compatimur,ita monet alio loco,dicens, Vos in liberiate vocati eftis fratres,tantu ne liberta# tem in occafione carnis detis,fed per charitaté ferui# te inuicem.Quod fieri nó poteft,nifi alterius infirmi# tatem quiftp habeat quali fuà : vt eam æquanimiter ferat,donee ab ea liberato ille,cuius curat falutem. Raro ergo & in magna neceffitate obiurgatióes ad# hibendæ funt’.ita tamen vt etià in hifipfis nó nobis, fed dno vt feruiatur,inftemus,Ipfe eft enim finisivt nihil duplici corde faciam9,auferétes trabem de ocu# lo noftro inuidentiæ vel malitïævel fimulationis,vt videamus eijcere feftucà de oculo fratris. Videbim? I.Retr.i? enim eam oculis coldbç,quales in fponfa Chrifti prç# dicâtur,quam fibi elegit deus gloriofamEcclefià non habentem macula neq; ruganr.id eft,miìdam & firn# B plicem. Sed quoniam poteft nónullos dei præceptis obtéperare cupientes,nomen fimplicitatÌ9 decipere, vt fic putent vitiofum effe aliquando veni occultare, quomodo vitiofum eft aliquàdo falfum dicere,atque hoc modo aperiendo ea qua? hi quib? aperiiitur fufti# nere non poffunt,amplius noceantq fi ea peniti fem# perq; occultarent,reèliffime fubiiigit.Nolite fanèlum dare canibus,neq; miferitis margaritas veftras ante porcost&c.Quia dns quis nihil métitus fit,vera ta# Ioan.16. men aliqua occultarefe oftédit dicens,Adhucmulta habeo vobis dicere,fed adhuc non poteftis illa porta# l.Corin.3 re.Et Apfs.Non poto',inqt,vobis loqui quali fpiri# talibus,fed quali carnalibusftanq paruulisin Chrifto lac vobis potum dedi non efcam,Neq; crii poteratis, fed neq; nunc poteftis, Adhuc eri! eftis carnales. In hoc autem prçcepto quo prohibemur fanelli dare ca# nibus,& mittere ante porcos margaritas noftras,di# fi'genter quærendiî eft qd fit fanelli,quid margarita?, quid canes,quid porci.Sanèlii eft,qd violare atq; cor# rumpere nephas eft,cuius vtiqs fceleris conati & vo# Juntas teneturrea:quàuis illud fanèlli natura inufo# labile atq; incorruptibile man eat. Margarite autem, quæcump fpiritalia magni æftimanda funt,& quia in C abdito latent,tanq de profundo eruuntur& allego# riarum integumétis quali apertis conchis inueniun# tur.JLicet itaq; intelligi,q5 vna eadécg ras & fanèlli & margarita dici poffit.Sed fanèlli ex eo quod nó debet corrumpi,margarita ex eo quod non debet cótemni. Conatur auté vnufquifq; corrùpere quod nó vult effe integrumteontemnit vero quod vile ducit,& quali in# fra feeffeexiftimat,& ideo calcari dicitur quicqd con# temnitur.Quapropter canes quoniâ infiliunt ad dila# cerandumiquod autemdilacerantintegrum effe non finunt,Nolite,inquit,fanèhi dare canib9:quia & fi di# lacerar! & cornipi non poteft,& manet integra atq; inuiolabiletilli tamen qui vellent,cogitandum eft,q> acriter atq; inimiciffime refifìunt,&: quàtum in ipfis eft fi fieri poffit conantur perimere veritatem. Porci vero quanuis non ita vt canes morfu appetii,paffim tamen calcando coinqnanf.Neq; ergo miferitis,óiqt, ante porcos margaritas veftras:&c. Canes ergo pro oppugnatorib? veritatis,porcos p contéptorib? poli# tos non incogrue accipimus.Qct autem ait.Conuerfi dirumpant vostnon ait ipfas margaritas dirumpàt, Illas enim conculcant etiam cum cóuertuntur vt ad# hue aliquid audiant,dirupimi autem eum à quo iam miffas margaritas conculcauerunt. Non enim facile inueneris quod gratum ei effe poffit qui margaritas conculcaueritad eft,cum magno labore diuina inuen# Tomus quartus. ¿59 ta contempferit.Qui aittem tales docent,quomodo D non dirumpantur indignando & ftomachando,non video:vtrunq> autem animai immùdum eft,& cam’s & porcus.Catiédum eft ergo ne quid aperiatur ei qui non capii ¡melina enim quaerit quod clatifum eft,q id quod apertura eft aut infeftat aut negligit. Neq; ve# ro alia caufa reperitur,cur ea qua? manifefta & ma# gna funt,nón accipiantur prceter odium & contem# ptum,quorum propter vnum canes,propter alterimi porci nominati funt. Quae tamen omnis immundi# tia rerum temporalium dileèlione concipiturnd eft, dileèlione hui9 feculi,cui iubemur reniiciare vt munì di effe poffimus.Qui ergo mundum & fimplex cor habere appetii,nó debet fibireus videri fi aliquid oc# cultat,quod ille cui occultai capere nó poteft.Nec ex eo arbitrandum eft licere mentirirnon enim eft con# fequens,vt cum verum occultato, falfum dicatun Agendum ergo primum eft,vt impedimenta detra# hantur quib? efficitur vt non capiattquia vtiq; fi pro# pterfordes non capit,mundandus eft vel verbo vel opere,quantum fieri à nobis poteft.Quód autem do# minus nofter quasdà dixiffe inuenitur.que multi qui aderant,vel refiftendo vel contemnendo non accepe# runt,non putandus eft fanèlum dediffe canibus,aut E margaritas mififfe ante porcos ¡non enim dedit eis, qui capere non poterant,fed eis qui capere poterant, & fimul aderant:quos propter aliorum immùditiam negligi non oportebat.Et cum eirm tentatores inter# rogabant,refpondebat$ illis ita,vt quod contradice# rent non haberent,quanuis venenis fuis contabefce# rent potius,quàm illius cibo fatoarentur,alij tamen qui poterant capere,ex illorum occafione multa vtili# teraudiebant.Hoc dixi,ne quis forte,cum interroga# ti refpondere non potuerit, hac fententia fe excufa# re videatur, fi dicat, nolle fe fanèlum dare canibus, vel ante porcos mittere margaritas.Qui enim nouit quid refpondeat,debet refpondere,vel propter alios, quibus defperatio fuboritur.fi propofità quaeftionem folui non poffe crediderint:& hoc de rebus vtilibus, & ad inftruèlionem falutis pertinétibus.Multa funt enim,que inquiri ab ociofis poffunt,fiiperuacua,& in# ania,& pleruntp noxia,de quibus tamen nó nihil di# cendum eft:fed hocipfum aperiendii & exphcandum, cur inquiri talia nó oporteat.De rebus vero vtilibus aliquando ad id reipondeadum eft,quod interroga# mur: ficut dominus fecit,cum eum Sadducei de mu# fiere interrogaffent,quae feptem viros habuit,cuius P eorum in refurreèlione futura effet. Refpondit enim quod in refurreftione ncque vxoresducent,nequenu# bent,fed erunt ficut angeli in ccelis. Aliquàdo autem ille,qui interrogai,lìiterrogandus eft aliud:q> tamen fi dixerit,ipfe libi ad id quod interrogabat,refpódeat. Si autem dicere noluerit,non videatur ijs qui affimi iniuftù,fi & ipfe quod interrogami non audiat.Nam & Pharifaei qui interrogauerunt tentantes, vtrum Mqff reddendum effet tributum,interrogati funt aliudtid eft,cuius haberet nummus imaginé,qui ab ipfis pro# latus eft.Et quia dixerunt quod interrogati erant,id eft, Caefaris imaginem habere numum,ipfi libi quo# dammodorefponderuntidquod dominum interro# gauerant.Itaque ille ex eorum refponfione ita cóclu# fit,Reddite ergo Carfari qd1 Caefaris eft,& deo quod dei eft.Cum autem principes facerdotum & feniores Maftzt, populi fnterrogaffent,in qua poteftate illa faceret,in# terrogauit eos debaptifmateloannis:& cum nollent dicere,quod contra fe videbàt dici: de Ioanne autem mhil maledicere auderent propter circiiftantes,Nec ego vobis dicam,inquitjn qua poteftate haec facio: quod iuftiffimti appanni circunftantibus. Hoc enim fe dixerunt nefcire,quod fciebant,fed dicere nolebàt. Et renerà iuftum erat,vt qui fibi volebant relponderi quod interrogauerant,prius ipfi facerent quod erga K iij fe fieri